Afstandbediening actieve Sony Subwoofer maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ca 8 jaar geleden heb ik in mijn Golfje van destijds een subwoofer gehad met onderstaande specs. Nu wil ik de sub na jaren in de schuur te hebben gelegen in de auto van mijn vriendin installeren en kom tot de conclusie dat ik de "remote" kwijt ben geraakt.

De remote bestond uit een soort potmetertje die je naast de bestuurdersstoel kunt plaatsen waarmee je bedraad maar wel op afstand het volume van de sub mee kunt afregelen. Ik heb nergens op internet een exemplaar kunnen vinden maar stel mij zo voor dat een potmetertje of iets dergelijks ook prima zou kunnen werken.

Iemand een idee welke type potmeter of andere mogelijkheid er is om mijn probleempje op te lossen.

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/3/3/Sony-XSAW-200X-8-Active-Subwoofer-0.jpg
Manual download

Sony XS-AW 200X Active Subwoofer
Woofer Size 20 cm
Type Active Subwoofer Enclosure
Max. Input Power / Rated Input Power 350 / 100 W
Impedance 4 ohm
Frequency Response 25 - 200 Hz
Sensitivity -
Diaphragm Material Polypropylene
Magnet Material Strontium Ferrite
Enclosure Volume 13 litres
Active Subwoofer Box
In-built Amplifier: Max. Power / Rated Power 200 / 100W (Specification: 14V / 100Hz / THD: 0.1%)
In-built Crossover (variable Low Pass Filter) 50 - 200 Hz
Speaker Level Input *
Wired Remote Control *
Thiele & Small Parameter
Impedance 4 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik werk toevallig bij BCC (niet in de winkel overigens) en ik heb het volgende kunnen vinden:

A3315100A AFSTANDSBEDIENING
#3880309 | levertijd ± 2-3 weken |
Subgroep: AFSTANDSBEDIENING IR
SONY

€ 154,03

edit: Inclusief verzenden € 161,10 inclusief BTW.

Moet je even langs een winkel gaan.

Duur geintje, dat wel. :)

Staat een sub niet gewoon standaard op één volumestand, of heb je helemaal geen andere mogelijkheden (op de woofer zelf) om het volume te bedienen?

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 09-02-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Stuur je line level naar de sub? Probeer eens tussen die kabels een stereo pot te zetten bv een 10k ohm?

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:55:
Subgroep: AFSTANDSBEDIENING IR ....

Staat een sub niet gewoon standaard op één volumestand, of heb je helemaal geen andere mogelijkheden (op de woofer zelf) om het volume te bedienen?
Ik denk dat je een regeltje hebt gemist, mijn sub heeft namelijk een afstandbediening met draad.

De sub heeft wel een volume regeling, echter wanneer dat ding in de kofferbak zit en je wilt om wat voor een rede dan ook het volume aanpassen dan heb je geen zin om hiervoor iedere keer uit te stappen.... 90% van de tijd zal je de remote niet gebruiken maar het is wel handig.
daan08 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:06:
Stuur je line level naar de sub? Probeer eens tussen die kabels een stereo pot te zetten bv een 10k ohm?
Als je met line level bedoelt via een sub out en tulp stekkers naar de sub dan is mijn antwoord ja. Even voor mij als electro noob, wat is een stereo pot ? Is die anders als een normale potmeter ? (edit google knows)
Waarom een 10k, gokje of weet je het zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
je kan vaak toch gewoon op je stereo het sub volume regelen.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:45:
Even voor mij als electro noob, wat is een stereo pot ? Is die anders als een normale potmeter ? (edit google knows)
Let er wel op dat je een logaritmische stereo potmeter koopt. Bij zelfbouw hifiversterkers wordt meestal een van 47k genomen, maar de waarde komt niet zo krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:25:
[...]
Let er wel op dat je een logaritmische stereo potmeter koopt. Bij zelfbouw hifiversterkers wordt meestal een van 47k genomen, maar de waarde komt niet zo krap.
Thnx, ik zal eens een kijkje gaan nemen bij de lokale electroboer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:45:
[...]

Ik denk dat je een regeltje hebt gemist, mijn sub heeft namelijk een afstandbediening met draad.

De sub heeft wel een volume regeling, echter wanneer dat ding in de kofferbak zit en je wilt om wat voor een rede dan ook het volume aanpassen dan heb je geen zin om hiervoor iedere keer uit te stappen.... 90% van de tijd zal je de remote niet gebruiken maar het is wel handig.

[...]

Als je met line level bedoelt via een sub out en tulp stekkers naar de sub dan is mijn antwoord ja. Even voor mij als electro noob, wat is een stereo pot ? Is die anders als een normale potmeter ? (edit google knows)
Ik snap 'm. Dat artikel is in ieder geval de juiste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
je kan ook dit tussen je rca kabels plaatsen , heeft dezelfde functie.

http://www.caliber.nl/pro...ath=33_72&products_id=204

( heb de radio geen subwoofer level control ? )
Pagina: 1