Ik wil een xml-bestand valideren met een xsd. Dat gaat prima. Echter zou ik ook graag willen dat de validatie aangeeft of een onderdeel aan een maximale lengte voldoet.
Voorbeeld (zie onderstaande code):
Ik vul in mijn xml een achternaam in van 60 tekens. Het maximale toegestane aantal tekens is 50. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit ondervangen wordt?
Ik heb zitten rotzooien met maxLength value="50", maar dan zegt Notepad++ (waarmee ik valideer) dat hij de xsd niet kan parsen. Volgens mij heeft het iets te maken met de 'complexType', maar ik kan via google niet vinden hoe ik dit moet ondervangen.
Heeft iemand een idee?
Voorbeeld (zie onderstaande code):
Ik vul in mijn xml een achternaam in van 60 tekens. Het maximale toegestane aantal tekens is 50. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit ondervangen wordt?
Ik heb zitten rotzooien met maxLength value="50", maar dan zegt Notepad++ (waarmee ik valideer) dat hij de xsd niet kan parsen. Volgens mij heeft het iets te maken met de 'complexType', maar ik kan via google niet vinden hoe ik dit moet ondervangen.
Heeft iemand een idee?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <xs:complexType name="Persoon"> <xs:sequence> <xs:element name="voorletters" type="xs:string" minOccurs="1" maxOccurs="1"> <xs:annotation> <xs:documentation>Voorletters van de persoon. Maximaal 10 tekens.</xs:documentation> </xs:annotation> </xs:element> <xs:element name="tussenvoegsel" type="xs:string" minOccurs="0" maxOccurs="1"> <xs:annotation> <xs:documentation>Tussenvoegsel van de persoon. Maximaal 10 tekens.</xs:documentation> </xs:annotation> </xs:element> <xs:element name="achternaam" type="xs:string" minOccurs="1" maxOccurs="1"> <xs:annotation> <xs:documentation>Achternaam van de persoon. Maximaal 50 tekens.</xs:documentation> </xs:annotation> </xs:element> </xs:sequence> </xs:complexType> |