Nu wikileaks ook alles van tweakers.net in de cables zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWziWqsvt2rJopjL_tyPFBg8x6kBdMgoLXzPC1radNJ7MAu_WE
Nu wikileaks in het ene na het andere land niet meer word gehoast, vraag ik me af of een regering zomaar een website kan blokkeren. Wie beslist of een site met ridicule ideeën een terroristische website is? Hoe kan men de dns-providers een dwangbevel opleggen?
Ik zie het blokkeren van wikileaks als een politiek censuur. Een volkomen ongerechtvaardigde actie.

het mooie is dat de organisatie als wikileaks zich wel steeds meer gaat aanpassen aan de overheid. Ze laten een bestand met enorme encryptie openen als de oprichter van wikileaks word gearresteerd. Dit bestand zou duizenden documenten van amerikaanse inlichtingen diensten los laten.
Ten tweede worden alle wikileaks bestanden en sites nu vanaf tientallen sites gemirrord. Dus als frankrijk de site eruit gooid komt india er weer bij.

Je kunt het met de houding van wikileaks eens of oneens zijn maar een terroristische organisatie kan ik het niet noemen. Kom nou, het zijn geen bommenleggers of zenuwgasbevoorraaders. Alle informatie was eigenlijk redelijk eenvoudig van amerikaanse intranetten af te halen. Veel informatie die als geheim of niet inzichtelijk voor buitelandse contacten werd beschouwd was voor duizenden of soms wel milioenen in te zien.
Schiet het ict-beleid van amerika zich dan in eigen voet.
Ik vind van wel.

Wel vind ik het lasterlijk dat de politiek niet hand in eigen boezem steek maar een heksenjacht begint met wikileaks als doelwit.
Gelukkig is het internet een vrije sector en kun je het niet makkelijk een regiem opleggen. Maar hoe lang zal het duren dat bijna alle internet knooppunten een dwangbevel opgelegd krijgen van Washington om bepaalde politiek in-correcte sites te verbannen??
Is dit een illusie of een kwestie van tijd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Wat is je bedoeling met dit topic? Ik denk dat het hier niet op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
volgens mij heeft hij dezelfde tick als ik heb, een heel verhaal schrijven om iets uit te leggen; vervolgens vergeten te typen wat je wil bereiken :P

no offence dit heb ik echt!

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mark184 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:27:
het mooie is dat de organisatie als wikileaks zich wel steeds meer gaat aanpassen aan de overheid. Ze laten een bestand met enorme encryptie openen als de oprichter van wikileaks word gearresteerd. Dit bestand zou duizenden documenten van amerikaanse inlichtingen diensten los laten.
En dát zijn dus dingen waar je een website door kán verbieden. Dit is namelijk chantage, zoals je het hier nu neerzet.
Je kunt het met de houding van wikileaks eens of oneens zijn maar een terroristische organisatie kan ik het niet noemen.
Een dergelijke organisatie is het zeker niet, maar dat wil niet zeggen dat ze dan als website alles maar mogen, er is ook nog zoiets als (en nu hou ik het algemeen) de Wet, waar iedereen zich aan heeft te houden, ook Julian Assange en wikileaks. Het streven van de organisatie is goedbedoeld, maar de manier waarop ze dit (willen) forceren, dáár zet ik mijn vraagtekens bij.
Kom nou, het zijn geen bommenleggers of zenuwgasbevoorraaders.
Zoals in de eerste alinea te lezen, als dat wél is gebeurd, dan chanteren ze wel, iets wat ook niet mag. ;)
Schiet het ict-beleid van amerika zich dan in eigen voet.
Ik vind van wel.
Ik vind van niet. Op dergelijke afdelingen is het ICT-beleid er ook wel naar, dat is (juridisch gezien) echt wel afgedicht. Het beleid zelf is dus goed, maar wil niet zeggen dat de beveiliging dat ook is. Probleem is echter: zo gauw er een (of meerdere) perso(o)n(en) bij kan/kunnen, dan is het risico op lekken van die informatie bijvoorbeeld al groter. Komt nog eens bij dat e-mail verkeer tegenwoordig ook erg snel is en anders (zoals met een aantal Irak cables) wordt het wel op CD gebrand en via post verstuurd.
Wel vind ik het lasterlijk dat de politiek niet hand in eigen boezem steek maar een heksenjacht begint met wikileaks als doelwit.
Dat is niet "de politiek" in het algemeen, dat is Amerika zélf die er bij andere landen druk op zet. "Intern" kan Amerika het niet zo snel oplossen, dus moeten andere landen / bondgenoten maar acties gaan voeren tégen de website, terwijl dat het feitelijke probleem niet is. Die zit namelijk in het ambtenaren apparaat binnen Amerika.
Gelukkig is het internet een vrije sector en kun je het niet makkelijk een regiem opleggen.
Internet is wat dat betreft ook géén vrije sector te noemen, je mag er zeker geen dingen uithalen die je maar zou willen. True, het is een "no mans land", zoals dat na de douane op vliegvelden en in havens bijvoorbeeld het geval is, maar ook dáár is gewoon de (internationale?) wet van toepassing.
Maar hoe lang zal het duren dat bijna alle internet knooppunten een dwangbevel opgelegd krijgen van Washington om bepaalde politiek in-correcte sites te verbannen?? Is dit een illusie of een kwestie van tijd......
Ik denk dat een en ander zeker aan banden zal worden gelegd is zeker. ;) De vraag is echter wannéér dat komt en hoe ver zal deze censuur gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kan dit niet beter in het wikileaks topic?

Om toch nog enigzins inhoudelijk te reageren: Er zijn ook wat documenten die de Nederlandse regering in verlegenheid brengen, waarom zouden ze de site die ze in een kwaad daglicht zet moeten beschermen (vanuit hun oogpunt)?
En ze zijn potentiële terroristen, wie weerhoud ze om specifieke documenten te lekken (en andere juist niet) om zo een vertekend beeld te geven, zodat een land of organisatie helemaal verkeerd wordt bekeken?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24
gezien al zijn andere posts is ts gek.. of is dit zijn gevoel voor humor. Persoonlijk vond ik zijn "kan ik mijn computer koelen met water uit de CV" de topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
denan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:50:
gezien al zijn andere posts is ts gek.. of is dit zijn gevoel voor humor. Persoonlijk vond ik zijn "kan ik mijn computer koelen met water uit de CV" de topper :)
hahah heerlijk je sarcasme!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
DjThase schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:31:
volgens mij heeft hij dezelfde tick als ik heb, een heel verhaal schrijven om iets uit te leggen; vervolgens vergeten te typen wat je wil bereiken :P

no offence dit heb ik echt!
Ik zie hier een lotgenoot.
Ach je moet tegenwoordig tweakersverslaaft zijn met 5000 karmapunten, daarom doe ik me verhaal wel in een forum. Na een halfuurtje tikken kom ik er achter wat ik een half uur geleden allemaal dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

denan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:50:
als hij het wilde proberen met water uit de WC dan was het duidelijk, maar nu twijfel ik nog of TS iets wil bereiken met dit topic.

d:)b

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:38

IEF

Why so serious?

Geen idee wat je met dit topic wil bereiken.

Er zijn al diverse wikileaks topics geweest, maar dat je hem post in Internetproviders & Hosting, snap ik even niet.

Omdat het bovendien nogal lijkt op 'ik wil mijn verhaal kwijt', zonder duidelijk doel, raad ik je aan om te posten in een van de bestaande wikileaks topics.

Bijvoorbeeld: Cablegate: Wikileaks lekt Amerikaanse berichten. Dat had je ook vast wel zelf kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.