Toon posts:

Ubuntu problemen na nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus laptop met een nVidia GT218 [GeForce 310M] en draai Ubuntu 10.10. In de 'restricted' repositories is een proprietary driver te downloaden, de package heet nvidia-96. Na het installeren van deze package werkt mijn hele GUI niet meer. Als ik nu mijn computer opstart krijg ik uitsluitend een shell te zien, totaal geen gui. Alsof ik ubuntu server draai.

Na wat research blijken er conflicten te bestaan tussen nvidia en de laatste versie van X11, de driver doet iets wat X niet ondersteunt of andersom. Anyway ik zou graag mijn gui terug hebben. Ik heb via de shell met apt het package nvidia-96 verwijderd, en het package xserver-xorg-video-nouveau opnieuw geinstalleerd, maar na rebooten nog steeds geen GUI. Iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik weet het niet zeker, maar als ik het even snel op het internet bekijk zou dit
code:
1
dpkg-reconfigure xserver-xorg
wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn Mythbuntu gui omzeep geholpen :)
Daarna moest ik handmatig de nieuwste driver downoaden en installeren. Ik zal even zoeken welke howto ik daarvoor heb gebruikt.

Ah deze heb ik gebruikt. Wel even de naam van de driver aanpassen aangezien er al een veel nieuwere is:

http://www.ubuntugeek.com...ntu-10-04-lucid-lynx.html

Ik hoop trouwens dat dit werkt op 10.10 maar ik vermoed van wel

[ Voor 40% gewijzigd door jbhc op 09-02-2011 17:49 ]