[8600GT pci-e + 8400GS pci] werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
Hallo,

[1e kaart = 8600GT PCI-E, 2e kaart = 8400GS PCI]

Na vrijwel alles geprobeerd te hebben wat ik maar kon bedenken, krijg ik de tweede videokaart niet werkende. Als wij de PCI kaart als primair zetten, dan krijgen wij wel beeld (wel schokkerig, aangezien hij geen drivers er voor kan installeren vanwege het niet herkennen. Hij ziet de tweede videokaart (naar ons weten) als PCI standard PCI-to-PCI bridge en niet als Graphics Controller / Card. Als we in de opties/instellingen komen hiervan staat er: Code 10, dit apparaat start niet. Na al enkele uren gezocht te hebben op het internet hebben wij de hoop al bijna opgegeven :'(. Ik weet ook niet meer waar ik op moet zoeken, wie heeft een idee ..?

Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers updaten (266.58, zou beide videokaarten moeten ondersteunen)
- Bios (PCI primair / secundair gezet)
- alles gedeïnstalleerd + daarna opnieuw
- Windows opnieuw geïnstalleerd

Het systeem:
Windows 7, 64 bit
Q9550 2,83
ABIT IP43
8600GT PCI-E (MSI)
8400GS PCI (Club3D)

Hopende dat er een oplossing is,
Geert

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:23

Rick-Jan

always connected

probeer eens te spelen met de volgorde van de videokaarten, en dan ook met drivers installeren.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

probeer eens te spelen met de volgorde van de videokaarten,
Als je er ook bij zegt hoe je dat kan doen. Ik zou het je niet kunnen vertellen (als tech. supporter). Driver is idd ook voor deze kaarten. Wat ik mij af vraag is of je dus wel met alleen de PCI kaart het system kan instaleren EN hierna de driver ook zonder problemen erop kunt krijgen dit om de werking te garanderen.

Verwijderd

Plug eerst alleen de 8400GS in, installeer dan de drivers, hij zou hem dan moeten herkennen. Als hij dan 100% werkt en wordt herkend, de 8600gt in het pci-e slot prikken, en zorgen dat op allebei de monitoren een scherm is aangesloten. heb hetzelfde geklooi indertijd gehad met een fx5200 pci en een 6800gt

• Elm0
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Als je er ook bij zegt hoe je dat kan doen. Ik zou het je niet kunnen vertellen (als tech. supporter). Driver is idd ook voor deze kaarten. Wat ik mij af vraag is of je dus wel met alleen de PCI kaart het system kan instaleren EN hierna de driver ook zonder problemen erop kunt krijgen dit om de werking te garanderen.
Momenteel heb ik de PCI-E kaart eruit gehaald en krijg ik beeld via de PCI kaart, hier kan ik echter geen driver voor installeren omdat de kaart niet herkend wordt (kan de kaart niet zien @ apparaatbeheer). Als ik nu probeer te installeren, wordt er gezegd: "Dit Grafisch programma kon geen compatible grafische hardware vinden". We hebben momenteel in de bios de PCI kaart als primair staan (PCI/PEG).

Samengevat: De kaart wordt in zijn geheel NIET herkend, maar wordt als 'PCI standard PCI-to-PCI Bridge' gezien.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
weet je zeker dat de pci kaart wel 100% in orde is?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:23

Rick-Jan

always connected

een ander pci slot proberen, de nieuwste chipsetdrivers van je moederbordfabrikant installeren wil ook nog wel eens helpen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Vreemd, Als de oplossing van IJsthee- niet werkt: heb je het al geprobeerd met een oudere versie zoals de 258.xx

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Assign IRQ for PCI VGA aan in de BIOS?

• Elm0
We hebben nu net geporbeerd de chipsetdrivers up-te-daten, maar deze waren alleen beschikbaar voor XP/Vista, dus deze kunnen niet geüpdate worden. Toch geprobeerd, maar tevergeefs

We zullen nu dat IRQ bekijken, daarna oude drivers proberen (258.xx dus bijv) en een ander PCI slot proberen staat ook nog in de planning

Verwijderd

Elm0 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:34:
We hebben nu net geporbeerd de chipsetdrivers up-te-daten, maar deze waren alleen beschikbaar voor XP/Vista, dus deze kunnen niet geüpdate worden. Toch geprobeerd, maar tevergeefs

We zullen nu dat IRQ bekijken, daarna oude drivers proberen (258.xx dus bijv) en een ander PCI slot proberen staat ook nog in de planning
Intel P43 chipset drivers zijn er ook gewoon voor win7 hoor, even zoeken. hoeft niet specifiek voor dit mobo te zijn.

• Elm0
We hebben het volgende nu net geprobeerd, zonder succes ..

- IRQ stond aan,
- Alle slots geprobeerd
- Beide vid. kaarten nogmaals tegelijk erin.
- Oude drivers geïnstalleerd (258.96]
- Intel Chipset-drivers geïnstalleerd (intel_inf__9.1.1.1015)

[ Voor 3% gewijzigd door Elm0 op 09-02-2011 14:40 ]

Verwijderd

Mogelijk heeft iemand een beter idee maar idd wat Kippenijzer zegt kan je is proberen: geef de kaart een ander IRQ in de BIOS. Heb dit sinds me PII niet meer gebruikt maar...het valt te proberen.

• Elm0
Gedaan:
Na in de bios de PCI kaart als primaire kaart gezet te hebben en daarna opnieuw opgestart te hebben deed het scherm met de PCI kaart het weer (schokkerig). In Apparaatbeheer kwam ik bij Beeldschermadapters stond niet de 8400GS (de PCI versie), maar nog steeds de 8600GT (de PCI-E versie dus).

Door op rechts @ bureablad > Schermresoluties > Geavanceerde instellingen, stond overal n.v.t.
Door hier wat doorheen te bladeren kwam ik op den duur het volgende tegen;

Plaatje

Oftewel, het apparaat kan niet degelijk starten omdat 'iets' (de PCI standard PCI-to-PCI Brigde?) de resources al in gebruik heeft? Ik ben hier niet echt in thuis, dus weet ook niet echt of het allemaal wel klopt wat ik zeg ;).

Maar indien dit dus zou kloppen wat ik zeg, hoe kan ik dan zien welke apparaten de resources inpikken en hoe kan ik de resources handmatig toewijzen/het andere apparaat een andere invoer/uitvoer kan geven? Ik heb wel al in de bios gekeken (Assign IRQ to VGA staat aan, alle IRQ's staan @ Available.)

Ik heb wel al gegoogled, maar kwam er vaak op uit dat dit in de bios moest ofzo, maar kan daar de IRQ's alleen van Available > Reserved zetten.

Edit: Mja, het was dus wel al gezegd het apparaat een ander IRQ toe te wijzen, hoewel ik al erg veel geholpen ben, waarvoor mijn dank (!), heeft iemand misschien een 'howto' om dit te doen 8)7 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Elm0 op 10-02-2011 01:35 ]

Verwijderd

Heb je nog andere kaarten zoals sound, NIC ofzo geinstaleerd? Misschien vechten 2 kaarten voor de zelfde IRQ? misschien helpt dit artiekel: http://www.realworldtech....ArticleID=RWT052498000000

• Elm0
Het is intussen nog steeds niet gelukt, ook zijn er al een aantal andere mensen naar aan het kijken geweest, maar niemand kon het oplossen.

Omdat we toch 2 HD monitoren willen aansluiten, hebben we maar besloten om een nieuw moederbord te nemen met daarop 2 PCI-E (x16) sloten.

Mijn vraag hierover is (/vragen);

- Ik heb 2 jaar geleden een GA-EP45-DS3R gekocht, loopt super en nog nooit problemen mee gehad, toentertijd had ik keuze uit tientalle borden die 2 x PCI-E (2.0, x16) ondersteunden. Nu kan ik amper nog borden vinden die dit hebben (S775), komt dit doordat S775 (al lang?) niet meer de standaard is? Ik heb al een aantal webwinkels bekeken, maar er is amper (edit: vrijwel geen <5) keus..

- 2 jaar geleden heb ik mij wel aardig verdiept in moederborden e.d., maar na die tijd er nooit weer naar om gekeken eigenlijk, is er iets waar ik op moet letten bij mijn aankoop? Naast compatibel met; Socket 775, DDR2, 64bit ondersteuning, etc?
Pagina: 1