Dropbox op een Universiteitsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Beste iedereen,

Ik ben medewerker aan de Unversiteit Groningen en was daar tijden lang een tevreden gebruiker van Dropbox voor al mijn synchronisatie wensen.
Echter, de laatste tijd gaat de sync altijd mank. Het was altijd al zo dat de tray-icon aangaf geen contact te kunnen maken met Dropbox, maar feitelijk vond synchronisatie wel plaats.
Nu gebeurt dit echter sinds een paar weken niet meer.

Ik wilde vragen of iemand hier gebruik maakt van Dropbox in een vergelijkbare omgeving en weet hoe ik het weer werkend kan krijgen. Het is enorm vervelend, zeker omdat je kennelijk heel snel went aan het gemak dat Dropbox geeft als je ook thuis werkt.

Alvast hartelijk dank, op de dropbox fora kon ik hier weinig nuttigs over vinden.

Jezus saves and takes half damage.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Deze poorten zijn niet toevallig recent geblokkeerd?
For Our Advanced Users

Each brand of firewall software works differently depending on the manufacturer. Please refer to your firewall software documentation for specific directions. In general, you may need to do the following:

* Allow "Dropbox" (or "Dropbox.exe" in Windows) access to ports 80 (HTTP) and 443 (HTTPS)
* Add Dropbox to your firewall's list of approved websites (whitelist), or make sure it's not on its blacklist
* You may need to allow "*.dropbox.com" to access the internet

Dropbox also supports most proxies. If you use a proxy to access the internet, you can specify your proxy settings within Dropbox desktop application preferences.

Lekker kort.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Hier op Hanze geen problemen iig, heb een paar klasgenoten laatst nog Dropbox zien gebruiken.

Al was dat wel via de website overigens :Y)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

ThinkPadd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:35:
Hier op Hanze geen problemen iig, heb een paar klasgenoten laatst nog Dropbox zien gebruiken.

Al was dat wel via de website overigens :Y)
Ik gebruik zelf ook DropBox op school, nooit geen problemen mee, alhoewel ongeveer alle poorten dicht zitten.
De website van LogMeIn werkt bijvoorbeeld niet. (Windesheim, Zwolle)

Lekker kort.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Aangezien je een medewerker bent kan het misschien nuttig zijn om even langs een helpdesk te lopen. Medewerkers worden in mijn ervaring daar altijd wel goed geholpen. Ook met producten die minder goed gesupport worden. Daarnaast kan het zomaar zijn dat zij al van meerdere mensen dit probleem hebben gehoord :).

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Op mijn school(NHL Leeuwarden) werkt dropbox zelf perfect, de verbinding zelf is alleen niet echt stabiel te noemen =/

Verder geen nieuwe AV oid geinstalleerd?

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:17
RUG studenten en medewerkers kunnen ook gebruik maken van BARS.
BARS: Big Attachment Relay System

Het versturen van grote bestanden door deze als bijlage aan een e-mail toe te voegen is vaak problematisch of soms zelfs onmogelijk. BARS biedt een makkelijk bruikbare oplossing voor dit probleem. Zie onderaan de pagina voor aanwijzingen en beperkingen.

Aanwijzingen en beperkingen

Gebruik het formulier hierboven om het bestand naar deze webserver te sturen. De geadresseerde(n) welke u in het 'verstuur naar' veld heeft ingevuld ontvangt (ontvangen) vervolgens een e-mail met de URL om het bestand te kunnen downloaden.

* u kunt de e-mail naar meerdere mensen sturen door meerdere e-mail adressen in het 'verstuur naar' veld in te vullen (gebruik een komma en/of spatie als scheidingsteken)
* uw e-mail adres wordt gebruikt voor het 'From' adres van de te versturen e-mail
* als u 'Kopie naar mezelf' aanvinkt dan wordt een kopie van de e-mail naar uw adres gestuurd
* als de e-mail niet kan worden afgeleverd ("bounced") dan krijgt u hiervan geen melding, tenzij u bij BARS was ingelogd
* het bestand kan maximaal 100MB groot zijn
* spaties in de bestandsnaam worden vervangen door underscores ('_')
* het bestand wordt na 14 dagen van de server verwijderd
* neem bij problemen contact op met servicedesk.centraal@rug.nl

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

BARS is toch geen alternatief voor dropbox. Het wordt beide voor iets anders gebruikt.

Hier op het netwerk van de Universiteit Twente en bij Saxion Enschede zijn er geen problemen. Ik zou even vragen bij de servicedesk of er misschien poorten voor Dropbox geblokkeerd zijn.

Kijk verder ook nog even naar de aanmeldpagina voor onderwijsgebruik van dropbox: http://www.dropbox.com/edu Dit zal geen oplossing voor je probleem opleveren, maar als je hier je universiteitsmail koppelt aan je dropboxaccount, krijg je voor iedere referral 500mb in plaats van 250mb. Hier is niet persé een .edu emailadres voor nodig.

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Hey iedereen,

bedankt voor het meedenken.
Ik zal eens bij de service desk langslopen, maar ik moet bekennen dat ik daar eigenlijk nog nooit een bevredigend antwoord heb gekregen.

Voor diegene die het op de Hanze of Windesheim (of een andere Surf instelling) gebruiken, geeft jullie tray icon ook een daadwerkelijke sync aan?

BARS is niet een optie of een echt alternatief voor Dropbox, het is niet dat ik grote bestanden over en weer wil knallen, maar ik wil alles dat ik voor mijn proefschrift doe en al het onderwijs gewoon overal kunnen hebben.

Ik gebruik nu Google Docs als een soort tussenvorm, maar dat werkt niet voor alles even fijn, voor de onderwijs dingen is het prima, maar voor meer met stijlen en citaties werken is het niet geschikt.

Jezus saves and takes half damage.

Pagina: 1