[USB] Ik zoek een USB stick om Linux op te instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Zo'n beetje alle testen spreken elkaar wel tegen :+
Ik zoek dus een USB stick om Linux op te instaleren.(Nu is dat geen probleem, maar de
grootste USB stick die ik hier nu heb liggen is 512mb :P) Heb daar dus een beetje hulp bij nodig(weet niet waar naar te kijken)
Eisen :
  • 16GB
  • Prijs tot 30 euro
  • Geschikt om Linux op te instaleren en gebruiken
Nu weet ik zelf niet zo goed waar naar te kijken, want ik weet niet of nu de schrijf of de lees snelheid belangrijker is...(dacht zelf leessnelheid)
Ik had zelf al deze gezien :
pricewatch: Sandisk Cruzer Blade 16GB Zwart
en de
pricewatch: Corsair Flash Voyager GT 16GB

waarvan de voyager de snellere is volgens mij.
Elke vorm van hulp zou ik erg waarderen

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Misschien heb je de beschikking over een eSata poort?
Verbind een HDD in een dockingstation met eSata en je hebt snellere opslag dan een USBstick 2.0.
Of ga op zoek naar een USB stick met de 3.0 variant en schaf een pci-e kaart aan met USB 3.0 poorten..
Die zijn veel sneller ofc.

Gebruik een Ubuntu Live CD..?

Paar vragen:
Kun je linux trouwens niet virtueel installeren?
Of gebruik een oude bak en zet daar linux op?

Of komt dat niet overeen met wat je denkt te willen doen?
Misschien handig om je bedoeling met dat usb stick te delen.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 09-02-2011 17:11 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Cornelisjuh
Moet echt USB zijn (2.0) omdat het de bedoeling is dat ik hem gewoon in een willekeurige computer kan prikken en hem dan vanaf de USB stick om te starten.
(Ik heb namelijk zelf al Linux op me PC staan)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Verwijderd

Dan moet je ene Live USB stick hebben, ligt een beetje aan de distro maar met zo een beetje elke moderne USB stick van minima 4 Gb moet het gewoon werken. Heb zelf op een SanDisk 4 Gb Ubuntu staan werkt als een tie.. euh.. trein

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan het er ook gewoon op installeren. Ik had een laptop met een dooie harde schijf, ik heb gewoon linux op USB geinstalleerd en werkt ook als een trein.
Oh, en volgens mij is leessnelheid belangrijker dan schrijfsnelheid. Ik had een redelijk slome 8 GB USB stick genomen en het liep verassend snel !

Android developer & dürüm-liefhebber

• Cornelisjuh
Jongens ik weet dat het kan :P
Ik zoek dus alleen een geschikte USB stick,..
Of zou in principe iedere USB stick moeten werken ?

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Je moet alleen even opletten dat je geen stick koopt waar een verborgen partitie met speciale software op staat. Daar krijg je vast problemen mee. Verder maakt het niet echt uit qua type en merk.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Firestone schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:09:
Je moet alleen even opletten dat je geen stick koopt waar een verborgen partitie met speciale software op staat. Daar krijg je vast problemen mee. Verder maakt het niet echt uit qua type en merk.
Herpartitioneren en het werkt natuurlijk gewoon.

TS: kun je niet gewoon wat googelen? Zo krijg ik bijvoorbeeld dit resultaat als ik zoek op usb stick test transfer.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23

MsG

Forumzwerver

Cornelisjuh schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:05:
Jongens ik weet dat het kan :P
Ik zoek dus alleen een geschikte USB stick,..
Of zou in principe iedere USB stick moeten werken ?
Elke random usb stick in een random winkel die rond de 4GB zit gaat prima werken.

Misschien is een Live-USB stick met persistente ruimte beter dan het écht installeren op een stick. Dat *schijnt* sloom te werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

sunoke schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:47:
[...]

TS: kun je niet gewoon wat googelen? Zo krijg ik bijvoorbeeld dit resultaat als ik zoek op usb stick test transfer.
Behalve wanneer het in de firmware staat waardoor het zichzelf "herstelt" zodra je de stick per ongeluk in een Windows bak stopt. Iets wat een paar Sandisk sticks van mij een handje van hadden.

• Cornelisjuh
sunoke schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:47:
[...]

Ik hecht meer waarden aan gebruikersreviews dan aan "testen".
En ik had daar al op gezocht.

Nou even kort en duidelijk :
A) Je kan beter een snelle schrijfsnelheid hebben en een sloome leessnelheid
B) Je kan beter een sloome schrijfsnelheid hebben en een snelle leessnelheid
C) Maakt niks uit

• Cornelisjuh
Het is de OCZ Rally 2 16GB geworden... :)

Pagina: 1