Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rekenmodel geschikt maken voor het web

Pagina: 1
Acties:

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
Binnenkort moet ik een rekenmodel maken voor een project. Uiteindelijk zal dit rekenmodel gebruikt gaan worden als webapplicatie. Er zijn een aantal variabelen die ingegeven moeten worden door de bezoeker van de website. Vervolgens zal er een berekening plaats moeten vinden. De bezoeker krijgt vervolgens een pagina met uitkomsten te zien.
Nu is mijn vraag kan ik dit rekenmodel bijvoorbeeld opzetten in MS Excel en dit later gemakkelijk omzetten naar een geschikt(e) programmeertaal/programma voor het web? Of kan ik beter het rekenmodel al bij voorbaat maken in een hiervoor geschikt(e) programmeertaal/programma?
Welk programma of welke programmeertaal denken jullie dat het meeste geschikt is voor een rekenmodel als webapplicatie?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke software je gebruikt om te prototypen lijkt me weinig relevant; of dat nou Excel, een biervieltje of Mathematica is. Als je het meteen in code kunt schrijven is dat natuurlijk net zo min een probleem hoewel het lastiger zal zijn als je "organisch" aan je rekenmodel gaat sleutelen om 't te finetunen ofzo en je zult wat eerder geneigd zijn je rekenmodel naar code toe te "denken" waardoor je je rekenmodel misschien tekort doet.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 09-02-2011 10:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 20:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je voor de uiteindelijke webapplicatie uit komt bij talen als java, php, c# of Delphi. Net waar je kennis van hebt of ontwikkelaars voor kan vinden.

Maar prototypen kan je (zoals hierboven geschreven) natuurlijk doen in van alles.

De definitieve oplossing hangt wellicht ook een beetje af van de complexiteit van het rekenmodel. Mocht dat echt zwaar zijn en bijvoorbeeld het beste werken in MatLab dan kan je altijd MatLab aanroepen vanuit de taal waar je de webservice in hebt geschreven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.