screen tearing bij HDTV aangesloten HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Ik heb ontzettend last van 'strepen trekken' op m'n hdtv aangesloten op de 5770 als ik video's wil gaan kijken. Vooral zichtbaar bij bewegende beelden, op m'n monitor heb ik er geen last van.

Ik heb al:
-Vsync aangezet in CCC maar dat hielp niks (niet zo gek want die staat alleen onder het kopje gaming en niet video)
-refresh rate op 60 hz gezet, probleem is er nog steeds maar ietsje minder. (ik bedoel ik kijk 25fps beelden dus dan wil je in principe 50 hz hebben toch)
-VLC op directx 3d output gezet.

Heb de nieuwste drivers enzo al geïnstalled... iemand een oplossing voor dit probleem?

Deze tv heeft normaal nooit last hiervan bij het kijken van normale tv zenders, maar hier is het echt heel irriterend aanwezig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11-2024
Welke resolutie?
Hoeveel meter is je hdmi kabel?
Welke type/merk kabel?
En is het tearing een beetje groenachtig van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nism0 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:49:
Welke resolutie?
Hoeveel meter is je hdmi kabel?
Welke type/merk kabel?
En is het tearing een beetje groenachtig van kleur?
Nee niet groenachtig, gewoon 1 of meerdere horizontale strepen die vooral in beeld zijn als de camera beweegt/presentator beweegt etc. Echt een vsync probleem wat ik herken uit games.

kabel is 1.4 hdmi
resolutie 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Wikipedia: File:Tearing (simulated).jpg

zo dus?:

Ik heb het ook een tijdje gehad met mijn gtx 460 en ik heb toen vsync aangezet en met de texture buffer instellingen gespeeld.
Toen was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nism0 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:02:
Wikipedia: File:Tearing (simulated).jpg

zo dus?:

Ik heb het ook een tijdje gehad met mijn gtx 460 en ik heb toen vsync aangezet en met de texture buffer instellingen gespeeld.
Toen was het weg.
Ja dat bedoel ik maar...
Zei ik dan dat ik het in games had? Nee alleen video, want de vsync functie staat ook onder het kopje 'games' in CCC... maar niet in video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Tjah ik had het ook alleen tijdens video.
Vooral met 1080p materiaal.
Vsync aanzetten dee zeker het trucje maar je moet ook ff naar je buffer instellingen kijken.
Helaas heb ik zelf geen amd kaart dus kan niet voor je kijken welke instellingen je exact moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt dus bij mij niet... zeer irritant heb ik een HDTV waar ik hd video op wil kijken wordt het beeld gewoon verkracht door de drivers die niet proper werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels CCCP gedownload na het hele internet afgezocht te hebben voor een oplossing... daarvan MPC gebruikt en nu zijn alle video's smoooth, maar dan ook alleen in fullscreen maar dat vind ik geen probleem.

Hoe het werkt, geen idee :)
Pagina: 1