Toon posts:

Synology probleem, poorten, usenet,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Heb nu al een maand of 2 een ds211 met 2 WD20EARS hardeschijven nu helaas alleen maar gebruik als (dure)netwerkschijf voor mijn pc.

De Nas wil ik gaan gebruiken voor:

Downloaden torrent
downloaden usenet (nieuw voor mij, afgelopen 10 jaar onder een steen gelegen denk ik)
backup van mijn pc en die van mijn ouders(ander adres)
data inzien van uit een 3de lokatie ( bv bij familie even een film van de NAS halen.)

Kunnen jullie mij helpen met het correct instellen van mijn ds 211, voor het gebruik van usenet

Stappen die ik tot nu toe heb gemaakt:

STAP 1
Open zetten van poorten:

9200
45000-45030
9996-9999
5432
20-139
21
443-445
5000-5006
55536-55663
8080

STAP 2
Usenet account aangemaakt via eweka
Zoek account via newzbin.com
(op de pc getest werkt okee met sabnzbd)

STAP 3
Sabnzbd+ geinstaleerd op de nas.

na deze stap gaat het fout, krijg menu pakketbeheer het ip adres van mijn ds211 met poort nummer 9200 te zien, maar als ik hier op klik kan hij de pagina niet openen.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik ben vergeten te doen, en hoe ik dit moet doen.

GR

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik hoop dat je die poorten niet op de router hebt opgezet(geforward), dan kan heel internet bij jouw nas. Alleen de poort voor torrent hoef je naar je nas te forwarden. (als je het over een standaard NAT huis tuin en keuken rourter hebt)

sabnzb+ luister default op poort 8080,

dus http://192ipadress van ds211:8080/ levert je dan de gui van sabnzb op.

Anders moet je denk ik de log van sabnzb+ gaan zoeken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site van synology gekeken, en volgens de site zijn dit de poorten die geforward moeten worden voor de delen die ik wil gebruiken, Als ik bv poort 5000 en 7000 niet forward, hoe kan ik dan van uit een andere lokatie inloggen op mijn nas. momenteel werkt dit goed (vanmiddag getest)

Hoe kan ik weten welke poorten echt geforward moeten worden en welke niet van belang zijn?

De nas staat nu al een paar uur de downloaden via download station met ongeveer 10MB/s
Downloads komen tot 100% en dan niks, kan het zijn dat de cpu het te druk heeft met de 20 andere downloads en daarom nog geen downloads kan afsluiten?

Mijn probleem met sabnzb+ blijft bestaan, na de instal op de nas kan ik niet in de pagina van sabnzbd+ komen om taken toetevoegen,

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 16:18 . Reden: nieuwe info. ]

Verwijderd

Topicstarter
mag een slotje op, plaats hem wel in de synology hoofd topic

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 16:56 . Reden: spellings fout ]