Ik heb ff wat vraagjes die ik niet bij de search kon beantwoorden.
1. wij hebben een netwerk van 6 (helaas, mijn eigen compu telt tijdelijk niet mee, die is in reparatie
) computers in ons studentenhuis waarvan 1 internetserver is (dedicated). Op die server staat w2k die via ICS de ADSL verbinding deelt met de rest van het huis. Alle compu's hebben eigen ip-adres (192.168.0.x). Alle clients draaien win98se en hebben bij dns ip-adres van server en ook bij gateway het ip-adres van server ingevuld. Het internet delen werkt goed behalve Napster. Soms krijg je op de clients Napster niet aan de praat. Rebooten van de client of server helpt niet (hoewel ik eerst heel even heb gedacht dat dat wel helpt). Na een tijdje doet dan ineens Napster het weer.
2. Ik hoorde laatst van iemand dat er een maximum aan dataverkeer is bij een ADSL verbinding. Wie hebben de 512 kb/s versie met 1 ip-adres. Is het idd zo dat er maximum aan dataverkeer per maand is en zo ja, hoeveel?
3. Volgens de secure test van sygate hebben wij 2 protocollen openstaan namelijk netbios en IMCP. Netbios is toch het Netbui protocol? Helpt het als ik dat verwijder van alle compu's? IMCP heeft iets te maken met mogelijkheid tot pingen van het ip-adres. Hoe sluit je IMCP af (of kan dit echt alleen maar door firewall te installeren?)
Zo, da's een hoop vragen, zijn er mensen met antwoorden?
1. wij hebben een netwerk van 6 (helaas, mijn eigen compu telt tijdelijk niet mee, die is in reparatie
2. Ik hoorde laatst van iemand dat er een maximum aan dataverkeer is bij een ADSL verbinding. Wie hebben de 512 kb/s versie met 1 ip-adres. Is het idd zo dat er maximum aan dataverkeer per maand is en zo ja, hoeveel?
3. Volgens de secure test van sygate hebben wij 2 protocollen openstaan namelijk netbios en IMCP. Netbios is toch het Netbui protocol? Helpt het als ik dat verwijder van alle compu's? IMCP heeft iets te maken met mogelijkheid tot pingen van het ip-adres. Hoe sluit je IMCP af (of kan dit echt alleen maar door firewall te installeren?)
Zo, da's een hoop vragen, zijn er mensen met antwoorden?