Hey,
Ik kreeg vanmorgen een mailtje uit de USA dat de temperatuur daar -3 graden fahrenheit is. Ik in mijn wiskundeboek formule gevonden om van Fahrenheit naar graden celsius te rekenen, uitgerekend. Ik dacht dat kan makkelijker, en ben aan de slag gegaan met javascript, wetende dat er vast 100 mensen voor mij zo'n script hebben gemaakt, maar ik wil toch zelf een script maken. Ik heb uiteindelijk wat gemaakt en dat *weg; boeit mij 't dat er opruiming is bij <winkel>. Maak voortaan een uitgeklede(!) testcase a.u.b.* geupload. Hier de code:
en in de body:
Ik wil nu twee dingen:
[list=1]
• Als je bij "temperatuur in graden celsius" een getal invult en op calculate drukt, dat er dan een temperatuur in graden fahrenheit uitkomt
• Dat dit scriptje "live" berekent, je hoeft niet meer op calculate te drukken, maar alleen een getal in te typen.
Voor mijn eerste probleem kwam ik op dit:
Ik kreeg vanmorgen een mailtje uit de USA dat de temperatuur daar -3 graden fahrenheit is. Ik in mijn wiskundeboek formule gevonden om van Fahrenheit naar graden celsius te rekenen, uitgerekend. Ik dacht dat kan makkelijker, en ben aan de slag gegaan met javascript, wetende dat er vast 100 mensen voor mij zo'n script hebben gemaakt, maar ik wil toch zelf een script maken. Ik heb uiteindelijk wat gemaakt en dat *weg; boeit mij 't dat er opruiming is bij <winkel>. Maak voortaan een uitgeklede(!) testcase a.u.b.* geupload. Hier de code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script> <!-- hide this script from old browsers function temp(form) { var f = parseFloat(form.DegF.value, 10); var c = 0; c = (f - 32.0) * 5.0 / 9.0; form.DegC.value = c; } <!-- done hiding from old browsers --> </script> |
en in de body:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <form>
<p>Een temperatuur in Fahrenheit:<input maxlength="15" size="15" value="0" name="DegF">
</font>
</p>
<p>Temperatuur in graden Celsius is:
<input maxlength="15" size="15" name="DegC" />
</p>
<input onclick="temp(this.form)" type="button" value="Calculate" name="calc" />
<br>
</font>
</form> |
Ik wil nu twee dingen:
[list=1]
• Als je bij "temperatuur in graden celsius" een getal invult en op calculate drukt, dat er dan een temperatuur in graden fahrenheit uitkomt
• Dat dit scriptje "live" berekent, je hoeft niet meer op calculate te drukken, maar alleen een getal in te typen.
Voor mijn eerste probleem kwam ik op dit:
code:
maar dat werkt niet. Ik doe iets fout, maar wat? Help me alsjeblieft:(
1
2
3
4
5
6
7
8
9