Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist nieuwe computer onderdelen gekocht en ingebouwd. Nu krijg ik helemaal geen beeld.. blijft gewoon zwart. Ik heb de cpu er uitgehaald, geheugen,hdd's. Ik heb nu alleen maar het toestenbord, vga kabel(onboard) en stekkertje voor Powerswitch op het mobo insteken. Enig idee wat ik fout doe ?

Groetjes

Alex

Het gaat hier om een asus m4a78lt-m.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 11:57 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mogelijk je RAM DOA, probeer een andere RAM controller of andere RAM bankjes van andere computers (die moeten wel passen ofcourse).

Je mobo kan ook gewoon DOA zijn, of je BIOS chip is gefrituurd, ook DOA dus.

DOA= Dead On Arrival (voor wie het niet zou weten)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
ja zonder cpu doet hij het echt niet. Daarnaast moet je nu ook nog een tubetje pasta halen om je koeler opnieuw op je cpu te monteren. Maar is het niet verstandiger om er iemand bij te roepen die al eerder met dit bijltje gehakt heeft? Ik heb namelijk het idee dat je dit voor het eerst doet.

Carpe Diem

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
Deze helemaal doorlopen, kom je vanzelf bij het probleem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder zal een bord zonder cpu nooit kunnen werken zoals hierboven al gezegd werd.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder CPU.. krijg je dan ook geen Bios Scherm ?

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 12:01 ]

• Nielson
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:00:
Zonder CPU.. krijg je dan ook geen Bios Scherm ?
Nope, niet mogelijk.
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:56:
Mogelijk je RAM DOA,
..
Je mobo kan ook gewoon DOA zijn, of je BIOS chip is gefrituurd, ook DOA dus..
Er kan natuurlijk altijd wat defect zijn, maar de kans is veel groter dat onderdelen gewoon niet compatible zijn, of dat een onervaren gebruiker de boel verkeerd monteert of behandeld waardoor deze zelf de boel sloopt. Wordt dan vaak al gauw doa geroepen, maar is denk in veel gevallen niet terecht.

[ Voor 99% gewijzigd door Nielson op 09-02-2011 12:08 ]

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
allereerst excuses: kreeg echt het idee van de eerste keer :)

Maar gaat er wel een fan (misschien kortstondig) draaien. Is er een speaker aanwezig op je mobo? zo niet sluit een speaker aan op je mobo. Dan hoor je eventueel error codes.

Carpe Diem

• Noxious
  • Laatst online: 14:03
Zonder geheugen ook niet.
CPU en geheugen zijn de minimum vereisten om je BIOS in te komen denk ik zo.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

muppet99 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:02:
allereerst excuses: kreeg echt het idee van de eerste keer :)

Maar gaat er wel een fan (misschien kortstondig) draaien. Is er een speaker aanwezig op je mobo? zo niet sluit een speaker aan op je mobo. Dan hoor je eventueel error codes.
Nieuwere mobo's hebben ook statuslampjes (ik lieft mijn moederbord en statuslampjes na het doorfikken van mijn voeding). Dan heb je dus niet persé een speaker nodig. De combinatie van statusleds geven dan je foutmelding :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb beeld nu. Wat k heb gedaan is de Fans uit getrokken. Alleen staat nu dat mn CPU niet word ondersteunt :')

Verwijderd

Misschien is het handig om even de complete specs van je PC te posten. Het blijft zo natuurlijk giswerk en met wat meer gegevens kunnen we misschien ook wat beter helpen.

• Nielson
Bios update. 't Is trouwens erg handig als je een lijstje met de exacte specs van de onderdelen in de ts zou zetten, weten we ook waar we over praten.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:07:
Ok ik heb beeld nu. Wat k heb gedaan is de Fans uit getrokken. Alleen staat nu dat mn CPU niet word ondersteunt :')
post inderdaad je specs.

Check even trouwens de website van je fabrikant van je moederbord. Het kan zijn dat je ene BIOS update moet uitvoeren voor sommige processoren. Dit staat vaak vermeld bij het product op de website van je winkel (er van uit gaande dat je een webshop hebt gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:08:
Misschien is het handig om even de complete specs van je PC te posten. Het blijft zo natuurlijk giswerk en met wat meer gegevens kunnen we misschien ook wat beter helpen.
Klopt, mijn excuses.

Motherboard: Asus m4a78lt-m
Processor: AMD Phenom II X4 965 BE
Geheugen: Corsair XMS3 2x2GB DDR3

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Heb je alle stekkers wel goed nagelopen dat het goed zit aangesloten? Evt andere voeding om iig het mobo + cpu + ram te testen en evt de voeding uit te sluiten?

cpu eruit halen heeft idd weinig zin, ram een voor een dan weer wel, mits je natuurlijk wel in het bios komt. Volg de geposte troubleshooter en je vind de problemen waarschijnlijk wel, zo niet dan hier terug komen.

Zoals gezegd hoogstwaarschijnlijk bios update om compatible met je cpu te maken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 12:14 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:01

itsalwaysme

Graast voor DB

AMD Phenom II X4 965 BE staat niet op de CPU support list. Alleen de niet BE. Ik weet niet of dat het probleem kan zijn?
Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGI),3.4GHz,140W,rev.C2,SocketAM3,Quad-Core
Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGM),3.4GHz,125W,rev.C3,SocketAM3,Quad-Core
En het geheugen staat ook niet op de supported memory list.

[ Voor 9% gewijzigd door itsalwaysme op 09-02-2011 12:16 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gelukkig als ik op F1 duuw gewoon verder, Moet nu alleen eventjes windows repairen.. Ik zal zometeen ook ff kijken of ik een bios update kan vinden. Alvast bedankt allemaal voor alle ideetjes.

Geheugen word herkend trouwens..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 12:20 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:16:
Ik kan gelukkig als ik op F1 duuw gewoon verder, Moet nu alleen eventjes windows repairen.. Ik zal zometeen ook ff kijken of ik een bios update kan vinden. Alvast bedankt allemaal voor alle ideetjes.
Als een BIOS update niet nodig is zou ik het ook niet doen. Daarmee kun je de boel alleen maar slopen. Aangezien de processor niet in de supported lijst staat lost dat niks op volgensmij.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ooit eens zelf gehad met mijn huidige systeem (Asus P5E WS-Pro + Intel Q6600 @ 2.4GHz) en een bios update deed wonderen. Ik had wel het geluk dat mijn huisgenoot een CPU te leen had die wel ondersteund werd.

Als ik me niet vergis is dit de site van je MOBO: http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=bZpT4egUiqtojuHR zou daar vooral even de updates in de gaten houden en inderdaad pas flashen als je CPU expliciet vermeld wordt.

• Nielson
itsalwaysme schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:14:
AMD Phenom II X4 965 BE staat niet op de CPU support list. Alleen de niet BE. Ik weet niet of dat het probleem kan zijn?
Er zijn maar twee 965 modellen, en deze zijn beide Black Editions.
w4rguy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:20:
[...]
Als een BIOS update niet nodig is zou ik het ook niet doen.
De melding die ts krijgt van 'Unsupported CPU' lijkt me nou juist wel een goede reden om de bios te updaten.

• Noxious
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:16:

Geheugen word herkend trouwens..
Ik mag hopen dat je je CPU fan weer hebt aangesloten...?

Als 'ie niet supported is is er ook een kans dat de thermal protection nu niet actief is... :P

Verwijderd

Topicstarter

Als 'ie niet supported is is er ook een kans dat de thermal protection nu niet actief is... :P
Nee nee, gewoon hup zonder CPU fan. :P

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Noxious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Als het goed is zal je bios je pc uitschakkelen als i warmer word dan 85c, ook al support hij de cpu niet(bios moet natuurlijk wel de temp kunnen lezen van cpu.

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Als het goed is zal je bios je pc uitschakkelen als i warmer word dan 85c, ook al support hij de cpu niet(bios moet natuurlijk wel de temp kunnen lezen van cpu.
Ja , alles word netjes afgelezen door de bios.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:33:
[...]
Nee nee, gewoon hup zonder CPU fan. :P
Volgens mij wil je graag andere componenten kopen, een CPU fan heb je echt nodig.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:19:
[...]

Volgens mij wil je graag andere componenten kopen, een CPU fan heb je echt nodig.
Volgens mij snap je het Sarcasme hier niet he ? :')

Allemaal bedankt nog voor alle ideetjes enzo. Topic mag gesloten worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 13:22 ]

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
-

[ Voor 100% gewijzigd door Cobalt op 09-02-2011 13:29 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:22:
[...]

Volgens mij snap je het Sarcasme hier niet he ? :')
lees mijn post nog een keer en dan heb je het antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een Fout gemaakt met welk Type ik heb. Het gaat hier om een Asus M4A78LT-M LE.
Deze kan maar een CPU ondersteunen van 94 W. En deze BE is 125W..... Nu heb ik al zitten gamen enzo.. zit hier een risico aan >.< ? Alle temps zijn goed van het moederbord,cpu... Ik hoor graag een reactie. _/-\o_

• Nielson
Draait de cpu bij volle belasting nu wel op 3400MHz? Niet volledig ondersteunde cpu's draaien namelijk vaak in een soort failsafe mode, bv 800MHz waardoor je bv wel een bios update kan doen (wat hier dus niet zal helpen) zonder verder schade aan te richten.

Verwijderd

Topicstarter
CPU draait gewoon op 3,400 Mhz. Heb net GTA IV gewoon kunnen spelen..

Heb besloten maar alles terug in tepakken en terug te sturen. Het zekere voor het onzekere.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 19:06 ]

Pagina: 1