Chinese laptop met windows ce 5 opnieuw installeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Hallo,

Ik krijg hier op mij stage een 7" laptop met windows ce 5 in mijn handen gedrukt.
De klant wou graag een schone installatie.

Nu zit ik met het probleem dat ik geen idee heb hoe ik doet moet aanpakken.
ik had zelf gedacht dat ik dit wel vanaf usb stick zou kunnen installeren, maar aangezien ik helemaal geen Post krijg. kan ik ook het boot menu niet aanpassen.

Nu las ik op internet dat je het met een Host-pc moet doen.

http://mininetbooks.your-...windows-ce-on-arm-problem

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen dan graag:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je laptop in het chinees is waarom dan in het Nederland trouble shooten. Ik neem eigelijk aan dat je bedoeld dat hij China gemaakt is. En waarempel 50% van alle electronica komt daar vandaan dus dit is mits hij Chinees tegen je spreek verwaarloos baar! Welk apparaat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed een -zoveelste- rebrand van de [Ervaringen] Trendtac epc 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Ik ben zo te zien niet helemaal duidelijk geweest.

Veel kan ik er ook niet over vertellen.

Het heeft een arm processor
128 mb geheugen en een 900 mb flash drive

er staat geen merk op alleen een article number: 18627

Ik zal zometeen even een foto posten.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Ja het is ongeveer dezelfde laptop/netnook
Alleen deze heeft geen vga.

Veder lees ik daar alleen de ervaring van medetweakers van trendtac systemen.

Maar kan er niet in vinden hoe je deze nu opnieuw moet installeren.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gezocht op de noemer "recovery". Het kan zo zijn dat je met 2 drukken op de knop het systeem kan herinstaleren / recoveren van immage? Kijk goed bij het opstarten want mogelijk staat er iets als "druk op CTRL+F10 voor recovery"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:02:
Heb je al gezocht op de noemer "recovery". Het kan zo zijn dat je met 2 drukken op de knop het systeem kan herinstaleren / recoveren van immage? Kijk goed bij het opstarten want mogelijk staat er iets als "druk op CTRL+F10 voor recovery"
Ik krijg geen melding hiervan. hij begint gelijk met "loading image"

Kan veder ook geen recovery partitie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Meestal kun je die dingen gewoon hard resetten. Verwijder de batterij en de knoopcelbatterij en laat het apparaat een tijdje rusten. Plaats de batterijen er weer in en tada, alle data in RAM weg. Het besturingssysteem staat in Flashgeheugen, dus blijft bewaard.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt achterhalen hoe je het device "netjes" hard reset, maar dit verschilt per fabrikant. Opties zijn aanknop+reset, programmaatje in settings, aanknop met een combinatie van andere toetsen. Er zijn er zo nog wel wat te verzinnen. Alleen met die getallen is niet zoveel te vinden over het apparaat.

[ Voor 38% gewijzigd door sunoke op 09-02-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Je zou ook kunnen kijken of je kunt achterhalen hoe je het device "netjes" hard reset, maar dit verschilt per fabrikant. Opties zijn aanknop+reset, programmaatje in settings, aanknop met een combinatie van andere toetsen. Er zijn er zo nog wel wat te verzinnen. Alleen met die getallen is niet zoveel te vinden over het apparaat.
Meer informatie kan ik op de netbook zelf niet vinden.
Ik zal eens proberen hem te resseten door de accu en batterij te verwijderen.
Meestal kun je die dingen gewoon hard resetten. Verwijder de batterij en de knoopcelbatterij en laat het apparaat een tijdje rusten. Plaats de batterijen er weer in en tada, alle data in RAM weg. Het besturingssysteem staat in Flashgeheugen, dus blijft bewaard.
Maar als ik het goed begrijp laad het systeem gewoon de image en de wijzigingen die jij maakt komen in het werkgeheugen?
Pagina: 1