Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2003] Enkelzijdig printen komt dubbelzijdig

Pagina: 1
Acties:

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 09:26

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Topicstarter
Ik zit met een lastig probleem waarvan ik al niet goed weet hoe ik het moet uitleggen.

Situatie:

- Word 2003 document
- Zwartwit printer
- Kleuren printer

Bepaalde Word documenten negeren bij het printen op de zwartwit printer de instelling 'Enkelzijdig afdrukken'.
Wanneer ik deze documenten op de Kleurenprinter afdruk met instelling 'Enkelzijdig afdrukken' gaat het wel goed.

Echter zijn er ook Word documenten die WEL netjes enkelzijdig afgedrukt worden op de zwartwit printer.

Overal gekeken, pagina instelling, afdruk instellingen, voorkeursafdrukinstellingen, op de printer zelf staat ook alles goed ingesteld.

Al met al een raadsel.

Nu weet ik dat Word nog wel eens printer settings opslaat in documenten, ik kan echter deze opties nergens vinden... Iemand enig idee, of een tip om mij op weg te helpen??

De optie Word als editor in Outlook heeft overigens geen invloed, dit zag ik al ergens op Google langskomen als mogelijk probleem...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het 1 set van specifieke documenten, bijv van eenzelfde bron / met eenzelfde huisstijl etc?

Er zijn inderdaad heel wat plaatsen waar dit soort dingen kunnen gebeuren, afhankelijk van je printer/-driver. Een die je nog niet hebt genoemd (maar vrij onweaarschijnlijk is): een via VBA overrulede (is dat een woord) printerinstelling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 09:26

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Topicstarter
Nee, het is 'at random'. Ben bang dat het een profielreset gaat worden. Dezelfde brief onder een andere gebruiker gaat namelijk wel weer goed.....

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 07:41
Apart probleem. Ik ben veel met Word2003 bezig geweest en voor zover als ik het weet is er geen mogelijkheid om in Word aan te geven dat een document dubbelzijdig afgedrukt moet worden. Dit moet je altijd in de printer instellingen doen (niet alle printers kunnen dubbelzijdig, dat zou dus mis gaan).

Controleer voor de zekerheid of er inderdaad geen VBA code achter zit. Al weet ik niet of deze instelling daar wel gewijzigd kan worden.

Ik zie net nog even snel dat er in het print scherm wel een optie is voor 'Handmatig dubbelzijdig' in het printscherm. Maar hierbij zou je meldingen moeten krijgen over het omdraaien van het papier etc.

Was ik maar een punt dan was ik het einde