Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150313

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb pas geleden een samsumg S2 externe hardeschijf aangeschaft. Deze werkte de eerste paar uur goed maar wanneer ik nu iets op mijn hardeschijf wil zetten dan duurt dit erg lang. De transferspeed begint met 80mbps maar na een paar seconden begint dit steeds langzamer te worden totdat het uiteindelijk met maar 1mbps gaat. Ik heb geprobeerd om een andere usb poort te gebruiken maar dit is precies hetzelfde verhaal.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Met wat voor bestandssysteem is je harde schijf ingedeeld?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met ntfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Heb je defragmentatie geprobeerd?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nog niet geprobeerd maar defragmentatie op en net aangekochte en geformatteerde schijf? Ik zal het proberen kijken of het werkt :)
Oke defragmentatie geprobeerd en werkt niet ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 150313 op 09-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Volgens deze review zou je zeker 20 MBps (160mbps) moeten kunnen halen. Dat vind ik nog traag voor een externe schijf, aangezien 25 tot 30 MBps heel normaal is.

productreview: Samsung S2 Portable 1TB Zwart review door MalleEppie71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt ook ligt er ook aan of je de usb aansluit op usb 2.0 of 3.0 maar in het begin kreeg ik gewoon mooie snelheden maar op een gegeven moment ging hij raar doen. Hij begint wel met een goede snelheid maar wordt daarna steeds trager totdat hij met nog maar 1mbps data overzet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet waar jij een USB 3.0 aansluiting vandaan haalt, maar dat heeft deze externe schijf niet, zelfs niet volgens de specs van Samsung zelf. Daarnaast weet je zeker dat de transferspeed zakt naar 1mbps? Dat zou namelijk betekenen dat er maar 128KB per seconde wordt gekopieerd en zelfs USB 1.1 is stukken sneller dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uh sorry usb 1.1 of usb 2.0 :+ Ik bedoel 1MB per seconde ik probeerde een dvd naar mijn hardeschijf te kopieren en er stond dat het nog 5 uur zou duren. Ook zag ik dat de resterende hoeveelheid data heel langzaam afnam. Dus het was ook geen constante transfer van 1MB tevens kan ik de transfer niet annuleren wanneer ik dit probeer blijft het gewoon hangen. Pas wanneer ik de usb kabel loskoppel stopt hij ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht ook al dat je 1MBps bedoelde. ;)
Op die manier duurt het kopieeren inderdaad een beetje erg lang. Weet je zeker dat je je drivers voor USB 2.0 goed geinstalleerd hebt? Wat je ook nog kan proberen is een andere kabel, deze kan wel brak zijn. Check / probeer dit eens uit en dan horen we je wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De drivers zouden gewoon goed moeten zijn alle andere apparaten werken wel gewoon en hij heeft het wel een paar uur goed gedaan. De usb kabel is het niet in het begin krijg ik continu een transferspeed van tussen de 50-80 mbps maar wanneer er staat dat het nog 60 seconden duurt begint hij opeens moe te worden ofzo. De snelheid daalt dan naar 1MB en dan staat er dat het nog 5 uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij haal je nog steeds de mbps en MBps door elkaar heen. Als je beweert dat je begint met 50 tot 80 mbps, dan ben je gewoon traag. Bedoel je dat je begint met 50 tot 80 MBps, dan is dat onmogelijk met USB 2.0.
Kabeltje checken duurt maar enkele seconden, snap dus niet dat je dat niet wilt proberen. Wat betreft de drivers, hij zou zich terug kunnen schakelen naar USB 1.1, maar zonder checken zullen we dat nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm oke daar heb ik niet zoveel verstand van wat er in de windows transfer box staat is dat de snelheid in het begin 60MB per seconde bedraagt ik heb het met een andere kabel geprobeerd net er niet bijgezet haha sorry. Maar daar is het precies hetzelfde verhaal mee en hoe check ik die drivers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drivers kan je controleren middels het configuratiescherm > systeemeigenschappen > hardware > apparaatbeheer. Je krijgt dan een overzicht van alles wat er in je pc zit, kijk even bij USB-controllers, daar vind je Generic USB Hub, deze geeft ook de versie aan. Kijk tijdens het kopieeren of deze misschien terug gaat naar USB 1.1. Mocht dit niets opleveren, sluit de schijf dan eens aan op een andere pc, desnoods even bij de buren en kijk wat er daar gebeurt. Werkt de schijf daar wel naar behoren, dan weet je in ieder geval zeker dat het ergens in jouw hardware moet zitten. Je zou dan de drivers kunnen de-installeren en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de schijf op mijn laptop aangesloten maar hier is dit precies hetzelfde verhaal ik denk toch dat er iets met de schijf is. Ik zal hem denk ik maar eens terugbrengen naar de winkel kijken of ze daar weten wat er aan de hand is. Toch bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, je hebt dus nu inderdaad je eigen pc uitgesloten. Laat ze hem maar eens testen in de winkel, want daar zou dus exact hetzelfde moeten gebeuren. Voor de rest, graag gedaan en laat de uitkomst even weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. Het lag aan wat corrupte data op de hardeschijf. Ik kopierde wat data van mijn externe hardeschijf naar mijn computer en merkte dat de transfer ook opeens vastliep. Dit gebeurde bij 1 bestand. Ik heb dit bestand verwijderd van mijn disk en nu werkt hij opeens weer normaal. Erg raar maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _W_
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09-2022

_W_

hoi, sorry dat ik even binnenval maar ik zit al een tijdje te zoeken of deze nu mini usb of micro usb is en vind het niet op de site van Samsung..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:27
Er zit een mini usb aansluiting op de USB 2.0 variant.

Op de USB 3.0 variant zit een micro usb aansluiting.

[ Voor 47% gewijzigd door Lt-Crash op 03-04-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Op deze pagina hebben ze het over micro-usb.
In google gegooit:[code]"samsung S2" micro mini usb[/code]
Mini dus blijkbaar...
Had je niet zo heel erg veel moeite hoeven te doen ipv een 2 maanden oud topic te kapen toch. ;)
En anders loop je even naar de winkel als je het echt zo graag wilt weten?

[ Voor 3% gewijzigd door crizyz op 03-04-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _W_
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09-2022

_W_

Lt-Crash schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:45:
Er zit een mini usb aansluiting op de USB 2.0 variant.

Op de USB 3.0 variant zit een micro usb aansluiting.
hartelijk dank!!
was op zoek naar mini usb dus direct maar even online bestellen :)
Pagina: 1