[iPad] Stylus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben sinds een poosje in het bezit van een Alupen en heb er gemengde gevoelens over. Tekenen en tappen gaat prima en hij glijdt erg goed over het scherm heen.
Alleen schrijven heb ik wat moeite mee, omdat de punt nogal dik is. Ik heb hem te kort om te weten of dit een kwestie van wennen is.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ook een stylus voor hun iPad hebben en hoe de ervaringen daarmee zijn. En misschien weet iemand een stylus met een wat kleinere punt die ook goed werkt? Ik heb 'm tot nu toe niet gevonden.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
ik heb 2 cheap stylussen van macsupplies4u. deze hebben een rubberen kopje van ongeveer 5mm ofzo.
Deze gebruik ik vooral om te tekenen met sketchbook pro. Volgens mij werken dunnere stylussen gewoonweg niet.
Schrijven doe ik sowieso niet op de ipad, dan pak ik wel gewoon papier

[ Voor 14% gewijzigd door T7D_Sneezy op 10-02-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Weinig stylus gebruikers zo te zien ;)
Ik ben er intussen achter dat er voor de iPad helemaal geen stylussen met kleine punt bestaan, vanwege de gebruikte techniek van het touchscreen. Men verwacht ook niet dat ze er ooit zullen komen.
Intussen gaat het schrijven al beter. Met de Notes Plus app en de close-up functie gaat 't nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
ik verwacht morgen de stylus van macsupplies 4 u... ben benieuwd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dunnere stylussen werken inderdaad niet op de iPad. Deze verwacht namelijk minimaal de grote van een vingertop, wat inderdaad rond minimaal 5mm overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook wel eens naar gezocht, omdat ik destijds Sketchbook Pro in een aanbieding had gevonden. Vond toen alleen maar dikke stylussen. Ik heb uiteindelijk geen stylus gekocht en dus weinig van de app gebruik gemaakt.

Zag laatst bij Dealextreme.com ook stylussen voorbij komen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:54
Heb een tijdje geleden voor $2,- een stylus gekocht bij DealExtreme. Werkt op zich wel, maar het materiaal wat is gebruikt is wel snel onderhevig aan slijtage. Gebruik 'm eigenlijk nooit. Teken zelf nooit, maar lijkt me ook niet echt lekker werken met de stylussen (styli?) van Dealextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik heb zelf deze: klik
Werkt erg lekker en soepel, is eventueel voor wat klein schrijfwerk ook geschikt. Daarnaast werkt ie ook op mijn MacBook, op het trackpad met Sketchbook Express :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
De styli van macsupplies 4 u ontvangen in een enveloppe...
eerste indruk: niet goed... je moet aardig drukken en reactie is soms zo-zo....
dus ik zoek weer verder...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben hier ook mee bezig. Heb er nu een aantal (goedkopere, ebay) geprobeerd om mee te schrijven als notitiepad, maar dat werkt niet lekker. Met de rubberen dopjes moet je te hard drukken om er goed mee te schrijven en dan krijg je snel kramp in je hand. Bovendien lijkt het rubber dan af te gaan geven zodat je scherm helemaal ranzig wordt.

Heb er nu een met schuimdopje besteld, eens kijken wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Een iPad is niet gemaakt voor een stylus, maar er is natuurlijk wel mogelijkheid om het te gebruiken. Kortom, niet ideaal, maar het kan wel!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien een rare gedachte, maar is een Livescribe Smartpen geen optie voor jullie? Kun je vervolgens de text bestanden exporteren naar je iPad!

Slechts een tip hoor, wij hebben in de winkel waar ik werk ook stylusjes maar ik blijf ze altijd tegen vinden vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Een maandje verder en ik gebruik de stylus niet meer. Typen is voor mij toch sneller en handiger op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.lops
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01-2012
Welke non-ocr applicatie gebruiken jullie op je tablets om handgeschreven invoer op te slaan?

[ Voor 224% gewijzigd door michiel.lops op 24-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om elke vergadering nu maar bij te wonen met een hele map vol met aantekeningen heb ik in navolging van enkele andere collega's deze stylus maar aangeschaft. Dit zodat ik op mijn tablet mijn aantekeningen kan bewaren en meenemen. Ik zal mijn bevindingen wel posten. Ik ga me nu verdiepen welke app het beste aansluit op mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just Mobile heeft met reddot award beloonde alu-pens met een zachte rubber tip.
Houdt prima vast door z'n dikke achtkantige potlood profiel, werkt uitstekend, is mooi en in diverse kleuren verkrijgbaar.
Ik gebruik het zelfs op m'n iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind schrijven met de stylus (ik heb een Wacom) ook lastig, omdat de punt nogal dik is. En mijn handschrift is ook nog eens vrij brak, zodat als ik leesbaar wil schrijven ik sneller ben als ik het onscreen keyboard gebruik.

Ik gebruik Noteshelf, die vind ik wel nice werken mits k de rust neem om rustig te schrijven. Wat ik daar mooi aan vind is dat je aantekeningen kunt groeperen om het wat overzichtelijk te houden.

Van de week MyScript Notes Mobile gekocht, met OCR techniek, die kon mijn testzinnen beter lezen dan ik zelf :) Dus die is wel positief, alleen moet je wel redelijk rustig schrijven anders komen de letters niet over.

DocAS ben ik nog een beetje mee aan het spelen, wat ik daar gaaf aan vind is dat je meerdere type documenten bij elkaar in een "map" kunt stoppen, iets dat ik niet veel gezien heb. Nu heb ik vaak een PDF in 1 app open, handwriting in een andere, en dan nog een Word document in Pages. Niet echt "dossier vorming" zeg maar. Alleen vind ik DocAS qua handwriting slecht, ik kan daar echt helemaal niet lekker op schrijven (maar goed, zoals ik al zei, ik type sneller, dus in dat opzicht..).

Moet wel binnenkort maar eens een definitieve keuze maken en mijn Productiviteit apps een beetje op gaan ruimen :)

Maar terug on topic: volgens mij is er geen enkele stylus voor de iPad die echt lekker schrijft, simpelweg doordat de punt dik is en het rubber zacht.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb gisteren een Adonit Pro Jot besteld, dus ik hoop dat ik deze morgen binnenheb en kan testen.

Niet zo heel makkelijk om in NL te vinden, allee ipodhoes.nl lijkt ze te verkopen. Begonnen als kickstarter project en de grens is blijkbaar heeeeel snel gehaald. Reviews en youtube filmpjes zijn heel positief en schijnt echt heel goed te hanteren te zijn, en heel goed zien waar je schrijft/tekent. Je hebt namelijk die doorzichte disc die het oppervlakte van een normale rubberen stylus 'overneemt', maar dus wel je kunt focussen op dat puntje en dus meer lijkt alsof je schrijft met een normale pen.

Goed, dit was de theorie, hopelijk kan ik snel de praktijk testen ;)

Ik las ook dat ze nu bezig waren om een versie te ontwikkelen die ook bepaalde druk aankan - waardoor je nauwkeurig dunne en dikkere lijnen kan tekenen. Ben benieuwd :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Dat klinkt intressant. Ben benieuwd :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hij is binnen, eerste ervaringen zijn best aardig...

Ik zal er alleen wat langer mee moeten experimenteren voor ik een goed oordeel kan geven. Het is ook lastig dat ik geen referentiekader heb wat betreft andere stylussen/styli? :P

Al kan ik me goed voorstellen dat een stylus met een dik rubber uiteinde stukken lastiger is. Dit schrijft best intuïtief en je hebt goed door waar je aan het schrijven bent.

Ik ben nog niet heel erg kapot van reactiviteit op de iPad, dat wil zeggen, ik heb een lichtelijke lag en dat maakt het geheel wat lastiger allemaal. Nu krijg je dat wellicht nooit helemaal weg en ik vermoed dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat ik nog een iPad 1 heb... ook verschilt het per app, bij Notes Plus heb ik een lag die het echt héél erg onprettig maakt, maar Notes Taker HD is die lag véél minder, zeer zeker acceptabel genoeg om de komende tijd ervaringen mee op te doen.

Nogmaals, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar het feit dat dit zo out of the box aardig werkt, en de reviews waar wél wordt vergeleken met een andere stylus denk ik dat het zijn geld wel zal opbrengen voor degenen die veel met een stylus werken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zelf al een hele tijd een Giffin stylus ism een iPad1.
Betaalbaar stylusje (me toentertijd suf gegoogled/youtubed e.d. voor ervaringen)
Rubberen kop, lekker licht.

Ik gebruik het niet echt voor tekenen, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Tijdens games (adventures e.d.) bevalt het ook prima. Kortom: geen spijt van :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tien stylussen en raak ze ook nooit kwijt. Jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb deze twee stylussen gevonden op Kickstarter.

Ze zijn sinds enkele weken ook in productie.
Ze zien er zeker goed uit:

http://www.kickstarter.co...ylus-for?ref=discover_pop

http://www.kickstarter.co...for-ipad?ref=discover_pop

Vooral bij de iPen ben ik benieuwd naar hoe goed het werkt, helaas nog niet de kans gehad om ze uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Die iPen is wel interessant inderdaad. Overigens ben ik na een weekje testen ook ontzettend tevreden met de Adonit Jot Pro.

Één collega is ook al om na het in actie gezien te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een goedkope stylus uit China gekocht voor $1,50 en hij werkt PERFECT beter dan de pennen die hier in Nederland voor 20-30 euro te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Jobs haatte het gebruik van een stylus als ik het boek mag geloven, en waar laat je de stylus als je hem niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:15:
ik heb een goedkope stylus uit China gekocht voor $1,50 en hij werkt PERFECT beter dan de pennen die hier in Nederland voor 20-30 euro te koop zijn.
Het zou dit topic en de mensen die zich oriënteren helpen om te vertellen welke dat is, een foto, een linkje etc...
Blik1984 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:47:
Jobs haatte het gebruik van een stylus als ik het boek mag geloven, en waar laat je de stylus als je hem niet gebruikt?
uhm, hier ligt ie gewoon op m'n bureau. ;)

overigens is de mijne ook magnetisch dus kan hem ook op je iPad2 laten rusten als je hem niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:04
Na het proberen van vele verschillende stylussen (oa de Pogo Sketch) gebruik ik nu al tijden de volgende stylus van DealExtreme. De stylus houdt lekker vast en het rubber houdt je beweging niet tegen. Nu teken ik er vooral mee; schrijven op de iPad doe ik niet. Voor het geld hoef je het proberen iig niet te laten!
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_57798_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_57798_2.jpg

Linkje op DealExtreme

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gisteren heb ik deze stylus van het merk Targus gekocht. Hij was 12 euro, maar ik kreeg hem voor een tientje mee. Dit omdat de andere kleuren (die wel een tientje kosten) er niet meer waren.

Hiervoor had ik een groene Pogo Sketch, maar die gebruikt m'n moeder nu voor haar iPad. De Pogo was 8 euro duurder, maar de Targus vind ik toch wat soepeler/sneller werken. Ook is hij iets langer en dikker, wat ik zelf prettiger vind. Hij ligt hierdoor ook een stuk lekkerder in de hand.

[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 08-04-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
LuNaTiC schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:19:
Hij is binnen, eerste ervaringen zijn best aardig...

Ik zal er alleen wat langer mee moeten experimenteren voor ik een goed oordeel kan geven. Het is ook lastig dat ik geen referentiekader heb wat betreft andere stylussen/styli? :P

Al kan ik me goed voorstellen dat een stylus met een dik rubber uiteinde stukken lastiger is. Dit schrijft best intuïtief en je hebt goed door waar je aan het schrijven bent.

Ik ben nog niet heel erg kapot van reactiviteit op de iPad, dat wil zeggen, ik heb een lichtelijke lag en dat maakt het geheel wat lastiger allemaal. Nu krijg je dat wellicht nooit helemaal weg en ik vermoed dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat ik nog een iPad 1 heb... ook verschilt het per app, bij Notes Plus heb ik een lag die het echt héél erg onprettig maakt, maar Notes Taker HD is die lag véél minder, zeer zeker acceptabel genoeg om de komende tijd ervaringen mee op te doen.

Nogmaals, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar het feit dat dit zo out of the box aardig werkt, en de reviews waar wél wordt vergeleken met een andere stylus denk ik dat het zijn geld wel zal opbrengen voor degenen die veel met een stylus werken.
En wat is jou ervaring met tekenen en navigeren met de JOT? ik kan me voorstellen dat schrijven met de JOT erg nauwkeurig is.

Zelf zit ik te twijfelen tussen de JOT en de Bamboo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik teken alleen via Drawsomething en dat gaat prima, maar ik kan niet echt goed oordelen voor mensen die 'professioneel' willen tekenen :P

Wel denk ik dat het momenteel de meest nauwkeurige stylus is die je kunt krijgen (al is die andere die hier genoemd is ook erg interessant).

Navigatie gebruik ik hem niet voor maar ook daar geldt het gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de Bamboo erg duur en naar mijn mening kun je dan beter eentje van targus nemen. Ik had ook ergens gelezen dat de Bamboo ook erg slijt gevoelig schijnt te zijn.

Je JOT is volgens mij wel prettiger om nauwkeurig te tekenen, omdat je meer ziet wat je doet. Voor Draw Something is de Targus die ik heb ook prima geschikt en de zwarte kun je al voor een tientje bij Paradigit krijgen. Je moet hem dan alleen wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik zit hier op te wachten : http://www.tenonedesign.com/bluetiger

Heb geen idee wat dat ding gaat kosten, maar de user experience zal waarschijnlijk een stuk hoger liggen dan de conventionele stylus, gezien de drukgevoeligheid en precisie van het apparaat. Ik ben benieuwd, ze doen helaas nog wel wat geheimzinnig over de releasedate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Yup, als je echte pressure sensitive stylus wil zit je goed bij de Blue Tiger. Al zitten er meer van dit soort pennen die werken met BlueTooth 4.0 in de pipeline.

Hier is een filmpje:

Grootste euvel is dat je bent aangewezen op API ondersteuning. Je moet dus maar hopen dat je favouriete apps dat meenemen.

Release zit er voorlopig nog niet in. Eerste nieuws hierover kwam in maart van dit jaar en op dit moment geven ze alleen prototypes uit aan developers. Maar ze zijn trouwens wel redelijk actief op Twitter.
http://twitter.com/#!/tenonedesign

[ Voor 44% gewijzigd door CapTVK op 09-04-2012 21:37 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
In feite hoeven ze alleen maar de meest gebruikte note-apps te ondersteunen, om er een succes van te maken. Notes Plus en Penultimate bijvoorbeeld. Maar ze mogen inderdaad wel eens met een globale releasedate komen, want ze zitten iedereen via twitter blij te praten over hun 'blue tiger project'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Deze al gezien van The Verge? http://t.co/7ZBHchfh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Na bovenstaande article te hebben gelezen heb ik een Wacom Bamboo besteld. Deze kwam vandaag aan en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Morgen kijken of ik de iPad echt als papier in kan gaan zetten.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Pagina: 1