Geen boekje mobo.... toch overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb dus al eerder vertelt in dit topic: gathering.tweakers.net/showtopic.php/144033 dat ik een pentium 75 heb en dat ik deze graag zou willen overclocken. De vraag is nu eigenlijk hoe ik dit het beste kan doen... Ik wil in ieder geval niet mijn pc naar de klote helpen hiermee, kheb hem namelijk hard nodig als server-unit:g. Iemand een idee? Ik zit nu op school dus ik zeg vanavond wel wat voor mobo het is... Misschien kan ik wel SOFTFS?B gebruiken ofnie??

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

K'heb net een P120 dmv jumpers op het mobo verhoogd tot 133. Windows liep dan meteen vast. Door het voltage te verhogen (was mogelijk), loopt hij nu wel stabiel!!

Ideale bak als server voor de rest van de pc-zooi....:9

Als je geen gegevens hebt over je mobo, kun je Sisoft Sandra gebruiken (trail) om de fabrikant van je mobo te ontdekken. Daarna is het gewoon op www zoeken naar gegevens over je mobo incl. jumpersettings ed.

Succes :)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 14:22
Hoi.

Je kan ook in de bios string kijken (als je tenminste een award heb, bij ami niet volgens mij).

Kijk maar eens op www.ping.be/bios hoe of dat dat moet.

edit:

ik heb in je vorige thread ook verteld over mijn overklok ervaringen met de p75!gathering.tweakers.net/showtopic.php/144033

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Spooksel

Spooksel!

op de mobo's zelf staan meestal ook overal van die tabelletjes die je vertellen wat de verschillende jumpers doen!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl