Toon posts:

AMD Systeem niet ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er na lang twijfelen eindelijk uit: ik wil dit systeem aanschaffen:

Behuizing AOpen Bigtower ATX, 300Watt blauw (HQ08A)
Moederboard Abit KT7A, SocketA, VIA-KT133, 266MhzFSB, ATX
Processor AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz, SocketA 266Mhz
Harddisk Maxtor DiamondMax 60 Plus 40.9Gb, 7200rpm U-ATA100
Diskdrive Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
Grafische kaart ATI Radeon 64Mb DDR AGP Video-in/out oem
Monitor LG StudioWorks 915FT Plus, 19" Flatron
Toetsenbord Logitech Internet Keyboard, PS2
Geheugen 1xDane-Elec Dimm 256Mb SDram PC133, ongebufferd
Muis Logitech MouseMan Wheel Optical, USB/PS2
CD-Rom drive Pioneer DVD-106S 16x40x ATAPI bulk Slot-in
Geluidskaart Creative SoundBlaster Live Player 5.1 Retail
Speakers Creative DeskTop Theater 2200 Digital
Netwerkkaart 3Com 3C905C-TX-M FastEtherlink 10/100 PCI bulk

Maar nu zegt de winkel dat er verschrikkelijk veel problemen zijn met AMD en of ik het wel zeker weet! Nu begin ik weer te twijfelen!!!!! :(:(:(

Wat moet ik doen, hellup!!!!???!

(Verder nog op- of aanmerkingen?)

Thanks

peedeepee

Verwijderd

Dat er veel problemen zijn met AMD is zwaar overtrokken! Ik denk dat je met een P3 systeem even grote risico's loopt!
Een paar puntjes waar je op moet letten i.c.m. met een amd systeem zijn:
1. Goede koeling, proc wordt ontzettend heet.
2. A-merk geheugen, proc's zijn veeleisend qua geheugen!
3. Zware voeding!

Verwijderd

Die winkel zit maar wat te zeuren
Niks mis met de AMD proc's

Verwijderd

AMD(goedkoop) is rommel koop intel(duur)...

zeker zo'n winkel of niet???

zware BULLSHIT...

Intel en AMD zijn allebei goed...

ga voor AMD!! \

Verwijderd

go for it

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

had zo'n zelfde ervaring.vroeg in een winkel waarom er geen amd procesoren op hun prijslijst stonden.begint die vaage gozer te ljullen dat amd bagger is,onstabiel en langzamer dan een p3.toen moest ik toch wel ff lachen hoor.ik heb zelf een amd athlon 1ghz en met mn msi kt7 pro 2a heb ik geen problemen moet ik zeggen.draait super.

verkoper wil waarschijnlijk alleen maar meer geld zien aangezien de intels een stuk duurder zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 10:28 schreef tineau het volgende:
Dat er veel problemen zijn met AMD is zwaar overtrokken! Ik denk dat je met een P3 systeem even grote risico's loopt!
3. Zware voeding!
Dan moet ik toch wel aardig goed zitten....:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 10:28 schreef tineau het volgende:
3. Zware voeding!
Ik vind het jammer dat je weer alle onzinnige cliche's over AMD opnoemt... Ik heb een super goedkope 300W voeding van Codegen (ik heb 'm wel ingrijpend gemod om 'm fluisterstil te maken, maar dat doet er verder niet toe), en die doet het perfect. Verder heb had ik aanvankelijk een 256MB module van Winbond erin zitten (geen A-merk naar mijn mening). Totaal geen problemen mee gehad! Het is echt onzin dat alles het duurste van het duurste moet zijn voor een AMD systeem. Ik heb nu Infineon geheugen dat op CAS2 draait, maar noodzakelijk was die overstap niet. Dat goede koeling een must is ben ik wel met je eens, maar dat kun je ook moeilijk ontkennen bij AMD ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Het gezeur over de voeding en het geheugen begint weer.
Zelf een 250W voeding en b-merk geheugen en mijn 1@1.2 loopt prima.
En die verkoper moet gewoon niet van die onzin uitkramen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Kijk eens hoeveel topix hier lopen met problemen met amd/via.
Intel is gewoon de beste keus. :)

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 11:02 schreef outlaw het volgende:
|:(

Verwijderd

Hmmm... beetje tegendraads zijn he ;)

Verwijderd

Hij heeft gewoon verkeerd gespeld. K-N-E-U-S.

;P

Wat zou Maarten eigenlijk van dat gelurk aan zijn pijp vinden in die rolstoel..?? :(

Verwijderd

perfect systeem maar koop m elders waar ze wel verstand hebben van amd
als er storingen optreden krijg je zoiets
van tja meneer ik heb u nog gewaarschuwd :(
ziet er gelikt uit :9

• Amigo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10-2025

Amigo

Byte me....

Ehm.. allereerst moet iedereen die denkt dat ie alles weet zijn mond maar eens houden! :)

Ik werk ook in een compushop en ik kan gewoon omdat het zo is er meer problemen zijn met AMD systemen. Ze vereisen zeker! een goede voeding. En ga nou ajb niet zeiken van maar bij mij doet ie het wel.... :'( triest gewoon als je denkt omdat de jouwne het wel goed doet ze het allemaal goed moeten doen!

Zelfs een 300W voeding is niet altijd voldoende. Maar dat komt omdat het juist belangrijk is wat de voeding naar het mainboard toestuurd en niet hoeveel wat ie totaal heeft. een 250W kan al voldoende zijn zolang die maar voldoende naar het moederbord stuurd. Het probleem zit hem er gewoon in dat de meeste voedingen niet genoeg leveren aan het MB. Makkelijk om dan te zeggen dat je een 300W nodig hebt omdat die meestal wel genoeg leveren aan het MB. Maar ook intel kan hier last van hebben. Punt is en blijft dat als er een onderdeel is wat te weinig spanning krijgt het niet of slecht functioneerd. Uiteenlopend van een vastloper tot het niet opstarten van een pc. Het kan dus best zijn dat je baggervoeding van 250W die je voor fl 10,- hebt gekocht op een beurs genoeg leverd aan je MB zodat er genoeg stroom is voor je CPU (AMD cpu verbruikt gewoon meer dus heb je daar eerder last van problems met "slechte" voeding en VGA ?Geforce? :) )

Geheugen hetzelfde verhaaltje... maar das bij intel ook zo. Heb je goed geheugen(merk) dan is je kans op problems kleiner. WIL DUS NIET ZEGGEN DAT JE SYSTEEM MET HOEKIEWOEKIE GEHEUGEN NIET GOED DRAAID!!!!

That's all folks...

Remember this day, 'cause it could be your last.....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 11:39 schreef Amigo het volgende:
Ehm.. allereerst moet iedereen die denkt dat ie alles weet zijn mond maar eens houden! :)
Inclusief jij zelf? |:(

Denk nou niet dat JIJ alles weet omdat je (sinds een paar jaar?) een baantje in een PC shop hebt, want van personeel in PC shops hebben de meeste tweakers (inclusief ik) niet zo'n hoge pet op. Menig tweaker heeft dan ook veel meer en langer ervaring dan de gemiddelde jongen die in een winkel werkt. Sorry, maar het is toch echt zo. Ik weet echt wel waar ik op moet letten om te beoordelen of een voeding goed functioneert in een systeem, en ik kan met stellige overtuiging zeggen dat m'n El Cheapo het prima doet :)

Dat je zegt dat het er om gaat hoeveel een voeding naar het mainboard stuurt, is erg vaag. Snap je het zelf eigenlijk wel? De stroom die door de voeding wordt geleverd, wordt per spanningslijn gewoon regelmatig verdeeld omdat ze allemaal aan dezelfde draad hangen. Waar het om gaat is dat vooral de 3,3V en 5V leiding zwaar belast worden, en die leidingen moeten dus zo stabiel mogelijk zijn. Als de spanning te hoog wordt, dan is dat een teken dat de voeding het moeilijk heeft. Worden de spanningen te laag, dan is de voeding echt te zwak en kun je crashes verwachten.

No offense verder, maar stel je iets bescheidener op, ondanks dat je in een winkel werkt ;)

Bovendien is het draaiT, stuurT, en functioneerT. En geen draaiD, stuurD, en functioneerD. Hoe verzin je zo'n spelling... :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ten eerste peedepee koop gewoon een AMD, maak je niet druk. De support krijg je gewoon van ons. :) Beter dan in de winkel ;)

Kijk dat een aantal mensen hem hier hebben draaien op een 250W voeding en goedkoop geheugen is natuurlijk fantastisch.

Maar voor iemand die een systeem nog moet kopen geeft tineau toch het juiste advies.
Als je nog oude spullen hebt liggen voeding/geheugen, probeer je het natuurlijk wel eerst ff uit.

En nog wat over die voeding. Het gaat er natuurlijk niet zozeer om hoeveel Wattage die kan leveren. Wat belangrijker is is hoevel Ampere hij levert op de +12Vdc en 5Vdc lijnen. Dus of het een beetje een kwaliteitsveding is.
Dan is 300W niet altijd noodzakelijk.

Maar als je het nog moet aanschaffen, neem je gelijk goeie spullen natuurlijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 14:05 schreef bastard het volgende:
Wat belangrijker is is hoevel Ampere hij levert op de +12Vdc en 5Vdc lijnen.
Ben het verder helemaal met je eens, maar voor een stabiele CPU is juist de 3,3V leiding de belangrijkste!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

[quote]Op Friday 16 March 2001 11:39 schreef Amigo het volgende:

[/qoute]
Inclusief jezelf dan waarschijnlijk.:r

Heb al 2 AMD procs gehad en nog nooit problemen gehad, mijn neefje heeft een P4 en die gaat volgende week een AMD kopen omdat hij INTEL ronduit KUT vindt. Die gogem in die winkel wil gewoon meer verdienen, maar AMD is gewoon goed.Ik heb nog nooit last gehad van een onstabiel systeem.*D

PS: een 350W voedingkje is inderdaad wel handig

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 14:13 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ben het verder helemaal met je eens, maar voor een stabiele CPU is juist de 3,3V leiding de belangrijkste!
Ach, was het toch die 3.3 hihi, dankje 8-)

Verwijderd

Ik draai al meer dan 5 jaar AMD, en dit zijn gewoon top proc's. Het belangrijkste is gewoon zorg dat je systeem goed gekoeld worden (ja AMD wordt warm, die van mij loopt constant rond de 70 graden) Maar ze kunnen het gewoon aan. Een AMD proc kan gewoon 90 graden aan (ja ook Atlon of Duron) Check de website van AMD maar als je me niet gelooft. Ze raden aan max 70 maar zonder problemen dat hij 90 aankan.

Verder installeer ALTIJD de via 4 in 1 drivers, Loopt je systeem een stuk stabieler en sneller. (deze staan op de cd van je mobo)

Wat je verder doet met het systeem moet je zelf maar weten. Ik ga ongeveer dezelfde config nemen qua systeem, maar dan nog snellere proc, en mushkin geheugen. Maar Intel koop ik niet meer, is te duur en is niet beter dan AMD.

Als je dit systeem koopt, laat hem dan wel door iemand in elkaar zetten, die gewend is met AMD systemen. Dan ben je gegarandeerd dat die bakje elke INTEL eruit blaast.

Tweak it baby !!!!!

Verwijderd

ik heb een 300w voeding, nu alleen nog een AMD :P .. Nee grapje.. ik ben erg happy met m'n celeronneke....snel zat voor mij :)

Verwijderd

ok ik kan uit mijn niet zo lange( maandje ofzo)zeggen....amd is best leuk.......en alles draait (via chipset) om die drivers..........als je eenmaal de goede te pakken hebt stick to it.........ik heb al weet ik niet meer hoeveel reinstalls gedaan om de juiste dingen te vinden...........maarja dat moet je dan maar net leuk vinden enzo.........en als je het geduld niet hebt.......koop en een p3.....;)

• Amigo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10-2025

Amigo

Byte me....

Luister meester, spellingscontrolle is der hier nog nie en ik heb meestal nie eens de tijd om alles na te lezen, type fouten zullen er altijd wel inzitten ja. sorry daarvoor.

En ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. ik verkoop niet alleen pc's maar ook repareren installeren en software etc. Ben er al jaren bij en heb op TD's gewerkt etc. Ik weet niet hoe het allemaal zit met Ampere en volt en die rotzooi. daarvoor heb ik te weinig opgelet bij natuurkunde :)

Maar dat veranderd niets aan het verhaal. ik word er moe van dat mensen uit 1 ervaring de conclusie trekken dat ze allemaal zo werken. Laatst was er iemand die zei dat Plextor brak was... nou vraag ik je...

Das gewoon alles... sorry als ik iemand aanviel of zo. was niet de bedoeling

Remember this day, 'cause it could be your last.....

Verwijderd

plextor is ook een tijdje brak geweest.....
4 jaar terug ofzo
:) :)

Verwijderd

AMD's roeleren de pan uit

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Mijn AMD A7V133 sysje loopt net zo lekker als mijn intel BP6 sysje die een vorige brak intel MSI sysje vervangt

eerst 4x BX based intel

nu 3x BX based intel & 1x KT133A AMD

ondanks via socked7 nachtmerrie toch over gestapt naar AMD&VIA

en bij die 3,3 volt gaat het om dat die rimpelspanning binnen specivicatie blijft
het kan beter 3,3Volt +/-0,1 dan 3,3 +0,3/-0,7

In een CT'mag werden verschillende voedingen profesioneel gemeten& getest met meet apparatuur maar is wel al een tijdje terug

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 21:34 schreef SuperG het volgende:
Mijn AMD A7V133 sysje loopt net zo lekker als mijn intel BP6 sysje die een vorige brak intel MSI sysje vervangt

eerst 4x BX based intel

nu 3x BX based intel & 1x KT133A AMD

ondanks via socked7 nachtmerrie toch over gestapt naar AMD&VIA

en bij die 3,3 volt gaat het om dat die rimpelspanning binnen specivicatie blijft
het kan beter 3,3Volt +/-0,1 dan 3,3 +0,3/-0,7

In een CT'mag werden verschillende voedingen profesioneel gemeten& getest met meet apparatuur maar is wel al een tijdje terug
Dat was in 98 of 99 ja. Helaas is er geen update van, want de voedingen zijn intussen wel een beetje veranderd.

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Uhm, gewoon de goede Via 4in1 drivers installeren.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:43 schreef lockheart het volgende:

verkoper wil waarschijnlijk alleen maar meer geld zien aangezien de intels een stuk duurder zijn.
Die hoge prijzen van Intel liggen echt niet aan de prijs die de verkopers er voor vragen. De winst die een verkoper maakt op een Intel is vergelijkbaar met een AMD. 8-)

Verwijderd

JE BENT ZEKER EEN OUTLAW!! K-N-E-U-S (bedankt voor de spelling, heb ik weer wat geleerd op GoT) >:)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
koop _NOOIT_ een amd tenzij je echt veel gezeik wilt. doe ook geen radeon in een via mobo das ook vragen om problemen :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 22:35 schreef Meuk het volgende:
koop _NOOIT_ een amd tenzij je echt veel gezeik wilt. doe ook geen radeon in een via mobo das ook vragen om problemen :)
En jij hebt zeker zin in een flamewar? |:(

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
nee is alleen mijn mening, zal em volgende keer iets subtieler melden :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

AMD = kut.

(behalve die van mij ;) )

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik ben ook van intel naar amd gegaan.
Het enige probleem(pje) wat ik heb gehad wat de koeling van de processor.
Zorg ervoor dat je een goede koeler aanschaft. Voor de rest is het allemaal hetzelfde, niet meer en nier minder problemen met intel. Iedereen die een andere mening heeft, heeft of pech met hardware of geen verstand van computers.

Go For AMD

debeerzietzevliegen.nl

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb een amd 1200 9x133 op een abit kt7a
en een geaforce 2 gts en heel veel koelers
Hij loopt snachts altijd vast met het koetje
hij word 55 graden met de koe en 32 graden zonder koe hij word 45 graden tijdens red alert ik heb het voltage op 1.7 staan .
Ik ben zeer tevreden hij is heel stabiel geen problemen nou ja alleen als ik slaap dus .O ja en een 300 wat voeding .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik laat gerust mijn intel een maand vast op 100% staan met seti of een koe. Nog nooit vastlopers gehad sinds W2k.
Daarom durf ik AMD niet aan, omdat ze zo heet worden, lijkt me niet fijn voor een server.
En stabiliteit is belangrijker dan snelheid, vandaar dat ik ook overclocken heb afgeschaft. Ik ben dus geen tweaker:'(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Saturday 17 March 2001 14:41 schreef Pino64 het volgende:
Daarom durf ik AMD niet aan, omdat ze zo heet worden, lijkt me niet fijn voor een server.
Wat is dat nou weer voor onzin. Als je CPU stressed 50C wordt, dan blijft ie dat ook als de omgevingstemperatuur niet oploopt. Hij mag in principe makkelijk 70C worden, dus er kan niks kapot gaan ofzo.

Pagina: 1