Mac OS X installeren op externe HDD m.b.v Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Hallo,

Ik heb dus een macbook die niet laadt. Heb een aantal dingen geprobeerd, maar zonder succes.
Wel las ik op verschillende websites dat upgraden van Tiger naar Leopard miss uitkomst kan bieden.
Ik heb alleen een probleem. De batterij in mijn macbook is vrijwel dood. Nog 17 minuten te gaan en is dus niet genoeg om een install uit te voeren. (De mac werkt niet op netstroom alleen)

Wat ik daarom wil proberen is om OS X Leopard op een externe HDD te installeren met behulp van Windows 7 en dan mn macbook via de externe HDD te booten. Kan dan?

Ik heb meerder websites gevonden die beschrijven dat het mogelijk is, maar overal wordt gebruik gemaakt van OS X. Ik heb geen goed werkende mac maar wel Windows machine....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wacht even hoor, je wilt Leopard booten dmv je Macbook in je Windows 7 PC?

Of wil je Leopard op je MacBook installeren via een externe HD? (dat kan) Maar dan is nog je accu niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nee ik wil Leopard op een externe HDD installeren. Om dat te doen wil ik een Windows PC gebruiken. Die externe HDD wil ik dan op mijn macbook aansluiten en vanaf de extrene HDD mn macbook booten.

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 09-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt Mac OS X niet zomaar op een niet-Apple PC installeren, in ieder geval niet op een manier dat je die schijf daarna nog in een Macbook kunt gebruiken.

Hoe komt het dat die macbook niet alleen op netstroom werkt? Dat heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ok bedankt.

Wat betreft het opladen weet het niet meer. Heb al eerder een topic over het laden geopend, maar daar klopt niets meer van. De bevindingen van toen blijken niet meer te kloppen.

Wat ik nu denk is dat het dus een software probleem kan zijn, mijn adapter, het stekkertje van de adapter in de laptop of logic board of combinatie van die dingen.

Adapter heb ik doorgemeten en op pin 1 en 2 geeft die 7.9 V. Pin 4 en 5 netzo. Daarna laptop uitelkaar gehaald. De DC IN (stekkertje in laptop) geeft wel stroom door. Ook 7.9 V.

Wat ik nu niet snap is of ik die voltage bij elkaar op moet tellen. Aangezien het 2 x 7.9 V is (pin 1-2 en 4-5). Of werkt het niet zo? 7.9 V is vanzelfsprekend te weinig en doet de laptop het ook niet op de lader alleen, want naar mijn weten moet dit 16.5 V zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Mijn MacBook draait prima zonder accu. Ik meen wel dat je dan slechts 1 core tot beschikking hebt, maar werken doet 'ie. Kan het niet iets anders zijn?

En is Tiger niet van voor het MacBook-era of vergis ik me nu?

[ Voor 17% gewijzigd door Mon op 09-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als de MacBook het met alleen de adapter niet redt heb je hele andere problemen dan een install die niet werkt. Zonder accu heb je inderdaad maar 1 core beschikbaar, maar dat zou je Mac er niet van moeten weerhouden een installatie te doorlopen.

@Mon:
vanaf 10.4.6 is er ook een Intel-versie van Tiger beschikbaar. De eerste Intel Macs kwamen uit in januari 2006, terwijl Leopard pas in oktober 2007 uitkwam. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht je in de buurt van Amersfoort/Nijkerk wonen dan mag je van mij morgenavond langskomen met je USB schijfje, OS X is zo geïnstalleerd op een externe disc.

• gebruikershaes
@ sypie Tnx heel aardig aangeboden, maar ik woon in Groningen. Dus een beetje te ver om voor mij :9.

Daarnaast denk ik idd ook dat er iets meer aan de had is dan software alleen. Wel wilde ik dat eerst proberen zolang ik wacht op mijn bestelde DC-IN board en nieuwe Battery connector. Mja ik zal toch nog ff geduld moeten hebben. Het kriebelt alleen in mij als er weer eens wat kapot gaat en ik het weer mag maken. Kan niet wachten :9~

Als ik de spullen binnen heb weet ik meer en post ik wat er echt aan de hand is. Tnx allen!

[ Voor 11% gewijzigd door gebruikershaes op 10-02-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
precies om deze reden heb ik op een van m'n externe schijven een OSX installatie staan, waarvan ik kan booten via USB. Just in case, zeg maar. Je weet maar nooit.
Maargoed, mosterd na de maaltijd. Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door autoreverse op 19-02-2011 10:24 ]

Pagina: 1