Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Door omstandigheden heb ik mijn computer enkele maanden niet kunnen gebruiken. Nu ben ik wel weer in de mogelijkheid om mijn computer te gebruiken maar ben ik mijn wachtwoord vergeten. Ik heb wel een vermoeden wat het ongeveer is geweest maar daar schiet je helaas niets mee op.
Er is maar één administrator account en dat is het account waar ik het wachtwoord niet meer van weet.

Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd:
ophcrack LiveCD 2.3.1 Maar deze herkent mijn raid0 partitie niet
NTpasswd deze herkent de partitie wel, maar herkent het bestandssysteem niet.

Wat zou ik verder nog kunnen proberen?

Ik wil graag het wachtwoord achterhalen en niet veranderen omdat ik bang ben dat Vista me dan niet meer bij mijn bestanden laat.
Een nieuwe install is ook niet echt handig want mijn back-up is gemaakt met Vista dus daar zal wel bij naar hetzelfde wachtwoord gevraagd worden wanneer je die terug wil zetten.

Het gaat om:
Vista ultimate x64
raid0 via de standaard chipset op het moederbord.

Edit:
Een password reset disk heb ik niet

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
Officieël mag ik hier niks over zeggen.

Maar vooruit ik zou proberen in een Windows PE omgeving (Hiren PE Boot, BartPE) Cain and Abel te installeren en dan je SAM decryperen. Lees hier de handleiding van Cain and Abel voor door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
op hirens staan een aantal tools waarmee dit kan. Volgens mij ondersteund deze ook de meeste nvidia en intel onboard raid configs.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Heb je een gewoon administrator account of gebruik je de ingebouwde administrator?

Anders kun je waarschijnlijk nog op de ingebouwde admin inloggen.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
Kriebelkous schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:31:
op hirens staan een aantal tools waarmee dit kan. Volgens mij ondersteund deze ook de meeste nvidia en intel onboard raid configs.
Dan mag je me wel is vertellen welke aangezien de tools die op de laatste versie van Hiren staan alleen zijn om passwords te resetten gezien passwords achterhalen officieel illegaal is. Gezien de TS aangeeft het password niet te willen wissen in verband met encryptie.

De laatste versie van Hiren ondersteund wel meer kwa installaties en dergelijken dus mogelijk kan je Cain and Abel hier op installeren.

@V: Ik weet ook dat je met ntpasswd dit gewoon kan doen verder ben ik geen onbekende met Hiren's tools en andere password reset / retrieval tools. Maar aangezien de TS al aangeeft dat ntpasswd het filesystem van z'n Vista partitie niet kan lezen (en gezien ntpasswd gewoon NTFS ondersteund) neem ik inderdaad aan dat er encryptie is toegepast. Vandaar dat ik een mogelijkheid geef om het wachtwoord te achterhalen. Verder zijn er nog wel meer mogelijkheden om dit te achterhalen maar dan moet je wel over de software hiervoor beschikken (en deze is niet goedkoop denk aan ElcomSoft hierbij bijvoorbeeld). Voor zover ik weet zou ntpasswd bij Vista al 2 partities moeten aangeven 1 de boot partitie waar het filesystem inderdaad niet van uit te lezen is en de Windows partitie (en andere partities op de harde schijf/RAID config).

PS: ntpasswd => Offline NT Password Changer

[ Voor 39% gewijzigd door Starke op 09-02-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@^^ wie heeft het over encryptie? TS denkt dat hij niet meer bij zijn files kan, na het veranderen van het PW. Hij heeft het niet over encryptie.

Als je je wachtwoord normaal wijzigt kom je daarna toch ook nog bij je bestanden. Op die cd staat bijvoorbeeld Offline NT Password Changer ofzoiets. Die gaat opzoek naar je SAM database en dan kun je aangeven welke account je wilt clearen. Werkt prima en ik ben nog nooit tegen gekomen dat iemand daarna niet bij zijn bestanden kan.

@onder, ja ok. Maar dat zegt de TS niet, of die informatie heeft ie niet gegeven.

Assumption is the mother of all...

[ Voor 29% gewijzigd door loewie1984 op 09-02-2011 15:29 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

loewie1984 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:22:
Werkt prima en ik ben nog nooit tegen gekomen dat iemand daarna niet bij zijn bestanden kan.
Tenzij je EFS gebruikt ;) (Althans, AFAIK)
Daarom vermeld ik 't juist. Jij doet de aanname dat 'ie géén EFS gebruikt, terwijl daar, zoals je zelf zegt, niets over is gezegd ;)

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 09-02-2011 15:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nou, met de windows install disc kun je de files kopieren, van het filesysteem naar bijv externe HD

Maar de vraag blijft of zijn administrator account het ingebouwde admin account is, anders moet het via dat account lukken :)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Het is onmogelijk dat Vista je niet meer bij je bestanden laat tenzij je idd de boel encrypted hebt staan. Voor elk administrator account kan je 'take ownership' van folders doen.

UNOX: The worst operating system

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Na bijna een uur achter het toetsen bord te hebben gezeten en naar het inlogscherm te hebben gestaard herinnerde ik me het wachtwoord weer.
Het probleem is dus opgelost.
Dat NTpasswd het bestandssysteem niet herkende is trouwens vreemd want dat is gewoon NTFS.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Mocht je ooit weer eens zoiets hebben, met de Konboot LiveCD opstarten, die omzeilt het wachtwoord compleet en je hoeft alleen maar op je loginnaam te klikken zonder wachtwoord in te vullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 10-02-2011 00:19 ]

Systeem Specs

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Moest je het probleem nog eens hebben, gebruik dan volgende keer de DaRT-cd van Microsoft.
Hierbij zit een tool waarmee je paswoorden kan resetten :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Fire69 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:21:
Moest je het probleem nog eens hebben, gebruik dan volgende keer de DaRT-cd van Microsoft.
Hierbij zit een tool waarmee je paswoorden kan resetten :)
Het nadeel volgens mij daarvan is dat je dan ook al je opgeslagen wachtwoorden kwijt bent.. Weet het niet meer zeker..

Systeem Specs

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Geen idee. Volgens mij reset hij gewoon je login-paswoord, maar je kan best wel gelijk hebben. :)

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Starke schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:18:
[...]

Dan mag je me wel is vertellen welke aangezien de tools die op de laatste versie van Hiren staan alleen zijn om passwords te resetten gezien passwords achterhalen officieel illegaal is. Gezien de TS aangeeft het password niet te willen wissen in verband met encryptie.

De laatste versie van Hiren ondersteund wel meer kwa installaties en dergelijken dus mogelijk kan je Cain and Abel hier op installeren.

@V: Ik weet ook dat je met ntpasswd dit gewoon kan doen verder ben ik geen onbekende met Hiren's tools en andere password reset / retrieval tools. Maar aangezien de TS al aangeeft dat ntpasswd het filesystem van z'n Vista partitie niet kan lezen (en gezien ntpasswd gewoon NTFS ondersteund) neem ik inderdaad aan dat er encryptie is toegepast. Vandaar dat ik een mogelijkheid geef om het wachtwoord te achterhalen. Verder zijn er nog wel meer mogelijkheden om dit te achterhalen maar dan moet je wel over de software hiervoor beschikken (en deze is niet goedkoop denk aan ElcomSoft hierbij bijvoorbeeld). Voor zover ik weet zou ntpasswd bij Vista al 2 partities moeten aangeven 1 de boot partitie waar het filesystem inderdaad niet van uit te lezen is en de Windows partitie (en andere partities op de harde schijf/RAID config).

PS: ntpasswd => Offline NT Password Changer
wie heeft het over encryptie. en waar haal je de wijsheid vandaan dat het illigaal is het password van je eigen account met een 3rd party tool te veranderen en of achterhalen? (ik heb het niet over het ontwikkelen en of gebruiken voor illigale doeleinden).

Je neemt van alles aan waardoor je de zaak gecompiceerder maakt dan nodig. Misschien is het handiger eerst te vragen of er sprake is van encryptie alvorens mogelijk werkende oplossingen uit te sluiten voor TS.. Dat help TS niet en zorgt alleen maar voor discussies die afleiden van het probleem.

bovenstaande is niet bedoeld als flame en ik heb niet de intentie hierover een discussie te beginnen. Zie het als een tip en doe er mee wat je wilt.

www.racetalk.nl

Pagina: 1