Ik heb van een kennis een Acer Aspire M5640 binnen gekregen met boot problemen.
Het standaard probleem begon met freezen van het booten van Windows vista.\
Herstel na reboot werkte niet, ging laden laden en laden.
Ik heb middels een originele Windows dvd setup kunnen starten en een repair uit kunnen voeren.
Checkdisk vond enkele bestandsysteem problemen en heeft het verholpen.
Vervolgens gereboot en windows werkte weer.
Echter, na een reboot hetzelfde verhaal, lange BIOS bootscreen en blijven hange bij Vista boot.
Keyboard werkte niet bij keuze om herstel te starten of Windows booten. (USB)
Heb alle apparaten eraf gekoppeld en alleen een PS/2 keyboard aangesloten + monitor kabel.
BIOS bootscherm gaat dan plotseling wél snel..
Helaas, ook hier hetzelfde verhaal.
Vervolgens:
- Stroom eraf, aan/uitknop indrukken en stroom weer erin, geen soelaas.
- Geprobeerd om live CD te gebruiken, geen soelaas. blijft hangen na windows XP bootscherm
- Windows Vista/7 dvd's gebruikt om setup te kunnen starten, niks..
- Alle interne apparaten afgekoppeld + andere DVD speler/brander aangesloten (HDD, GPU (onboard aangesloten) Frontpanel usb hub etc. eraf.)
- Booten Windows Vista / 7 setup komt er ook niet van, zelfs mini windows XP niet.
- 4GB Ramgeheugen (2x 2GB) eruitgehaald en afgewisseld, eerst de 1 dan de ander, werkt ook niet.
Mijn kennis is zelf teneinde raad, als computerleek zijnde, maar heeft eigen bedrijf en op het systeem werkt hij elke dag..
Later meer!
(tijd is voorbij
)
Edit 09-02-2011 (15:00):
Specificaties:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- 4GB DDR2
- nVidia 8600GS 512MB (OEM model zo te zien)
- 2x 640GB sata
- DVD brander sata
Redelijk beknopt, maar geeft wel klein beetje inzicht in de pc zelf.
Op het eerste gezicht dat ik ook dat het de HDD was, maar hij geeft dezelfde problemen zowel MET als ZONDER hdd.
Nadere inspectie aan de hardeschijven blijken ook dat ze geen problemen hebben, heb ze allebei in een dockingstation geplaatst en een error scan uit laten voeren.
Geen badsectors en healtstatus is ook 'OK'.
Dus wat er over blijft:
Voeding (uitzoeken hoeveel wattage het levert, en als het kan even een andere voeding plaatsen?)
Moederbord (hoe is het te testen? Ik lees wel op diverse fora dat onboard VGA problemen geeft maar ook onboard USB, kijken om USB uit te schakelen middens BIOS?)
Processor (Hij doet het gewoon, heb ook geen vervanger om het te testen)
(Ram geheugen, blijft bij alle 2 verschillende ook niet werken)
Het standaard probleem begon met freezen van het booten van Windows vista.\
Herstel na reboot werkte niet, ging laden laden en laden.
Ik heb middels een originele Windows dvd setup kunnen starten en een repair uit kunnen voeren.
Checkdisk vond enkele bestandsysteem problemen en heeft het verholpen.
Vervolgens gereboot en windows werkte weer.
Echter, na een reboot hetzelfde verhaal, lange BIOS bootscreen en blijven hange bij Vista boot.
Keyboard werkte niet bij keuze om herstel te starten of Windows booten. (USB)
Heb alle apparaten eraf gekoppeld en alleen een PS/2 keyboard aangesloten + monitor kabel.
BIOS bootscherm gaat dan plotseling wél snel..
Helaas, ook hier hetzelfde verhaal.
Vervolgens:
- Stroom eraf, aan/uitknop indrukken en stroom weer erin, geen soelaas.
- Geprobeerd om live CD te gebruiken, geen soelaas. blijft hangen na windows XP bootscherm
- Windows Vista/7 dvd's gebruikt om setup te kunnen starten, niks..
- Alle interne apparaten afgekoppeld + andere DVD speler/brander aangesloten (HDD, GPU (onboard aangesloten) Frontpanel usb hub etc. eraf.)
- Booten Windows Vista / 7 setup komt er ook niet van, zelfs mini windows XP niet.
- 4GB Ramgeheugen (2x 2GB) eruitgehaald en afgewisseld, eerst de 1 dan de ander, werkt ook niet.
Mijn kennis is zelf teneinde raad, als computerleek zijnde, maar heeft eigen bedrijf en op het systeem werkt hij elke dag..
Later meer!
(tijd is voorbij
Edit 09-02-2011 (15:00):
Specificaties:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- 4GB DDR2
- nVidia 8600GS 512MB (OEM model zo te zien)
- 2x 640GB sata
- DVD brander sata
Redelijk beknopt, maar geeft wel klein beetje inzicht in de pc zelf.
Op het eerste gezicht dat ik ook dat het de HDD was, maar hij geeft dezelfde problemen zowel MET als ZONDER hdd.
Nadere inspectie aan de hardeschijven blijken ook dat ze geen problemen hebben, heb ze allebei in een dockingstation geplaatst en een error scan uit laten voeren.
Geen badsectors en healtstatus is ook 'OK'.
Dus wat er over blijft:
Voeding (uitzoeken hoeveel wattage het levert, en als het kan even een andere voeding plaatsen?)
Moederbord (hoe is het te testen? Ik lees wel op diverse fora dat onboard VGA problemen geeft maar ook onboard USB, kijken om USB uit te schakelen middens BIOS?)
Processor (Hij doet het gewoon, heb ook geen vervanger om het te testen)
(Ram geheugen, blijft bij alle 2 verschillende ook niet werken)
[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 09-02-2011 15:15 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️