Hallo,
Ik ben al enige tijd bezig met het installeren van debian op mijn telefoon(HTC Dream). Dit is mij in zoverre gelukt, dat ik nu een werkende X server heb met een LXDE omgeving. Echter hebben de mensen van CodeAurora.org een veel mooiere driver geschreven voor mijn Qualcomm processor. Wanneer ik deze echter probeer te compileren krijg ik echter de volgende uitkomst:
De Makefile is gecofigureerd met een bijgeleverd scriptje, autogen.sh:
Weet iemand waarom make hier errors geeft? Heb ik een bepaalde toolchain nodig om deze te compilen?
Ik ben al enige tijd bezig met het installeren van debian op mijn telefoon(HTC Dream). Dit is mij in zoverre gelukt, dat ik nu een werkende X server heb met een LXDE omgeving. Echter hebben de mensen van CodeAurora.org een veel mooiere driver geschreven voor mijn Qualcomm processor. Wanneer ik deze echter probeer te compileren krijg ik echter de volgende uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@jefke-debian:/home/jefke/git/xf86-video-msm/src# make /bin/bash ../libtool --tag=CC --mode=compile gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I.. -fvisibility=hidden -I/usr/include/xorg -I/usr/include/pixman-1 -I/usr/include/libdrm -I/usr/include/X11/dri -fvisibility=hidden -I/usr/include/libdrm -I/usr/include/X11/dri -I/usr/include/xorg -I/usr/include/pixman-1 -march=armv7-a -mfpu=neon -mfloat-abi=softfp -Wall -Werror -g -O2 -MT msm-driver.lo -MD -MP -MF .deps/msm-driver.Tpo -c -o msm-driver.lo msm-driver.c libtool: compile: gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I.. -fvisibility=hidden -I/usr/include/xorg -I/usr/include/pixman-1 -I/usr/include/libdrm -I/usr/include/X11/dri -fvisibility=hidden -I/usr/include/libdrm -I/usr/include/X11/dri -I/usr/include/xorg -I/usr/include/pixman-1 -march=armv7-a -mfpu=neon -mfloat-abi=softfp -Wall -Werror -g -O2 -MT msm-driver.lo -MD -MP -MF .deps/msm-driver.Tpo -c msm-driver.c -fPIC -DPIC -o .libs/msm-driver.o cc1: error: unrecognized command line option "-mfpu=neon" cc1: error: unrecognized command line option "-mfloat-abi=softfp" msm-driver.c:1: error: bad value (armv7-a) for -march= switch msm-driver.c:1: error: bad value (armv7-a) for -mtune= switch make: *** [msm-driver.lo] Error 1 |
De Makefile is gecofigureerd met een bijgeleverd scriptje, autogen.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #! /bin/sh srcdir=`dirname $0` test -z "$srcdir" && srcdir=. ORIGDIR=`pwd` cd $srcdir autoreconf -v --install || exit 1 cd $ORIGDIR || exit $? $srcdir/configure --enable-maintainer-mode "$@" |
Weet iemand waarom make hier errors geeft? Heb ik een bepaalde toolchain nodig om deze te compilen?