Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:17
Hoi,

Ik ben op zoek naar een Android-smartphone.
De reden is vooral omdat we in onze hogeschool les hebben gekregen (programmeren voor android) en dat lijkt me dus vrij interessant.

Mijn huidig toestel werkt nog prefect goed, dus ook aankomende toestellen (die bijvoorbeeld slechts binnen enkele maanden uitkomen) zijn geen enkel probleem.

Mijn budget is echter 'vrij beperkt' voor een smartphone, aangezien de betere modellen al snel naar de 500 euro gaan. (Galaxy S, bvb). Mijn budget gaat van de 300 tot 350 (+ dan nog eventueel wat extra voor een hoesje en geheugenkaartje).

De 2 modellen waar mijn oog tot nu toe op is gevallen zijn de Galaxy Ace (goedkoopste op pricewatch op dit moment is 273, maar aangezien dit toestel nog niet uit is in België zijn de verzendkosten in mijn ogen vrij veel). Het 2de model is de LG optimus one (p-500) maar LG heeft nu eenmaal niet zo'n goeie reputatie (dit toestel is wel in de winkels in mijn buurt te vinden voor 250 €), maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de galaxy Ace.

De negatieve punten, die ik op vele forum's en reacties op tweakers vind zijn de 'schermresoluties' van deze toestellen. Ze beschikken beide over een 480*320 scherm, wat in mijn ogen toch niet zo slecht is? Of geeft dit toch problemen met vele app's?

Ten slotte viel de acer metal nog op, door zijn redelijke prijs (350) en redelijke prestaties, maar het design wordt in vele reviews als 'negatief' aanzien.

Voor de rest is dus vooral het bedrag van belang. Ik zou het toetsel voornamelijk gebruiken voor internet (web browsing & chatten), 'gamen' (simpele spelletjes) en zelf app's ontwikkelen. De camera is voor mij van geen belang, maar een goeie batterijduur zeker wel!

Het gaat dus niet enkel tussen deze 2 (3) gsm's, alles staat bij mij open, maar tot nu toe gaat m'n voorkeur uit naar de galaxy ace. Is dit een goeie beslissing?

[ Voor 7% gewijzigd door miklas op 09-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waarom heb je de HTC Desire niet in je lijstje staan?
Deze is voor 350 Euro ongeveer al te koop.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=HTC+Desire

Resolutie is iig een stuk hoger (800*480 dacht ik)
Verder een super fijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 14:59
Een van de toppers onder de budget Android toestellen is volgens mij toch de HTC Wildfire. HTC Desire is het goedkoopst in België op GSMWijzer.be (€359), maar dat is toch geen budget toestel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Als je het niet erg vindt om een telefoon uit het buitenland te halen, kijk dan eens naar de ZTE Blade (ook bekend als de Orange San Francisco). Van de budget Android smartphones is de Blade momenteel de koploper, maar hij is alleen niet in Nederland te koop.

Voor meer info:
[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je naar de ZTE blade gekeken?
~€150
800x480
512 MB ram

edit: te laat
Laat maar zien hoe interessant die telefoon is.

[ Voor 20% gewijzigd door Ares408 op 09-02-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:04
Species5618 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:03:
Als je het niet erg vindt om een telefoon uit het buitenland te halen, kijk dan eens naar de ZTE Blade (ook bekend als de Orange San Francisco). Van de budget Android smartphones is de Blade momenteel de koploper, maar hij is alleen niet in Nederland te koop.

Voor meer info:
[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade
Eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dnomaid schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:59:
Een van de toppers onder de budget Android toestellen is volgens mij toch de HTC Wildfire. HTC Desire is het goedkoopst in België op GSMWijzer.be (€359), maar dat is toch geen budget toestel te noemen.
TS geeft aan een budget te hebben van 350 Euro voor de telefoon. Dit zou betekenen dat de telefoon 9 Euro buiten budget valt. Één dagje vasten en je hebt die 9 Euro erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Voor het genoemde budget heb je ook al keuze uit verschillende Android tablets. Als het enkel om het ontwikkelen gaat en niet om de telefoon, dan is dat misschien ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het echt leuk wilt maken (en nog ruim binnen budget ook) neem je deze: http://www.dual-sim.nl/my...0-next-android-p-395.html
Draait weliswaar Android 1.6, maar is wel dual sim. Implementatie zal ongetwijfeld niet 100% zijn, maar als je er zelf in leert programmeren is dat natuurlijk een extra uitdaging :)
Bovendien: kost maar 199 EUR :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:18

KrazyJay

bij de Mediamarkt in België voor 149€ de Asus-Garmin nüvifone a10. Kleine userbase, maar erg fijn dingetje. Ik ben er in ieder geval blijer mee dan de x10 mini pro van Sony Ericsson...

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 19:04
Je kan ook naar tweedehandstoestellen kijken, dan halveer je al snel de prijs. Zo heb ik mijn Legend gekocht, hij was in uitstekende staat, en is zijn geld meer dan waard.

Anoniem: 172410

Floris-K schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:55:
Waarom heb je de HTC Desire niet in je lijstje staan?
Deze is voor 350 Euro ongeveer al te koop.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=HTC+Desire

Resolutie is iig een stuk hoger (800*480 dacht ik)
Verder een super fijn toestel :)
Dit, heb er zelf twee uit Oostenrijk gehaald, geen spijt van. Zelfs met de hoofdprijs die ik er voor betaald heb zit je dik onder budget en alle features die je je maar kan wensen zijn aanwezig, op misschien een fysiek toetsenbord na.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-02-2011 02:26 ]

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
krijg vandaag de ace binnen, zou me ervaringen posten later

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:31
Ik ben erg tevreden van de Optimus One. Beste telefoon die ik ooit had, en op XDA begint er een aardige modding community te ontstaan :) Bovendien heeft LG een upgrade naar Gingerbread beloofd.

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken om de bouwkwaliteit van dit toestel.

Natuurlijk zal een Desire beter zijn, maar daar betaal je natuurlijk bijna dubbel zoveel voor ;) en houd er rekening mee dat de resolutie van de HTC Wildfire maar half zo hoog is (mijn collega heeft deze, vind ik nogal storend!) en dat de O1 512MB RAM heeft (bijna als enige van alle low end toestellen).

De ZTE Blade lijkt op papier ook prima, maar ik heb 'm nog nergens in de winkel zien liggen :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
  • LG Optimus One
  • Samsung Galaxy Ace
  • HTC Desire

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:57

Cyphax

Moderator LNX
Dryhte schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:50:
Ik ben erg tevreden van de Optimus One. Beste telefoon die ik ooit had, en op XDA begint er een aardige modding community te ontstaan :) Bovendien heeft LG een upgrade naar Gingerbread beloofd.
En zelfs als ze die niet nakomen, dan draait de Optimus One op 2.2 en da's ook niet verkeerd. Dus sowieso heb je niet een antieke versie van Android ofzo.
Ik heb ook een Optimus One en ik heb al in andere topics mijn positieve ervaringen gedeeld: fijne telefoon, en voor dat geld krijg je echt wel heel veel.
(Ik blijf het leuk vinden dat Tank Hero, dat bedoeld is voor high end smartphones als de Desire etc dus gewoon redelijk goed draait op de Optimus One.)

Saved by the buoyancy of citrus

• miklas
Hoe gaat het browsen op die optimus one?

Ik zou 'm graag gebruiken om te browsen (en emails). Hoe lukt het daarmee ?

En hoe zit het met de batterij?

Ik weet dat de batterij bij de meeste smartphones een zwak punt is, maar als ik zou willen gewoon een weekendje weggaan heb ik geen zin om daarvoor m'n lader mee te nemen. Mijn huidig gsmetje houd het makkelijk een week uit!

Ik zal nog enkele reviews bekijken van de optimus one.

De blade spreekt me ook wel nog aan maar ik vind het een beetje 'gevaarlijk' om hem via ebay oid te kopen - bvb als er ooit problemen zijn... (zowel met de verzending als met het toestel zelf als met...)
Ook 'klagen' veel mensen van een vrij slechte batterijduur met de blade...

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou je zoektocht uitbreiden naar tweedehands toestellen. Zeker met smartphones/gsm's in elk geval telefoons in het algemeen dalen ze zo snel in waarde. Dat je met jouw budget zonder meer een HTC Desire, Legend of SE X10, Samsung Galaxy S e.d. kunt vinden. Zijn geen budgettoestellen, enkel al een tijd uit waardoor ze nu binnen jouw budget komen. Zelf wacht ik volgende week nog af. Met betrekking tot de aankondigen die HTC gaat doen binnenkort. Want als zij komen met een Legend 2, zelfde uiterlijk als Legend maar met specificaties van de Desire dan weet ik welke android ik ga nemen.

Zoals tig tweakers als early adaptors vorig jaar zaten te dubben of ze nu HTC Desire of Legend moesten nemen zo zit ik dat nu. Mocht het dus zo zijn dat HTC met zowel een opvolger voor de Desire als Legend komt in de vorm van cijfer 2 achter de naam dan weet ik wel welke ik ga halen. Want ik vind de Legend zelf mooier dan de Desire, maarja.. qua resolutie en verdere specificaties is de Desire toch beter. Als HTC dit dus weet te verpakken in de Legend 2 (Desire specs, Legend uiterlijk) hebben ze wat mij betreft een verkoophit in handen. Ondanks het feit ja dat de specs dan een jaar uit zijn. Niet iedereen wil een 4" android ala SE X10/HTC Desire HD en sommigen zijn best bereid qua specs in te boeten om een mooi handelbaar 3,5" android te krijgen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:31
miklas schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:13:
Hoe gaat het browsen op die optimus one?

Ik zou 'm graag gebruiken om te browsen (en emails). Hoe lukt het daarmee ?
Browsen gaat redelijk; hogere resolutie zou beter zijn (HTC Desire comes to mind, ZTE Blade ook), lagere resolutie zou kut zijn ;) (Wildfire comes to mind). Snelheid is hier geen probleem imho.
En hoe zit het met de batterij?

Ik weet dat de batterij bij de meeste smartphones een zwak punt is, maar als ik zou willen gewoon een weekendje weggaan heb ik geen zin om daarvoor m'n lader mee te nemen. Mijn huidig gsmetje houd het makkelijk een week uit!
Bij erg licht gebruik (en met 3G/wifi/BT/GPS af indien niet nodig) gaat het toestel gemakkelijk 2 dagen mee, en ik heb er al enkele keren 3 dagen mee gedaan (tegenwoordig moet ik elke dag aan de lader aangezien ik 'm momenteel als leesboek gebruik ;) heb Donaldson's Gap serie herontdekt >:) )

Als je er vaak op zit te surfen, verbruik je niet alleen veel stroom met je 3G of Wifi, maar ook met je scherm.

Maar verwacht asjeblief niet dat hij het een week uithoudt; smartphones kunnen dat met de huidige techniek niet (zefs niet als ze Symbian draaien).

• Rannasha
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Dryhte schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:50:

De ZTE Blade lijkt op papier ook prima, maar ik heb 'm nog nergens in de winkel zien liggen :)
De Blade is niet in Nederland te koop. Hij wordt verkocht in (onder andere) Engeland, Oostenrijk en Zwitserland in een prepaid pakket. In Engeland betaal je 100 pond. Via eBay kun je voor zo'n 150 euro een exemplaar uit Engeland laten overvliegen.

Het is ook aan te raden om er een custom Android 2.2 ROM op te flashen in plaats van de standaard ROM die vol zit met Orange bloatware. Je moet voor de Blade dus iets meer werk doen dan voor een HTC of LG die je in NL in de winkel kunt halen, maar de price/performance verhouding die je er voor terugkrijgt is mijnsinziens ruim de moeite waard.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Species5618 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:25:
[...]

De Blade is niet in Nederland te koop. Hij wordt verkocht in (onder andere) Engeland, Oostenrijk en Zwitserland in een prepaid pakket. In Engeland betaal je 100 pond. Via eBay kun je voor zo'n 150 euro een exemplaar uit Engeland laten overvliegen.

Het is ook aan te raden om er een custom Android 2.2 ROM op te flashen in plaats van de standaard ROM die vol zit met Orange bloatware. Je moet voor de Blade dus iets meer werk doen dan voor een HTC of LG die je in NL in de winkel kunt halen, maar de price/performance verhouding die je er voor terugkrijgt is mijnsinziens ruim de moeite waard.
Ach, voor willekeurig welk android toestel zou ik op zoek gaan naar een custom rom, dus dat lijkt me niet zo'n issue.
TS geeft aan te willen ontwikkelen voor web op Android OS. In dat geval zou ik voor een hogere resolutie gaan dan de meeste budget-toestellen nieuw hebben (HVGA, 320x480). Op mijn Galaxy Spica vind ik dat één van de grootste nadelen. Ik zou dus uitkijken naar een tweedehands Desire / Galaxy S of zoiets als de ZTE Blade.

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
programmeren? waarom neem je niet de dev. phone van google?

pricewatch: Google Nexus One (US) Grijs

makkelijk te rooten en ook speciaal gemaakt als dev phone: oftewel: Nexus ONE

• miklas
Bij 2de hands heb ik vaak mijn bevragingen : waarom wordt de telefoon in de eerste plaats weggedaan?

De nexus one- is die niet een beetje verouderd, zeker met het uitkomen van de nexus s?

Anderzijds, zoals ik vermeld heb heb ik er geen directe nood aan, en ik heb iets opgevangen van het mobiel congres ofzo? Wellicht worden daar dan veel high end toestellen aangekondigd, maar zijn daar ook mid-ranger's bij en wanneer komen die dan normaal gezien uit? (na voorstelling)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
miklas schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:16:
Bij 2de hands heb ik vaak mijn bevragingen : waarom wordt de telefoon in de eerste plaats weggedaan?
Omdat de gebruiker het Android OS niet plezierig vindt ?
Omdat ze het nieuwe toestel gekregen hebben bij verlenging abbo/nieuw abbo, en het oude toestel willen blijven gebruiken ?

Zo heb ik twee Galaxy S toestellen allebei binnen jouw budget gescoord.

[ Voor 45% gewijzigd door aZuL2001 op 10-02-2011 18:20 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

De telefoonmarkt zit vol met mensen die veel te gretig zijn voor hun eigen bestwil. De ene maand willen ze dit, de volgende dat alweer. Het gros van de verkochte telefoons zal van mensen die wat nu dan weer de OVER-9000-aweome-o-matic-o-phone komen, terwijl het ding prima is. Een heel klein deel zal de telefoon niet bevallen om persoonlijke redenen en een nog kleiner deel probeert de kluit te belazeren en een (gedeeltelijk) defecte telefoon te verkopen, maar dat is natuurlijk gewoon oplichting.

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:24
Hmmm... Ik vond de Sony-Ericsson Xperia X8 geen slechte koop. 199€ bij onze vrienden van vandenborre, en vind ik niet slecht qua toestel. (heb die gekocht vr vriendinnetje)

No Gillette, No Minette

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 15:56

Woembah

YNWA

Is de Motorola Defy niet een mooie telefoon voor jouw budget? De hardware is zeer goed voor een telefoon uit die prijscategorie (voor 309 euro te krijgen), en daar komen nog de voordelen van een water- en stofdichte en schokabsorberende telefoon bij. Deze telefoon ben ik van plan binnenkort aan te schaffen :)

Enige 'minpunt' is dat er nog android 2.1 op zit, maar er is een update naar 2.2 aangekondigd voor Q2 2011. Motorola kennende kan dat ook Q3 worden.

Check out my photography on Instagram

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

De nexus one- is die niet een beetje verouderd, zeker met het uitkomen van de nexus s?

Anderzijds, zoals ik vermeld heb heb ik er geen directe nood aan, en ik heb iets opgevangen van het mobiel congres ofzo? Wellicht worden daar dan veel high end toestellen aangekondigd, maar zijn daar ook mid-ranger's bij en wanneer komen die dan normaal gezien uit? (na voorstelling)
Absoluut niet, het apparaat is minstens zo snel als de HTC Desire. Veel sneller dan de ZTE Blade, HTC Wildfire, HTC Legend, Asus Garmin, Ace, Optimus One, etcetera. De Galaxy S is uiteraard wel wat sneller, maar het verschil is niet echt heel erg groot. De telefoons die nu gereleased worden voor ongeveer 300-350 euro zijn gewoon minder dan de Nexus One.

3,7" Amoled/Super LCD
800*480
1Ghz Snapdragon (Qualcomm QSD8250)
512MB werkgeheugen

En dan ook nog eens de voordelen van eenvoudig rooten, stock-rom krijgt ook nog als één van de eersten de updates, en een trackball met LED-notificatie voor extra fun.

/edit
Overigens zou ik voor jouw doeleinden, zoals al vaker aangegeven, de ZTE Blade á €150,- overwegen.

[ Voor 16% gewijzigd door ormagon op 10-02-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 00:28

djunicron

*click-swoosh-thud*

De Samsung ACE is grappig, maar toen ik em vast hield was de gedachte vooral: Plastic Iphone 3 & 4 hybride. En daar moet je tegen kunnen, ik vind zowel de iP 3 als 4 lelijk, en dat geld dus ook voor deze Ace.

Daarnaast is het ding erg licht. De Nexus 1 is voor mij het ideaal. Mijn Desire is toch net even anders. De SLCD zijn helemaal weer anders van balans. Maar goed, geneuzel.

Je krijgt voor 280 euro eigenlijk een HTC Legend in plastic uitgevoerd bij de Samsung. Met één groot voordeel, je krijgt er een snellere videochip in. Batterijgebruik etc weet ik niet zoveel van, want ik heb em niet zelf in gebruik helaas. De helderheid van het scherm paste zich bijzonder netjes aan, op deze klasse telefoon is het scherm #1 verbruiker. Dit zag er dus wel goed uit bij de Ace.

De Samsung skin zou ik prefereren over die van HTC. Ik heb namelijk in beide even weinig interesse, waarbij je bij Samsung meer ruimte overhoud voor eigenlijk apk's, tenzij je gaat knutselen (recovery en su rechten aan jezelf toekent).

Al met al is voor de prijs de ZTE duidelijk een betere keuze. Hoewel ik deze toch wel onder de Desire en Nexus 1 plaats. Daar zou ik je naar tweede hands doorverwijzen. Er zijn redelijk wat mensen die em nu al "oud" vinden. Trap de Sense zooi eraf en zet er een mooie ASOP 2.3 versie op en geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 01-02 21:24
Heb de Galaxy Ace nu een dag in gebruik en hij is echt super.
Er zit maar 276mb ram in, maar daar merk je absoluut niets van in dagelijks gebruik.
Accu gaat ook redelijk lang mee, tot nu toe dus...
Luidspreker is lekker hard, niet schel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sowieso vraag ik me af of je als developer de allersnelste telefoon wil hebben met de allerhoogste specs. Wil je niet graag iets hebben dat 1) representatief is en 2) geen bak rekenkracht overheeft zodat je gedwongen wordt een beetje effectief te coden?

Dat zouden in ieder geval overwegingen zijn die ik mee zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
mijn vriendin wilt binnenkort de Galaxy Ace gaan kopen. Is deze ook goed voor spelletjes?
Dus bijvoorbeeld Angry Birds etc??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Johantjuuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:01:
mijn vriendin wilt binnenkort de Galaxy Ace gaan kopen. Is deze ook goed voor spelletjes?
Dus bijvoorbeeld Angry Birds etc??
Angry Birds loopt ook al op mijn Galaxy Spica, dus ik verwacht dat de Ace dat ook wel draait. Verwacht er echter geen wonderen van, alle 1Ghz toestellen zijn sowieso sneller en hebben vaak meer geheugen en een betere videochip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:12:
Angry Birds loopt ook al op mijn Galaxy Spica, dus ik verwacht dat de Ace dat ook wel draait. Verwacht er echter geen wonderen van, alle 1Ghz toestellen zijn sowieso sneller en hebben vaak meer geheugen en een betere videochip
Angry Birds loopt op mijn Blade ook en dat is dezelfde chip op 600 MHz geclockt in plaats van 800 MHz. Het gaat soms niet even soepel, maar tot zover ik nu gekomen ben was het allemaal wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De topicstarter lijkt inmiddels zijn keuze te hebben gemaakt, en dit draait uit op topickaping met helpdeskvragen, dus ik doe hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.