Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
WDHD

Ik heb vandaag bovenstaande HD bij de Media Markt gekocht voor in mijn auto.
Ik heb een Golf VI met een RNS-310 + MDI-aansluiting onder mijn armsteun en een vakje waar de HD precies in past. Alles werkt perfect en ik ben er erg blij mee.

Nu weet ik dat het schokken van een auto de levensduur van een harde schijf niet bevorderd, maar voor 29,- wil ik dat risico nog wel lopen.

Ik vraag me alleen af of ik de schijf in mijn auto kan laten liggen als het 's nachts vriest. Is dat erg schadelijk voor zo'n schijf of zou het wel een beetje meevallen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
funk-e schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:27:
Ik vraag me alleen af of ik de schijf in mijn auto kan laten liggen als het 's nachts vriest. Is dat erg schadelijk voor zo'n schijf of zou het wel een beetje meevallen?
Staat er toch gewoon bij op de WD site?
Product Specifications

Operating temperature: 5°C to 40°C
Non-op. temperature: –40°C to 65°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Nielson schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:36:
[...]
Staat er toch gewoon bij op de WD site?

[...]
thnx,
ik kon eigenlijk nergens iets over deze schijf vinden (de 160GB-versie), maar het is inderdaad dezelfde als de 250GB versie die op de WD-site staat en dan zullen de specificaties dus verder ook wel gelijk zijn.

Dan blijft hij mooi in mijn auto overnachten :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ik heb een jaar ofzo de 320 gb versie in mn auto laten liggen aangesloten op mn autoradio, en doet het nog steeds perfect,alleen vhet laden vanaf usb duurt zo lang ,dus gebruik ik maar weer mp3 cd'''s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Voor de prijs, en gezien het doel van de hardeschijf (ik neem aan muziek) lijkt het me totaal geen probleem. Hij zal wat eerder slijten, maar belangrijke data zal er toch niet op staan. Zou hem wel op een stukje schuimrubber zetten oid, want op hard plastic zal hij aardig wat trillingen te verwerken krijgen.

Neem aan dat dit een single platter model is? Deze zijn over het algemeen wat minder gevoelig dan modellen met meer platters, qua trilling en temperatuur.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
En anders voor een flinke usb stick gaan, nog weer wat robuuster en kun je ook al veel mp3'tjes op kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
doe er e.v.t.een zakje oid omheen met evt wat vochtvreter, anders wordt de kans op condens wel erg groot s'winters
Pagina: 1