Gezocht: A3 Printer die witte inkt kan afdrukken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Geachte Tweakers,

Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met het vinden van printers die de "kleur" wit kunnen afdrukken.
Ik wil namelijk graag op blauw en zwart papier kunnen printen met een witte "inkt".

Als ik via de selectiemethodes van pricewatch bijvoorbeeld z/w aanvink, krijg ik feitelijk alleen printers te zien die zwart op wit papier kunnen drukken... en dat is niet wat ik zoek.

Oh ja, het gaat om een A3 printer maar als jullie een A4 vinden die het wel kan dan hoor ik dat ook graag.
Het budget is niet al te groot dus laser printers van duizende euro's kan ik helaas niet betalen (afgezien van de vraag of ik zo'n fijnstof machine in mijn hut zou willen hebben.)

Alle input is welkom, behalve input als .... --> google het eens , etc.

Hartelijk dank,

:*)

Gubyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij konden bepaalde Alps-printers dat (ook printen in goud & zilver trouwens :P).
Voor zover ik weet niet meer nieuw te koop, maar je zou op Ebay e.d. kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

gubyan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:40:
Alle input is welkom, behalve input als .... --> google het eens , etc.
offtopic:
Bing het eens :+

Want? Google liet geen resultaten zien die je had verwacht of? Naar welke merken heb je zelf al gekeken? Al met een bedrijf contact opgenomen die aan bedrijven levert en misschien verschillende merken kan opnoemen?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mijn baas had vroeger een printertje staan (een Epson Stylus Pro 11880) waar behalve 8 'gewone' kleuren inkt ook een kit met wit, zes grijstinten en zwart voor te krijgen was, samen met een aangepaste driver die dat snapte. Die kit was niet heel duur, maar de printer zelf kost grofweg een middenklasser.

Maar wellicht dat http://www.google.nl/search?q=%22epson+white+ink%22 je op het goede spoor zet. Je vindt in ieder geval leveranciers van witte inkt. Zelf vullen of een goedkopere printer zoeken waar 'continuous ink system' voor te krijgen zijn is waarschijnlijk toch waar het op uit gaat draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 09-02-2011 13:02 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:44
http://www.tetterode.nl/H...%20met%20witte%20inkt%20/

prijsje kan je alleen keukere dingen van doen.

Is het misschien een optie op een wit vel zwart/blauw te printen? alleen niet zo leuk als je grote oplage wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
PROnline schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:02:
http://www.tetterode.nl/H...%20met%20witte%20inkt%20/

prijsje kan je alleen keukere dingen van doen.

Is het misschien een optie op een wit vel zwart/blauw te printen? alleen niet zo leuk als je grote oplage wil hebben.
Klopt ;-) van die 10 miel kun je leukere dingen doen!
Toch bedankt voor het meedenken. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 08:25
Zelf een zwarte cardridge vervangen voor witte inkt, dan heb je toch een witte printer.

ipv een zwarte printer, moet werken volgens mij.
Kan je gewoon je tekst bestanden afdrukken de printer denk zwart af te drukken, maar er komt witte inkt uit.

Oude printer zoeken (staat zat in vraag en aanbod), en witte inkt halen.
en dan zelf bijvullen op laten vullen bij een vulstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
elmo_1978 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:37:
Zelf een zwarte cardridge vervangen voor witte inkt, dan heb je toch een witte printer.

[...]
Hier zat ik ook al aan te denken, alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je dan geen zwart meer kunt printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Ik zou het aan zon cartridge opvul bedrijfje vragen, aangezien het zelf vullen van die dingen een ramp is, er waarschijnlijk geen consumenten witte-inkt is. Wit vervang je vervolgens door zwart in je print, of een andere patroon in je printer.

[ Voor 21% gewijzigd door analog_ op 09-02-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
Daarom een 2de printer ernaast zitten voor zit soort werk.

Dan kan je zelf selecteren welke printer dat je wil, en scheelt een hoop denkwerk en gepruts met cartridges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
burne schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:00:
Mijn baas had vroeger een printertje staan (een Epson Stylus Pro 11880) waar behalve 8 'gewone' kleuren inkt ook een kit met wit, zes grijstinten en zwart voor te krijgen was, samen met een aangepaste driver die dat snapte. Die kit was niet heel duur, maar de printer zelf kost grofweg een middenklasser.

Maar wellicht dat http://www.google.nl/search?q=%22epson+white+ink%22 je op het goede spoor zet. Je vindt in ieder geval leveranciers van witte inkt. Zelf vullen of een goedkopere printer zoeken waar 'continuous ink system' voor te krijgen zijn is waarschijnlijk toch waar het op uit gaat draaien.
Ik heb ff snel gekeken op afbeeldingen... ziet er uit als een dure aanschaf helaas.
Maar het zou wel werken, dat weer wel.

Dank voor het meedenken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
analog_ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:56:
Ik zou het aan zon cartridge opvul bedrijfje vragen, aangezien het zelf vullen van die dingen een ramp is, er waarschijnlijk geen consumenten witte-inkt is. Wit vervang je vervolgens door zwart in je print, of een andere patroon in je printer.
Precies, dat zat ik zelf ook te denken. Ik vermoed dat dit de oplossing gaat worden. Zwarte cartridge met wit vullen en "schoon" printen (cartridge en de kanaaltjes). d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:58
witte inkt er in doen en printen maar :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Ik ga als eerste optie de swap black for white onderzoeken. Kan ff duren maar ik laat zeker nog weten of het gelukt is en met welke merk printer. Allen bedankt voor het meedenken! Top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

oops

[ Voor 97% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2011 17:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• analog_
  • Niet online
Waarschijnlijk kan je het proces wat versnellen door ze met alcohol leeg te printen, of een dergelijke goedje wat verf goed verwijderd.

• elmo_1978
Als je een oude HP printer neemt, dan heb je geen kanaaltje alleen in de printer kop.
Scheelt een hoop geklooi.

Ik zal in elke geval geen epson aanbevelen, omdat deze vrij lange kanalen hebben, en dit dus lastig schoon te maken is, of je moet even de kanalen eruit halen en doorspoelen met wasbenzine / terpentine.

Bij epson moeten meestal alle cartridges gevuld zijn op te kunnen printen. dus een zwart wit printer is denk ik de beste oplossing.
Pagina: 1