Blue screen in het ene huis in het andere huis werkt hij

Pagina: 1
Acties:

• nlvmark
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 07:07
Hallo tweakers,

Ik kan me normaal gesproken prima redden met computers maar ik heb nu een ongelofelijk raar probleem.

De harde schijf van mijn vriend was defect dus ik verving de harde schijf door een nieuw exemplaar en het werkte.
Na een paar dagen begon de pc alleen maar BSODs te geven en was opstarten er niet meer bij(ook niet in veilige modus).
Een herinstallatie was niet de oplossing want hij werkte nog steeds niet.

Na ontdekt te hebben dat processor,voeding en geheugen defect waren heeft hij ervoor gekozen en totaal nieuwe computer aan te schaffen.

Deze computer deed het opnieuw een paar dagen maar toen stopte hij er weer mee(zelfde probleem BSODs).

Dit vonden we zo vreemd dat ik hem mee naar huis heb genomen en hier werkt die computer nog prima dus moet het haast wel een externe factor zijn.

Naar mijn weten is de enige externe factor die het falen van een computer kan veroorzaken de voedingsbron en dat is het stopcontact.
Ik heb de spanning doorgemeten en die bleek 213 volt te zijn wat aan de lage kant is.

Toen heb ik zo'n Antec voeding voor hem geinstalleerd maar ik krijg nog steeds die BSODs(ik dacht dat die Amerk voedingen stabieler waren dus dat leek me de oplossing).

Heeft hier iemand nog enig idee wat er te doen valt?

ik kan nergens iemand vinden met eeen vergelijkbare situatie online.
alvast bedankt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Had je verder een geaard stopcontact? Zo niet, probeer dat ook. Verder, hoe is die 213V gemeten?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook al gekeken bij de randapparatuur?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Als het voltage echt 213 volt is, zou ik eens het energiebedrijf opbellen en het na laten kijken. Hun zijn verantwoordelijk voor de groepenkast(en) en energiemeter. Ook is het hun verantwoordelijkheid om een correct voltage te leveren. Wat je kan nakijken is of het stopcontact wel goed aangesloten is, dat is je eigen verantwoording.