Op naar Amsterdam:
Om 16:45 vertrokken we richting Amsterdam Amstel, het werd een lange reis. Gelukkig is men tegenwoordig uitgerust met een smartphone incl. Angry Birds, dus de tijd vloog voorbij.
Eenmaal in A'dam opzoek naar Trouw. De route was niet ingewikkeld en maar 10 minuten lopen, maar om Trouw heen was het een bouwput. Er moest dus wel een beetje geklauterd worden.
Naar binnen:
We werden door een mooie dame welkom geheten en mochten een trap af richting de garderobe (gratis zelfs, dus €1,- winst). Even verder werd mijn naam gevraagd om te kijken of ik op de lijst stond. Geloof het of niet maar... ik stond op de lijst. We konden weer verder een trapje op en daar was het dan:
Er werd gestart met een film over de geschiedenis van technologie, waar trouwens wel hier en daar wat concurrenten werden weggelaten
[
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7k9f_BEN-Ws]
Wat heb ik gespeeld:
Legend of Zelda: Ocarina of Time - Tja, het is nu 3D en mooier
Super Street Fighter IV - Supertof!
Resident Evil: Mercenaries - Grafisch erg mooi, maar alleen mercenarie-mode
Nintendog & Cats - Cuteness in 3D, maar niets voor mij
Sims 3 - Blegh, maar de demo was erg beperkt.
Wat ik heb gezien:
Pro Evolution Soccer 2011 - Tja, het is voetbal. 3D werkt wel goed
Pilotwings - 3D werkt, vliegen is een stuk makkelijker als je diepte ziet.
Dead or Alive - Ziet er goed uit, maar doe mij maar Street Fighter
Ridge Racer - Meh, het is Ridge Racer
Star Fox 3D - Net als bij Pilot Wings werkt 3D erg goed, maar echt nieuw is de niet natuurlijk.
Kid Icarus - Starfox, maar dan Kid Icarus.
Paper Mario - Vond ik er het leukst uitzien.
Mario Kart - Whoopee, alweer Mario Kart

Metal Gear Solid - Mooie graphics, verder geen idee.
Animal Crossing 3D - Whoopee, alweer een Animal Crossing
Elke poging om een foto te maken van de 3DS in werking werkt subtiel met een handje voor de lens gestopt, dus daar heb ik geen shots van.
Zijn je ogen stuk?
Nee, ik kon het 3D-scherm prima verdragen. Wel is het erg fijn dat je het 3D-effect kunt instellen met het schuifje.
Wel moet je zorgen dat je het apparaat recht voor je neus houdt, elke kanteling naar links of recht is fataal voor het 3D-effect.
Het apparaat op zich is goed gebouwd en robuust.
De analoge stick is een welkome aanvulling op de bestaande controls, de gyroscoop op zich ook, maar dat gaat niet helemaal lekker in combinatie met het scherm. Je gaat de 3DS namelijk draaien, dus weg is het 3D-effect.
Al met al hebben we een leuke avond gehad, mede door een leuk gesprekje met één van de aanwezige Nintendo-dames: Valerie
Tweakers.net, bedankt!