Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo, wanneer ik bezig ben in solidworks krijg ik beeldproblemen. Het beeld van mijn tekening gaat helemaal door elkaar. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Heb al geprobleerd nieuwe drivers te downloaden, hij zegt dat ik al de nieuwste drivers heb.
Ik werk op een laptop, met een NVIDIA Geforce 8400M G videokaart (niet een hele beste ik weet het).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ziet het er ook raar uit als je een screenshot maakt? Welke versie van Solidworks gebruik je? Welke versie van Windows gebruik je?

Overigens is dat een gamevideokaart (misschien niet een hele goede, maar het is er wel één). Solidworks maakt alleen gebruik van de videokaart als het een workstation videokaart is Nvidia Quadro (Quadro NVS uitgezonderd) of AMD FirePro. Als er geen workstation videokaart in zit, dan gaat Solidworks over op Software OpenGL en dan laat hij de CPU de viewport (wat je op je scherm ziet) renderen. Alle andere outputs/exports worden hoe dan ook al door de CPU gerenderd, Solidworks kan alleen de videokaart gebruiken voor het renderen van de viewport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Ja het ziet er ook raar uit als ik een screenshot maak.
Ik gebruik nu SW 2011, maar heb hiervoor SW2010 student version gebruikt en daar had ik er ook last van.
Ik gebruik windows XP, omdat ik flauw was van het slome vista.
Ik heb zelf eerlijk gezegd niet heel veel verstand van computers, maar was ik er uit begrijp is dat hij niet de videokaart pakt?
Weet je ook wat ik hier tegen kan doen? Heb het namelijk hard nodig voor school.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Zou je een screenshot kunnen posten hier? Ik heb overigens geen idee wat je hier aan zou kunnen doen.

Wat ik wel weet is dat Solidworks officieel alleen ondersteund wordt op de professionele Windows edities (XP Professional, Vista Business, - Ultimate, - Enterprise en 7 Professional, - Ultimate en - Enterprise) en alleen op workstation videokaarten met gecertificeerde drivers.

En dat laatste voldoe je dus sowieso al niet, dus dan heb je ook geen garantie dat het werkt.

Je moet echt meer informatie geven wil je dat mensen je kunnen helpen. Welke editie van XP gebruik je? Home of Professional? Welke laptop heb je precies (volledig typenummer staat waarschijnlijk wel op de onderkant)? Heb je al geprobeerd opnieuw Solidworks te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SW werk gewoon prima met hardware versnelling op game kaarten hoor. Op profi kaarten heb je wat meer features maar verder..

Als je problemen hebt zou ik eerst eens bij de instellingen kijken of je wat kan veranderen. Ik heb SW even niet bij de hand helaas..

En zijn het de nieuwste videokaart drivers van de laptop fabrikant, of van NVIDIA?

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 09-02-2011 15:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Screenshot:

http://img843.imageshack.us/i/screenshotsw.png/

Het lijkt me toch dat SW op alle XP versies en op meer drivers hoort te werken?
Op school hebben we vrij slome computers welke het prima trekken.

Gegevens van mijn latopt:
MSI EX600
GeForce 8400M G
Windows XP Professional service pack 3
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU kloksnelheid 1.73 Ghz, 3,00 GB

Weet je misschien hoe ik die instellingen kan veranderen?

Ik heb geprobeerd ze te updaten via nvidia.com, maar dit wil niet. Dus van de laptop fabrikant

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
als je een grotere stuurt ,... ma oke t lijkt op artifacts ? of ligt het aan mij, ik kan niet duidelijk zien

en ik zou in dat geval toch richting je vidkaart kijken, gebeurd het na loop van tijd ? of is het instant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Hier nieuwe screenshot:

http://img35.imageshack.us/i/screenshotsw.png/

Het gebeurt gelijk als ik bezig ben!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Download eens RivaTuner en zet je fan op 100%

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
oververhitting :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Onderdelen zijn tussen de 60 en de 70 graden, maar het lijkt me niet dat dat de oorzaak is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik denk dat Solidworks probeert het door de videokaart te laten doen, terwijl hij het in dit geval via de CPU zou moeten doen.

Sluit al je Solidworks bestanden af en ga naar Tools\Options\System Options\Performance en kijk of daar onderaan Software OpenGL actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Hij stond niet actief, heb hem nu actief gezet en het werkt weer prima!
Super bedankt!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Graag gedaan. Bedacht me ineens dat dat wel eens het probleem zou kunnen zijn. Aangezien de processor niet zo snel render fouten zal geven met dat Software OpenGL algoritme. Het moest dus aan de videokaart liggen, maar Solidworks hoort de videokaart helemaal niet te gebruiken als het geen workstation kaart is. Meest logische verklaring leek mij dan dat Solidworks dat wel probeerde, terwijl die kaart dat niet kan, dus dan werkt het niet.

Overigens doet je videokaart nu dus helemaal niks in Solidworks, alles wordt nu door de processor gedaan. Sommige dingen kunnen daardoor wat langzamer gaan, maar het zal in ieder geval goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Klopt het is inderdaad niet het snelste, maar het werkt prima zo

iRacing Profiel

Pagina: 1