Wie kan mij vertellen of het moederbord Asus K8S-MV/V vervangen kan worden door Asus K8V-MX/S Fujitsu Siemens ?
Kan jij vertellen wat voor processor jij er op hebt zitten?
Heb je dat bordje toevallig liggen of ben je van plan om dat dingetje te gaan kopen? Ik denk namelijk dat je voor ongeveer 60 euro een tweedehands systeempje hebt dat iets beter is, en voor 150 euro een systeem wat veel beter is en dan ben je weer helemaal bij de tijd. Een 1.6GHz single core processor op een 754 socket is namelijk behoorlijk oud.
Even snel een upgrade samengesteld die veel sneller en beter is dan wat je nu hebt:
Even snel een upgrade samengesteld die veel sneller en beter is dan wat je nu hebt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X2 250 Boxed | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 19,14 | € 19,14 |
| 1 | MSI 880GM-E41 | € 59,45 | € 59,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 127,59 | |
[ Voor 68% gewijzigd door marcop23 op 09-02-2011 11:28 ]
Ik heb deze barebone in mijn bezit :http://www0.dealtime.com/ASUS-BRBN-PC-ASUS-Vintage-AE1/prices
het moederbordje wat hierin zit (K8S-MV/V) is defect (usb en lan)
voor een kleine 50euro steek ik er gewoon een ander moederbordje in (omdat ik alle compatibele hardware al heb).Ik wil dan de processor van het oude mb oversteken op het nieuwe ...
Ik weet alleen niet of dit moederbordje een geschikte vervanger is..
het moederbordje wat hierin zit (K8S-MV/V) is defect (usb en lan)
voor een kleine 50euro steek ik er gewoon een ander moederbordje in (omdat ik alle compatibele hardware al heb).Ik wil dan de processor van het oude mb oversteken op het nieuwe ...
Ik weet alleen niet of dit moederbordje een geschikte vervanger is..
Ze hebben dezelfde formfactor, dus het zal gaan passen. Verder is het een kwestie van kijken wat de support is van beide borden, ofwel, past de hardware op het bord dat je wil gaan gebruiken.
Als je dat weet, dan weet je of het gaat passen/werken of niet.
Ze hebben dezelfde formfactor, dus het zal gaan passen. Verder is het een kwestie van kijken wat de support is van beide borden, ofwel, past de hardware op het bord dat je wil gaan gebruiken.
Ik weet niet of het kan, daarvoor moet je de CPU en geheugen support list maar googlen en bekijken. Het is wel vrij dom om 50 euro in zo'n oud ding te 'investeren'. Ik denk niet dat dit computertje nog langer dan ongeveer een half jaar meegaat bij een normaal iemand. Volgens de pricewatch was dat computertje in juli 2008 nieuw nog 109 euro. Je geeft dus de helft van de nieuwwaarde uit aan een computertje wat hoogstens 1 jaar meegaat als je goed tegen trage computers kan. Je kan, als je nog beter je best doet, een processor + moederbord + geheugen combi vinden voor ongeveer 80 euro nieuw, die veel beter is dan dat wat je nu hebt.
ok terw_dan , de hardware is compatibel.
De setup van marcop23 is anders ook wel interessant:-) , alleen vraag ik me af of de voeding dit dan kan gaan trekken ? deze is eentje van 250W , moet normaal wel voldoende zijn denk ik ...
De setup van marcop23 is anders ook wel interessant:-) , alleen vraag ik me af of de voeding dit dan kan gaan trekken ? deze is eentje van 250W , moet normaal wel voldoende zijn denk ik ...
Wattage zegt niet alles. Zeker die oudere systemen vroegen een stuk minder van de 12V lijn dan moderne setups. Dat kan betekenen dat hoewel je het met 250W zou kunnen doen, je een veel te zwakke 12V lijn hebt om goed mee te werken. Dus kijk ook even hoe de voeding in elkaar zit.
zou je mij eventueel ook ff een cheap ass voeding kunnen aanraden die wel comform de huidige standaard is ?
Overigens heeft dat bordje die ik noemde maar 1x PATA (elk modern moederbord van tegenwoordig heeft maar 1 of 0 PATA poorten), dus je zal ook jouw (ik ga er even van uit dat jouw DVD + HDD nu met een PATA kabel zijn aangesloten) dvd speler of jouw harde schijf moeten vervangen. Een dvd speler kost ongeveer 12-17 euro en een goedkope harde schijf (320GB) ongeveer 30. Ik denk dat je, als de voeding ongeveer 180 watt kan leveren op de 12V lijn, de voeding niet hoeft te vervangen.
EDIT: Als je een nieuwe voeding wilt, en er kunnen gewone ATX voedingen in jouw kast, zou ik een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W nemen.
EDIT: Als je een nieuwe voeding wilt, en er kunnen gewone ATX voedingen in jouw kast, zou ik een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W nemen.
[ Voor 19% gewijzigd door marcop23 op 09-02-2011 11:50 ]
ik zie staan :
AMD SB710 : ATA-133 - connector(en): 1 x 40 pins IDC - 2 Appara(a)t(en)
dus je kan er 2 apparaten op aansluiten (HDD en DVD)
MAAR :
Ik meen mij te herinneren (ik ben momenteel niet bij de pc) dat de hdd wel sata is ...
Dus dit mag geen probleem opleveren denk ik ?
AMD SB710 : ATA-133 - connector(en): 1 x 40 pins IDC - 2 Appara(a)t(en)
dus je kan er 2 apparaten op aansluiten (HDD en DVD)
MAAR :
Ik meen mij te herinneren (ik ben momenteel niet bij de pc) dat de hdd wel sata is ...
Dus dit mag geen probleem opleveren denk ik ?
Dan is het geen probleem inderdaad.
Het is voor mij al een poosje geleden, toen was ik nog niet zo met computers bezig, maar volgens mij gaat jouw HDD de snelheid aannemen van jouw DVD drive wanneer je die samen (Master / Slave) op één PATA kabel plant.
EDIT: Nee dus, volgens Wikipedia:
Het is voor mij al een poosje geleden, toen was ik nog niet zo met computers bezig, maar volgens mij gaat jouw HDD de snelheid aannemen van jouw DVD drive wanneer je die samen (Master / Slave) op één PATA kabel plant.
EDIT: Nee dus, volgens Wikipedia:
Two devices on one cable — speed impact
There are many debates about how much a slow device can impact the performance of a faster device on the same cable. There is an effect, but the debate is confused by the blurring of two quite different causes, called here "Lowest speed" and "One operation at a time"."Lowest speed"
It is a common misconception that, if two devices of different speed capabilities are on the same cable, both devices' data transfers will be constrained to the speed of the slower device.
For all modern ATA host adapters this is not true, as modern ATA host adapters support independent device timing. This allows each device on the cable to transfer data at its own best speed. Even with older adapters without independent timing, this effect only applies to the data transfer phase of a read or write operation. This is usually the shortest part of a complete read or write operation.
[ Voor 65% gewijzigd door marcop23 op 09-02-2011 12:03 ]
en anders koop ik me wel een sata schijfke bij :-)
maw, ik steek gewoon een totaal andere pc in elkander :-)
anyway , alvast bedankt voor de snelle,duidelijke reacties !
maw, ik steek gewoon een totaal andere pc in elkander :-)
anyway , alvast bedankt voor de snelle,duidelijke reacties !
Pagina: 1