Ja, PowerShell: we zijn met weinigen; maar wie vertrouwd is met.NET kan misschien helpen.
Ik breek al twee uur mijn hoofd over het volgende probleem.
Dit werkt in een trusted domain:
Dit werkt in een untrusted domain:
Maar dit werkt niet:
In dit laatste geval lukt de authenticatie niet:
Dus... de DC=a,DC=b,DC=c,DC=d notatie werkt zolang ik geen credentials meegeef, maar als ik er wél meegeef werkt enkel nog de a.b.c.d notatie. Alleen breekt die laatste notatie me later zuur op aangezien ik er niet in slaag in die notatie een specifieke OU mee te geven.
Alle ideeën zijn welgekomen.
Ik gebruik de VB.NET highlighter bij gebrek aan lexer voor PS.
Ik breek al twee uur mijn hoofd over het volgende probleem.
Dit werkt in een trusted domain:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
| $SearchDomain = "DC=a,DC=b,DC=c,DC=d" $DomainRoot = New-Object DirectoryServices.DirectoryEntry "LDAP://$SearchDomain" $Selector = New-Object DirectoryServices.DirectorySearcher $Selector.SearchRoot = $DomainRoot |
Dit werkt in een untrusted domain:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| $Credentials = Get-Credential $SearchDomain = "a.b.c.d" $DomainRoot = New-Object DirectoryServices.DirectoryEntry "LDAP://$SearchDomain",$Credentials.Username,$Credentials.GetNetworkCredential().Password $Selector = New-Object DirectoryServices.DirectorySearcher $Selector.SearchRoot = $DomainRoot |
Maar dit werkt niet:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| $Credentials = Get-Credential $SearchDomain = "DC=a,DC=b,DC=c,DC=d" $DomainRoot = New-Object DirectoryServices.DirectoryEntry "LDAP://$SearchDomain",$Credentials.Username,$Credentials.GetNetworkCredential().Password $Selector = New-Object DirectoryServices.DirectorySearcher $Selector.SearchRoot = $DomainRoot |
In dit laatste geval lukt de authenticatie niet:
code:
1
2
3
4
| PS C:\> $DomainRoot format-default : The following exception occurred while retrieving member "PSComputerName": "Logon failure: unknown user name or bad password." + CategoryInfo : NotSpecified: (:) [format-default], ExtendedTypeSystemException + FullyQualifiedErrorId : CatchFromBaseGetMember,Microsoft.PowerShell.Commands.FormatDefaultCommand |
Dus... de DC=a,DC=b,DC=c,DC=d notatie werkt zolang ik geen credentials meegeef, maar als ik er wél meegeef werkt enkel nog de a.b.c.d notatie. Alleen breekt die laatste notatie me later zuur op aangezien ik er niet in slaag in die notatie een specifieke OU mee te geven.
Alle ideeën zijn welgekomen.
Ik gebruik de VB.NET highlighter bij gebrek aan lexer voor PS.