Is FTD verleden tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Het lijkt er op dat FTD verleden tijd is... :( :(

LJN: BP3757, Rechtbank Haarlem , 158050 / HA ZA 09-782 Print uitspraak

Datum uitspraak: 09-02-2011
Datum publicatie: 09-02-2011
Rechtsgebied: Handelszaak
Soort procedure: Eerste aanleg - meervoudig
Inhoudsindicatie: Spots op internetforum die verwijzen naar auteursrechtelijk beschermde werken vormen geen openbaarmaking in de zin van de Auteurswet. Het faciliteren van downloaden is in het onderhavige geval niet onrechtmatig. Het bieden van een forum voor uploaders wordt wel onrechtmatig geacht.

Uitspraak:
5.4. gebiedt FTD binnen een maand na betekening van dit vonnis, te staken en gestaakt te houden het aanwezig hebben van spots via haar FTD-systeem (zoals weergegeven onder 2.1) van (gedeelten van) beschermde werken in de zin van de Auteurswet,en/of beschermde uitvoeringen, fonogrammen en/of eerste vastleggingen van films in de zin van de Wet op de naburige rechten, voor zover de rechthebbenden op die werken zijn aangesloten bij Brein en zonder dat daarvoor voorafgaande toestemming is verkregen van die auteurs- en naburig rechthebbenden op die werken.

Uitspraak PDF: http://dl.dropbox.com/u/20258681/ftd_09022011.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Pierre

Van nature lui!

Kijk er niet van op, gelukkig zijn er andere wegen die naar Rome gaan :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
Inmiddels is er ook een decentrale variant genaamd Spotnet, die ook FTD spots intergreerd.
Maar toch wel jammer al vanaf 2003 een gebruiker van FTD.

[ Voor 24% gewijzigd door Hari-Bo op 09-02-2011 14:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

http://www.twitter.com/FTDb

Eigenaar z'n twitter account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33

The_Worst

Unox

Zat er inderdaad al aan te komen. Iedereen snapt dat FTD op het randje balanceert. De enige vraag die beantwoord moet worden is: "Stimuleer je mensen om te gaan uploaden?" Rechtbank vindt dat dit het geval is en dus is FTD nu illegaal. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 09-02-2011 14:27 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:32
nu doet hij het nog. hoop dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat dat brein zo bezig is, en de rechters van toeten nog blazen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De uitspraak komt er op neer:

spots die verwijzen naar geplaatste auteursrechtelijk materiaal: niet verboden
het faciliteren van downloads naar auteursrechtelijk materiaal: niet verboden
het bieden van een forum voor uploaders: verboden

In welke ^%^#& zin, is FTD nou een forum voor uploaders? Ik zie alleen mensen die zeggen van, hey ik heb dit gezien, en dat kun je hier downloaden. Dat wil toch niet zeggen dat diegene het heeft geupload?

Oftewel, alleen de uploaders moeten zij dan weigeren, maar spots zijn toegestaan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

Nakebod

Nope.

Zeer jammer, FTD is een grote community.
En ja, er zijn alternatieven, dat is het probleem niet, maar toch... Kwam niet zo heel veel meer op FTD de laatste tijd, series gaan hier automatisch, en andere dingen heb je zoekmachines voor.
Maar het eerste illegale bestand dat op FTD zelf staat moet ik nog tegenkomen, beetje vreemd dit.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zonde, jongens waren goed bezig, en brein heeft het tegenovergestelde bereikt; het is dus nu weer gedecentraliseerd :D.

Goed bezig jongens.

Zonde, echt zonde........hij upload nog wel bdw bij mij; blijft dweilen met de kraan open en hoewel in verleden grote namen zijn gevallen (napster, limewire, kazaa, nu FTD) gaat de kwaliteit met grote sprongen vooruit voor de 'eindgebruikers'. D.w.z. daar waar limewire op gegeven moment vol met rotzooi zat, had je altijd helder wat je kreeg d.m.v. de feedback in FTD bijvoorbeeld.

Vooral zonde voor de jongens die hier achter zaten; harde werkers, goede initiatieven.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Internetplatform moet discussies over downloaden sluiten
Downloaden is legaal, maar een ontmoetingsplatform voor downloaders is dat niet. Dat bepaalde de rechtbank Haarlem vandaag in de bodemprocedure die FTD, de grootste Nederlandstalige community van Usenet-enthousiastelingen, had aangespannen tegen antipiraterijstichting Brein. FTD zou het illegaal uploaden indirect stimuleren. Het platform is teleurgesteld en beraadt zich op hoger beroep.
FTD spande deze bodemprocedure in mei 2009 aan omdat zij oprecht meende binnen de Nederlandse wet te opereren. Downloaden van Usenet is legaal, en FTD doet niets meer dan een platform bieden waar mensen elkaar op interessante downloads kunnen wijzen. Onder druk van Brein had het platform zich destijds al aangepast om te conformeren aan de wet.

FTD is teleurgesteld over het vonnis. "Wij waren oprecht van mening dat wat FTD deed, binnen de Nederlandse wet legaal was", verklaart FTD-directeur Ronald Sievers. "Helaas beslist de rechtbank nu anders. We onderzoeken de mogelijkheden voor hoger beroep."

De rechtbank Haarlem bepaalt echter dat FTD het illegaal uploaden naar Usenet stimuleert. Dat is volgens de rechtbank "maatschappelijk onzorgvuldig". Dat downloaden legaal is, zoals het Gerechtshof Den Haag onlangs bepaalde in een andere rechtszaak van FTD, vond de rechtbank niet doorslaggevend.

Bron: http://www.fighttodefeat.nl/index_nieuws.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Alternatief opzetten en naar het buitenland verkassen? ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jammer... dit was makkelijk en goed uit te leggen aan een onbekende. Zoals ik destijds was. En nu...?

(waarmee ik meer bedoel: mag je hier wel of niet bespreken waar we nu moeten zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Voor wie de PDF ook niet goed werkt (Laad hier alleen pagina 1?): http://zoeken.rechtspraak...n&ljn=BP3757&u_ljn=BP3757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hibbit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:30:
Internetplatform moet discussies over downloaden sluiten
Downloaden is legaal, maar een ontmoetingsplatform voor downloaders is dat niet.
hmz, dus als ik in de kroeg met iemand spreek over de naam van een een film die we kunnen downloaden ergens, dient de kroeg gesloten te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

hemiparo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:32:
Jammer... dit was makkelijk en goed uit te leggen aan een onbekende. Zoals ik destijds was. En nu...?

(waarmee ik meer bedoel: mag je hier wel of niet bespreken waar we nu moeten zijn?)
Zoals de uitspraak zegt. Het bieden van een forum waar mensen kunnen vinden waar ze iets moeten downloaden MAG. Je mag alleen geen forum maken voor mensen die UPLOADEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Miss dat ze zelf er weer een kleine aanpassing op gaan maken ofzo..
Miss zijn we wel te snel met oordelen wat ze doen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:33:
[...]
Zoals de uitspraak zegt. Het bieden van een forum waar mensen kunnen vinden waar ze iets moeten downloaden MAG. Je mag alleen geen forum maken voor mensen die UPLOADEN.
Snap ik, ik weet alleen dat binnen GoT het soms niet duidelijk is wat wel en niet mag. Dus... aangezien ik via GoT ooit ben gewezen op FTD, kan ik hier straks ook vinden waar ik nu moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
[...]

Dan sluiten ze de forums toch, aangezien ftd, het programma dus geen forum is lijkt mij hoeven ze dat niet tesluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien moeten we ons maar wat stil houden, anders komt brein zometeen achter ons aan. Tot op heden hebben zij nog geen particulieren aangeklaagd maar wat niet is, kan nog komen.
devil-strike schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Dan sluiten ze de forums toch, aangezien ftd, het programma dus geen forum is lijkt mij hoeven ze dat niet tesluiten.
De portal "FTD" wordt als forum bestempeld :)

[ Voor 45% gewijzigd door w4rguy op 09-02-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:28:
jammer dat dat brein zo bezig is, en de rechters van toeten nog blazen weten.
Dit hoor je altijd, maar vind ik zo'n non-reden. Alsof FTD onrecht wordt aangedaan en iedereen deze tool gebruikt voor diverse Linux-distributies. Weg met die schijn, het is toch logisch dat iets dergelijks over de schreef gaat? Ik moedig dit juist aan. Hoe meer er illegaal wordt gedownload, hoe meer de prijzen van legale content hoog blijven, aangezien de vraag hoog blijft. Men kan beter écht content boycotten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Als je FTD een beetje doorneemt dan zie je dat 5% van de accounts (= uploaders) 95% van de meest populaire meuk aan het FTD publiek openbaar maken. Je kunt twisten over het bewijzen dat ze het ook daadwerkelijk geupload hebben, maar als je de gang van zaken kent dan weet je wat ik bedoel.

Die 5% is maar een kleine groep, wat ervoor zorgt dat het helemaal geen grote operatie is om een nieuw onderkomen te vinden. Zolang er nog niemand serieus de bak in is gegaan voor dit soort praktijken blijft het gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:36:
Misschien moeten we ons maar wat stil houden, anders komt brein zometeen achter ons aan. Tot op heden hebben zij nog geen particulieren aangeklaagd maar wat niet is, kan nog komen.

[...]

De portal "FTD" wordt als forum bestempeld :)
Wha stil houden? downloaden mag(op software en games na) dat is het probleem dus niet, uploaden is alleen strafbaar in nl.

Ah ok ftd word dus als forum gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

[...]

Ondanks dat FTD naast de applicatie ook een forum heeft, wordt volgens mij toch echt wel FTD bedoeld, en niet het forum:
2.1. FTD onderhoudt een internetforum waarop leden informatie kunnen vinden over materiaal op internet zoals dat beschikbaar is binnen Usenet. Om toegang te verkrijgen tot FTD moet een aanmeldingsprocedure worden doorlopen. Gebruikers van FTD wijzen elkaar op het feit dat er materiaal beschikbaar is binnen bepaalde nieuwsgroepen op Usenet. Men plaatst hiertoe berichten die de titel van het materiaal en de nieuwsgroep(en) vermelden, zogenaamde ‘spots’. Lezers moeten dan zelf op zoek naar deze nieuwsgroep en daar het betreffende materiaal lokaliseren en downloaden. FTD kent inmiddels meer dan 450.000 leden.
Zie het dikgedrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

MsG schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Dit hoor je altijd, maar vind ik zo'n non-reden. Alsof FTD onrecht wordt aangedaan en iedereen deze tool gebruikt voor diverse Linux-distributies. Weg met die schijn, het is toch logisch dat iets dergelijks over de schreef gaat? Ik moedig dit juist aan. Hoe meer er illegaal wordt gedownload, hoe meer de prijzen van legale content hoog blijven, aangezien de vraag hoog blijft. Men kan beter écht content boycotten.
nee je pakt hem verkeerd.

FTD upload niet! Gebruikers doen dat en downloaden. Je kunt FTD niet aansprakelijk houden voor het gedrag van andere mensen. Dat is hetzelfde als dat jij mij een auto geeft en ik rij er iemand mee dood en ze geven jou de schuld. Had je mij die auto maar niet moeten geven, is toch ook krom?

Als de media industrie de prijzen verlaagt zouden zij meer verkopen krijgen, dat zweer ik je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Een forum is in het dagelijks gebruik natuurlijk iets breder dan een forum op internet. Een forum is een plaats waar men kan discussiëren en praten en in dit geval ging het over downloads/uploads. De rechter bedoelt dus ook echt wel FTD in haar geheel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:33:
[...]

hmz, dus als ik in de kroeg met iemand spreek over de naam van een een film die we kunnen downloaden ergens, dient de kroeg gesloten te worden?
Nee, tenzij er in die kroeg enkel en alleen over het downloaden gaat en de kroegbaas ondertussen de klanten toeroept dat ze meer moeten uploaden. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

De toekomst van FTD?

Spotnet, wat vinden we ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TafkaT schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Nee, tenzij er in die kroeg enkel en alleen over het downloaden gaat en de kroegbaas ondertussen de klanten toeroept dat ze meer moeten uploaden. Of zoiets.
Dat doen ze niet, ze bieden een portal, waar mensen dat kunnen doen, ze hoeven het niet te doen. FTD heeft ook nergens staan: "oh alsjeblieft upload voor ons" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, jammer maar www.newzbin.com

problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:40:
Als de media industrie de prijzen verlaagt zouden zij meer verkopen krijgen, dat zweer ik je!
Dat werkt niet, zal nooit werken. Gemakzucht en gierigheid zullen altijd winnen van 'goedkope' prijzen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Van de 450000 gebruikers, hoeveel mensen waren er daarvan "uploaders". Als een overgrote meerderheid van gebruikers "downloaders" zijn, is er dan nog wel sprake van een "forum voor uploaders"?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:33:
[...]

Je mag het in elk geval niet opschrijven en op het prikbord hangen. Kortom, prikbord afschaffen en gewoon verder praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
Brein heeft onder verwijzing naar de producties 14 e.v. bij conclusie van antwoord alsmede productie 20 en 23 bij dupliek in conventie/repliek in reconventie onderbouwd betoogd dat van de 25 grootste spotters 19 ook zelf uploaders zijn. FTD heeft deze s telling onvoldoende weers proken: zij heeft s lechts ges teld dat deze voorbeelden niet representatief zijn voor de gemiddelde gebruiker, waarmee zij derhalve niet betwist dat een deel van de spotters wel degelijk ook uploaders zijn.
Waarom heeft FTD dit niet betwist eigenlijk?
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:43:
[...]

Dat doen ze niet, ze bieden een portal, waar mensen dat kunnen doen, ze hoeven het niet te doen. FTD heeft ook nergens staan: "oh alsjeblieft upload voor ons" ...
Het kudosysteem geeft wel die indruk natuurlijk.

uit de overweging:
Het beloningssysteem met zogenaamde kudo’s zorgt er tevens voor dat gebruikers aangemoedigd worden om bestanden met auteurs rechtelijke beschermde werken zoveel mogelijk toegankelijk te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door TafkaT op 09-02-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TafkaT schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Waarom heeft FTD dit niet betwist eigenlijk?

[...]

Het kudosysteem geeft wel die indruk natuurlijk.

uit de overweging:

[...]
FTD deelt zelf geen kudo's uit, maar de mensen die het bezoeken. Dus wederom, de downloaders zouden in dat geval de uploaders aanmoedigen, en niet FTD :)

in mijn ogen dan he, ik vind het nogal ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Magic schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:44:
Van de 450000 gebruikers, hoeveel mensen waren er daarvan "uploaders". Als een overgrote meerderheid van gebruikers "downloaders" zijn, is er dan nog wel sprake van een "forum voor uploaders"?
Natuurlijk, al waren het maar 2 uploaders die dagelijks meerdere TB's openbaar maakten via FTD dan kwalificeer je al voor die titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ze geven aan te bekijken of een hoger beroep eventueel mogelijk is, maar ik ben bang dat een hoger beroep hoogstens uitstel oplevert. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de andere websites die "spots" aanbieden worden aangepakt.
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:54:
[...]

FTD deelt zelf geen kudo's uit, maar de mensen die het bezoeken. Dus wederom, de downloaders zouden in dat geval de uploaders aanmoedigen, en niet FTD :)
FTD biedt wel het platform wat het geven van kudo's aanmoedigt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TheCoolGamer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:56:
Ze geven aan te bekijken of een hoger beroep eventueel mogelijk is, maar ik ben bang dat een hoger beroep hoogstens uitstel oplevert. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de andere websites die "spots" aanbieden worden aangepakt.

[...]

FTD biedt wel het platform wat het geven van kudo's aanmoedigt.
is het bieden van een platform verboden bij wet? Wederom, ik vind het ver gezocht. Als niemand kudo's had uitgedeeld was er vast geen probleem geweest op dat gebied, dus hoe kun je dat nou aan FTD aanrekenen?

Ik vind het goed dat ze mensen aanpakken die zulke dingen doen, don't get me wrong, maar doe het dan op juiste juridische wijze, en ga niet in de kleine dingetjes ver in een hoekje iets zo draaien dat het voor jou gunstig is omdat je de nieuwe superheld van internet v.2 wilt zijn die alles hervormd en later een standbeeld wil in Amsterdam want hij heeft de internetcriminaliteit aangepakt.

**edit**

overigens bestaat er een artikel, te weten artikel 8 van de grondwet waarin de vrijheid van vereniging staat omschreven. Dit grondrecht mag alleen worden beperkt in het belang van de openbare orde.

Als ik FTD nou als een vereniging zie van mensen die bij elkaar komen om bestanden te delen, dan geldt artikel 8 van de grondwet. In welke zin is het belang van de openbare orde dan uberhaupt aan de orde?

[ Voor 16% gewijzigd door w4rguy op 09-02-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:40:
[...]
Denk het niet... een van de hoofdredenen dat ik download is dat ik veel dingen in de winkel niet KAN vinden. Heel soms via import. Uiteraard niet voor alles en ik ben niet heiliger dan de paus maar feit blijft dat de gemiddelde FRS en Van Lees vol met dezelfde bagger ligt. (mijn voorkeur is dan ook audio/video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:54:
[...]

in mijn ogen dan he, ik vind het nogal ver gezocht.
Het is een systeem om uploads te promoten. Maar vreemd dat er zoveel `waarde´ aan kudo wordt toegekend. Je kunt ze niet verhandelen en hebben ook niet echt virtuele waarde.

Verder is het me niet duidelijk of met name geduid wordt op het request forum, of spots in het algemeen als er wordt gedoeld op het promoten van uploads.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Balen... hopelijk gaan ze in hogerberoep... Ze noemen zichzelf niet voor niets "Fight To Defeat"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Ik weet een simpele oplossing hoor, bij registratie een vinkje maken waarmee de gebruiker aangeeft dat hij geen uploader is. Simpel zat.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:29
Vroeger was FTD klein en kende ik nauwelijks mensen die er gebruik van maakten. Dat is vandaag de dag wel anders (zelfs trending topic op Twitter nu). Vanwege het succes aangepakt door Brein vermoed ik. Toch wel jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

ik gebruik geen usenet meer, maar vind dit wel jammer. Kan je zoiets niet compleet open source en gedecentraliseerd maken?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als je zo over nadenkt is dit wel heel vreemd.

FTD verwijdert de "download-knop" omdat dit zogenaamd tegen de regels zou zijn.
Maar de rechter oordeelt dat dit nu net niet illegaal is aan FTD, want downloaden mag

Nu blijkt dat het kudo beloningssysteem juist er toe bijdraagt aan het uploaden en het zijn dus
de kudo's die FTD de das om doen.
Als FTD dus ook de kudo's verwijderd zou hebben op FTD , hadden ze waarschijnlijk gewonnen.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:29
epic_gram schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:32:
ik gebruik geen usenet meer, maar vind dit wel jammer. Kan je zoiets niet compleet open source en gedecentraliseerd maken?
Lijkt me wel, een soort FTD maar dan met torrents technologie. De database van FTD bestaat volgens mij gewoon uit 1 file. Als je die op een manier decentraal aanbiedt, via torrents of P2P, ben je volgens mij klaar. Het programma ansich is niet verkeerd, de database is de boosdoener meen ik te lezen.

Er zijn nu al tig alternatieven. Die zullen groeien en daardoor meer geld binnenkrijgen om zich te ontwikkelen. Dat liedje is al 10 jaar bezig, dus zal gewoon doorgaan.

Zolang er vraag is, zullen er aanbieders zijn. Het is alleen wachten op een legale aanbieder die het zo goed voor elkaar krijgt als bijvoorbeeld FTD. Ik wil daar best voor betalen overigens. Betalen is bij mij niet het probleem, alleen zijn de illegale circuits gewoon beter en vollediger dan de legale varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Niet de bedoeling om te trollen, maar werd FTD nog zoveel gebruikt dan ?:O

Teminste ik kan me niet herrineren hoelang het geleden is ik iets via FTD binnengeharkt heb.
En ik hark toch aardig wat GB's binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:00:
[...]

is het bieden van een platform verboden bij wet?
...
overigens bestaat er een artikel, te weten artikel 8 van de grondwet waarin de vrijheid van vereniging staat omschreven. Dit grondrecht mag alleen worden beperkt in het belang van de openbare orde.

Als ik FTD nou als een vereniging zie van mensen die bij elkaar komen om bestanden te delen, dan geldt artikel 8 van de grondwet. In welke zin is het belang van de openbare orde dan uberhaupt aan de orde?
FTD is een commercieel bedrijf, kan dus nooit onder artikel 8 vallen. En een vereniging zoals bedoelt onder artikel 8 kan worden beperkt in het belang van de openbare orde, wat nu dus mogelijk zou zijn, gezien het strafbare gedrag van de uploaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

cornfed99111 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:54:
FTD verwijdert de "download-knop" omdat dit zogenaamd tegen de regels zou zijn.
Maar de rechter oordeelt dat dit nu net niet illegaal is aan FTD, want downloaden mag
staat ook in de uitspraak onder punt 4.8:
Een beroep op de Engelse Newzbin-uitspraak (UK High Court 29 maart 2010, [2010]EWHC 608 (Ch)), waarop Brein zich nog heeft beroepen, gaat dan ook niet op reeds omdat in dat geval wel sprake was van een directe lijn (pressing a button) om te kunnen downloade
Daar heeft ftd dus wel degelijk een lijn gehad.

Tja, vervelend is nu dat ftd moet uitvinden welke van de content verwijst naar downloads van rechthebbenden van brein die geen toestemming hebben gegeven. Wellicht een brief sturen of brien een lijst wil geven van al die content en de toekomstige content. Als brein daar niet aan mee wil werken is dat weer voer in een hoger beroep.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 17:51

BioHazard

*\o/*

Mektheb schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:57:
Niet de bedoeling om te trollen, maar werd FTD nog zoveel gebruikt dan ?:O

Teminste ik kan me niet herrineren hoelang het geleden is ik iets via FTD binnengeharkt heb.
En ik hark toch aardig wat GB's binnen.
Haast elke leek weet zowat wel hoe die via FTD en een programma moet downloaden. Vind het eigenlijk niet zo heel erg dat het gros van de mensen dalijk niet meer weet hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is eerder iets voor Nieuws, Sport, TV & Muziek, echter heeft TS daar nog geen toegang tot, dus ipv het topic te verplaatsen ga ik het sluiten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.