Toon posts:

Videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een heel irritant probleem
telkens als ik een game ofzo speel of iets doe waar ik de video hard voor nodig heb
staat er: "amd driver reageert niet meer en is hersteld" ik heb geen idee wat ik moet ik heb al op wat forums gekeken maar ik kon nix hulpzaam vinden. kan iemand mij helpen?

mijn pc is een Hp pavillion P6620nl (nix aan veranderd)

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
wat heb je zelf al geprobeerd?

www.racetalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
nix, want ik heb egt geen idee wat ik moet doen. ik heb een beetje op google gezocht en in wat forums maar ik kan er nix over vinden

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
Ok,
Download eerst eens de nieuwste drivers en probeer het daar eens mee
Wat voor videokaart heb je precies?

[ Voor 20% gewijzigd door Kriebelkous op 09-02-2011 16:34 ]

www.racetalk.nl

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even een linkje naar de specificaties van dit apparaat

Misschien handig voor ons om te weten: heb je Windows Vista of 7, en 32 of 64 bit? Die opties worden iig op de HP pagina genoemd.

Ik zou beginnen met de laatste videokaartdrivers te installeren (van hier of hier), en dan kijken wat er gebeurt.

edit: moet sneller zoeken en/of typen :S

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 09-02-2011 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
windows 7 64 bit

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Ik had die problemen toen ik mijn GPU te ver had overclocked, en toen de driver er slecht opzat.
Dus ik denk dat je driver er niet lekker in zit

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:49:
Ik had die problemen toen ik mijn GPU te ver had overclocked, en toen de driver er slecht opzat.
Dus ik denk dat je driver er niet lekker in zit
is het probleem toen verholpen dan? of heb je het nog een keer terug gekregen
want ik had ergens gelezen dat hij de drivers op nieuwe had geinstalleerd, maar dat het een paar minuten later weer terug kwam :S

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:55:
[...]

is het probleem toen verholpen dan? of heb je het nog een keer terug gekregen
want ik had ergens gelezen dat hij de drivers op nieuwe had geinstalleerd, maar dat het een paar minuten later weer terug kwam :S
Via de OC probleem kwam alleen terwegen als ik de GPU aan stressen was dmv gamen enz...
Via de driver kant, drivers er uit, driver sweep en dan drivers van cd en dan geupdate naar de nieuwe driver, toen was alles in orden.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de videokaart drivers er eerst afgooien voor dat ik de nieuwe installeer en als dat moet hoe gooi ik ze er af?

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:10:
moet ik de videokaart drivers er eerst afgooien voor dat ik de nieuwe installeer en als dat moet hoe gooi ik ze er af?
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Ik had mijne gewoon geupdate, maar denk dat beter is om ineens de nieuwe te instaleren

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

in je control pannel (config scherm) naar programs and features zoeken. Daar staat de AMD/ATI driver ook tussen. Gooi dat ding er af, reboot. Je desktop is waarschijnlijk langzaam maar dat is normaal. Druk alle venstertjes weg die zeggen dat er een videokaart gevonden is, en download de nieuwe driver op ati.com --> support and drivers --> specs invullen aan de rechterkant.

Downloaden, uitvoeren en installeren.

Verder is het misschien handig om tijdens belasting (spelen van een spelletje) de temperaturen in de gaten te houden. Gebruik daarvoor GPU-Z (google maar).

edit: driver sweeper heeft bij mij meer weggegooid dan enkel de "drivers". (tot het punt dat ik geen drivers meer kan installeren via de installer). Ik zou er wat voorzichtig mee zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 09-02-2011 17:16 ]

-_-

• yzx

yzx

Verder is het misschien handig om tijdens belasting (spelen van een spelletje) de temperaturen in de gaten te houden. Gebruik daarvoor GPU-Z (google maar).
Is MSI afterburner niet iets leuker om de temp en al die dingetjes af te leven ivm met dat je grafieken krijgt :P

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt, bedankt voor jullie tijd :D

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:53:
het is gelukt, bedankt voor jullie tijd :D
Wat heb je nou gedaan? Ik zie een beetje cryptische posts van jou. Als je uitlegt wat je gedaan hebt, kan je personen met eenzelfde probleem helpen....

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:00:
[...]

Wat heb je nou gedaan? Ik zie een beetje cryptische posts van jou. Als je uitlegt wat je gedaan hebt, kan je personen met eenzelfde probleem helpen....
ik heb gewoon de driver eraf gegooid en hem erop nieuw opgezet.. ik weet niet of ik een verouderde versie van de driver had.
Pagina: 1