Toon posts:

Nieuwe televisie met s-video ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe televisie voor op mijn slaapkamer, omdat ik een grote slaapkamer heb zat ik te denken aan een 37-42 inch beeldscherm na een tijdje zoeken kwam ik dit scherm tegen:

pricewatch: LG 42LD550

Dit kwam goed uit wat het was onder mijn budget van 550 euro.

Nou zit ik alleen met 1 probleem, ik moet i.v.m. met een apparaat wat ik graag aan wil sluiten op mijn tv een s-video ingang hebben, helaas heeft deze tv dat niet.

Na een tijdje zoeken kwam ik dit plaatje op google tegen :
http://img585.imageshack.us/i/scart.jpg/

Weet iemand misschien of de scart s-video op de televisie werkt.

alvast bedankt,
Jaro

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 15:09
Ik zou niet weten waarom niet? Ik heb die dingen al meerdere keren gebruikt en dat gaat prima

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja dat werkt. Want s-video is gewoon scart in een kleine plug, zonder audio.

Ey!! Macarena \o/

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

RaZ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:26:
Ja dat werkt. Want s-video is gewoon scart in een kleine plug, zonder audio.
niet echt. s-video is uit 2 kleur signalen opgebouwd terwijl bij scart rgb dit uit 3 bestaat. Wel is het zo dat als de tv input het ondersteund s video via de scart aangevoerd kan worden (zie wiki voor de scart pinout)

vraag is dus of de tv svideo via scart accepteert. Doet hij dit niet zal je waarschijnlijk wel gewoon beeld krijgen maar dit is dan composiet (1 signaal beeld)

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-02 09:42
Oftewel, als je TV het S-video signaal niet accepteert krijg je zwart-wit beeld. Niet erg wenselijk.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Wikipedia: S-Video
Indien de televisie geen directe S-Video-aansluiting heeft, kan gebruik worden gemaakt van een verloopstekker naar SCART.
;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En Wikipedia heeft altijd gelijk :?

TS, wat voor apparaat wil je precies aansluiten? Als je dat vertelt kunnen we misschien een andere oplossing verzinnen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, maar ik kan hier wel uit eigen ervaring vertellen. Nu op 2 LCD's hetzelfde verloopstukje als hierboven beschreven word te hebben gebruikt..

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-02 09:42
Dat klopt wel, maar niet alle Scart-aansluitingen ondersteunen dit S-video > Scart signaal. Eigenlijk zoals Ray al zei.
Vaak heeft een TV meerdere Scart aansluitingen, en ondersteund 1 van deze Scart aansluitingen het S-video signaal. De rest doet alleen RGB. Kwestie van uitproberen dus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:38:

TS, wat voor apparaat wil je precies aansluiten? Als je dat vertelt kunnen we misschien een andere oplossing verzinnen.
Scart is gemaakt voor een rgb singaal en/of een composiet singaal met stereo geluid.
sommige tv's lusten wel een y/c singaal over scart maar dit is geen standaard

een cheapass converter is dan doorgaans een oplossing
y/c is wel ehm ... een beetje kut

liever een wat waardiger singaal

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 08-02-2011 22:58 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:38:

Een dazzle dvc 100, je kan hem ook met composite aansluiten maar dat geeft vele slechtere kwaliteit.

Weet iemand misschien dan een andere televisie die wel een scart heeft die s-video ondersteund?
Wat ik vergeten te ze zeggen was dat ik ook nog mijn ps3 er op aan wil sluiten.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waarom wil je die dazzle gebruiken? HDTV's sluit je gewoon op je PC aan met een DVI->HDMI of VGA kabel. Dan heb je ook nog eens ongeveer 1000x beter beeld ;)
PS3 gaat met HDMI, behalve een paar budget toestellen heeft elke TV er meer dan één.

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 09-02-2011 11:33 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 06:50:
[...]
Een dazzle dvc 100, je kan hem ook met composite aansluiten maar dat geeft vele slechtere kwaliteit.
Waarom zou je zo'n bijzonder stukje antiek nog op je tv aan willen sluiten? Om te kunnen capturen sluit je 'm aan op bv een videorecorder en via usb op de pc, afspelen kan toch gewoon via de pc zelf, hoef je de uitgang van de dazzle en dus de s-video ingang van de tv niet voor te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:31:
Waarom wil je die dazzle gebruiken? HDTV's sluit je gewoon op je PC aan met een DVI->HDMI of VGA kabel. Dan heb je ook nog eens ongeveer 1000x beter beeld ;)
PS3 gaat met HDMI, behalve een paar budget toestellen heeft elke TV er meer dan één.
Nou die dazzle gebruik ik zeg maar om filmpjes van de ps3 mee te recorden, en voor de beste kwaliteit heb je dan s-video nodig.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan gebruik je daarvoor de S-Video output van de PS3, daar heeft de TV niets mee te maken. TV's sturen niet het beeld terug via S-Video. Ik weet alleen niet of de PS3 twee beelduitgangen tegelijk ondersteund (geluid wel).
Wat je kunt doen is PS3 -> S-Video -> Dazzle -> PC -> VGA -> TV. Gaat wel wat lag geven.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:26:
Nou die dazzle gebruik ik zeg maar om filmpjes van de ps3 mee te recorden, en voor de beste kwaliteit heb je dan s-video nodig.
S-Video is inderdaad het hoogst haalbare signaal voor de standaard PC TV/Capture kaarten.

Maar hoe had je gedacht dat dan aan te gaan sluiten?
Je kan niet zomaar de (S-Video) SCART uitgang van een TV gebruiken als uitgangssignaal voor je Dazzle capture card.
Normaal gesproken is er op de SCART aansluiting alleen een composite (CVBS) tuner signaal aanwezig.
Maar bij de nieuwe CI+ TV's is vaak ook niet meer het geval.

Hoe heb je die Dazzle momenteel aangesloten voor het maken van PS3 captures?

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:11:
[...]

S-Video is inderdaad het hoogst haalbare signaal voor de standaard PC TV/Capture kaarten.

Maar hoe had je gedacht dat dan aan te gaan sluiten?
Je kan niet zomaar de (S-Video) SCART uitgang van een TV gebruiken als uitgangssignaal voor je Dazzle capture card.
Normaal gesproken is er op de SCART aansluiting alleen een composite (CVBS) tuner signaal aanwezig.
Maar bij de nieuwe CI+ TV's is vaak ook niet meer het geval.

Hoe heb je die Dazzle momenteel aangesloten voor het maken van PS3 captures?
Usb kabel met dazzle in de pc > Dazzle s-video en audio kabels naar splitter op de tv, ps3 s-video en audio kabels ook in dezelfde splitter die op de tv zit.

Weet iemand misschien een Televisie waar gewoon s-video op zit, onder budget van 550 euro, HDMI ingangen.

• The_Doman
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:57:
Usb kabel met dazzle in de pc > Dazzle s-video en audio kabels naar splitter op de tv, ps3 s-video en audio kabels ook in dezelfde splitter die op de tv zit.

Weet iemand misschien een Televisie waar gewoon s-video op zit, onder budget van 550 euro, HDMI ingangen.
Aha
Gewoon (passief?) gesplitst dus vanaf de PS3, dat maakt het nu allemaal wat duidelijker. :)

En vrijwel alle moderne TV's kunnen echt wel een S-Video signaal verwerken via een van de SCART ingangen en/of speciale S-Video ingang.
Dat moet echt geen probleem zijn.
Kijk hiervoor naar de technische specificaties van de TV die je wil gaan aanschaffen.

NB
Als je een (oude?) DVD recorder tot je beschikking hebt kan je deze ook vaak prima gebruiken als signaal converter/splitter.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Aha
Gewoon (passief?) gesplitst dus vanaf de PS3, dat maakt het nu allemaal wat duidelijker. :)

En vrijwel alle moderne TV's kunnen echt wel een S-Video signaal verwerken via een van de SCART ingangen en/of speciale S-Video ingang.
Dat moet echt geen probleem zijn.
Kijk hiervoor naar de technische specificaties van de TV die je wil gaan aanschaffen.

NB
Als je een (oude?) DVD recorder tot je beschikking hebt kan je deze ook vaak prima gebruiken als signaal converter/splitter.
Helaas heb ik geen DVD recorder in bezit, ik heb al een paar websites rond gesnuffeld om te kijken of de LG 42LD550 de scart s-video ondersteund alleen ik kan helaas niks vinden :(

• Ray

Ray

Sh1fty schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:32:
Oftewel, als je TV het S-video signaal niet accepteert krijg je zwart-wit beeld. Niet erg wenselijk.
meestal heb je gewoon kleur. Het is al weer wat jaren geleden maar als ik me niet vergis is het S video signaal composiet plus een sync signaal. Valt het sync signaal weg of kan niet verwerkt worden blijft er gewoon composiet over.

• The_Doman
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:05:
Helaas heb ik geen DVD recorder in bezit, ik heb al een paar websites rond gesnuffeld om te kijken of de LG 42LD550 de scart s-video ondersteund alleen ik kan helaas niks vinden :(
Inderdaad weinig info te vinden.
Ook de NL handleiding (staat niet op de LG site?) geeft hierover geen echte duidelijkheid:
TV-Installeren.nl: 42ld550-downloads

Ze hebben het wel ergens over SCART/Component, waarmee ze misschien S-Video zouden kunnen bedoelen.
Maar het blijft onduidelijk.

Eén SCART aansluiting is trouwens ook maar karig.

• The_Doman
Ray schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:33:
meestal heb je gewoon kleur. Het is al weer wat jaren geleden maar als ik me niet vergis is het S video signaal composiet plus een sync signaal. Valt het sync signaal weg of kan niet verwerkt worden blijft er gewoon composiet over.
Nou nee.
Bij S-Video wordt de helderheids- en kleurinformatie apart verstuurd, waardoor deze niet met elkaar kunnen interfereren.
Als je een S-Video signaal op een Composite (CVBS) ingang gebruikt zal je alleen een zwartwit beeld zien.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Of alleen 1 tint van elke kleur.. (Wat net zo irritant is)
Of alleen een zwart/wit beeld (Ik bedoel letterlijk 1 wit vlak, met een beetje grijswaarden).

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2011 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:06:
Of alleen 1 tint van elke kleur.. (Wat net zo irritant is)
Of alleen een zwart/wit beeld (Ik bedoel letterlijk 1 wit vlak, met een beetje grijswaarden).
Ahh, heel erg jammer :(

Iemand misschien een televisie gevonden die wel een scart heeft die s-video ondersteund echt heel jammer dat deze het niet had

• Ray

Ray

The_Doman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:58:
[...]

Nou nee.
Bij S-Video wordt de helderheids- en kleurinformatie apart verstuurd, waardoor deze niet met elkaar kunnen interfereren.
Als je een S-Video signaal op een Composite (CVBS) ingang gebruikt zal je alleen een zwartwit beeld zien.
mm toen de dvd speler net uitkwamen (ja vroaga :) ) had ik zo'n setje in mijn pc en met een lange s vhs kabel naar mijn tv toe. In die setting was het zo dat toen er een kabel breuk in 1 vd aders was ik toch kleur kreeg maar inderdaad de tv aangaf een cvbs signaal te krijgen ipv svhs. Wellicht was het toen de combinatie van hardware ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere tv gevonden want de LG ondersteund helaas helemaal geen s-video, weet iemand of deze tv dat wel doet:

pricewatch: Samsung LE40C650

Nou zag ik op dit filmpje dat ze inzoomen op de scart, een scart er van is AV weet iemand of daar wel s-video inpast?

YouTube: SAMSUNG LE-40C650 LCD TV - AnindaKapida.com

Rond 0.50 ziet je het.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 17:03 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Neem je laptop en Dazzle mee en loop eens een winkel binnen, dan kun je het ter plekke testen. Of lees de handleiding van het toestel dat je onderzoekt, die zijn altijd op de website van de fabrikant te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:36:
Neem je laptop en Dazzle mee en loop eens een winkel binnen, dan kun je het ter plekke testen. Of lees de handleiding van het toestel dat je onderzoekt, die zijn altijd op de website van de fabrikant te vinden.
Dat wordt lastig want ik heb ipv van een laptop een eigen gebouwde pc die super zwaar is en als ik het zou testen in de winkel moet ik ook nog mn ps3 mee dus wordt lastig.

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 17:18

hstoker

Yatta!

Moet het perse een nieuwe tv zijn? Ik heb bijvoorbeeld een Philips 37PF9631D/10, waarbij expliciet in de handleiding staat daat de EXT2 ingang (scart) S-Video ondersteund.

Mijn idee is dan ook dat de wat "oudere" televisies dit nog wel ondersteunen, bij de nieuwste modellen zal de focus veelal op HDMI liggen.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Verwijderd

Topicstarter
hstoker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:56:
Moet het perse een nieuwe tv zijn? Ik heb bijvoorbeeld een Philips 37PF9631D/10, waarbij expliciet in de handleiding staat daat de EXT2 ingang (scart) S-Video ondersteund.

Mijn idee is dan ook dat de wat "oudere" televisies dit nog wel ondersteunen, bij de nieuwste modellen zal de focus veelal op HDMI liggen.
Nee hoeft niet echt persee maar hoe kan jij dan zeg maar zien of deze scart s-video ondersteund want als ik dat weet is het veel makelijker zoeken :D ?

• The_Doman
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:16:
Dat wordt lastig want ik heb ipv van een laptop een eigen gebouwde pc die super zwaar is en als ik het zou testen in de winkel moet ik ook nog mn ps3 mee dus wordt lastig.
Het gaat toch alleen om het testen van een S-Video ingang op een TV?
Dus alleen de PS3 met S-video kabel volstaat of een andere beschikbare bron met S-Video uitgang.
hstoker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:56:
Als ik zo wat rondlees lijkt het er inderdaad op dat de S-Video mogelijkheid bij veel (goedkopere?) nieuwe TV 's niet (meer?) aanwezig is of in ieder geval niet wordt genoemd in de specificaties/handleiding.
Een slechte zaak.

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 17:18

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Nee hoeft niet echt persee maar hoe kan jij dan zeg maar zien of deze scart s-video ondersteund want als ik dat weet is het veel makelijker zoeken :D ?
Staat op pagina 3 van de handleiding : EXT2 can handle CVBS, S-VIDEO, RGB,Audio L/R;

[ Voor 11% gewijzigd door hstoker op 11-02-2011 13:48 ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien de oplossing gevonden een video tulp naar s-video
http://www.google.nl/imgr...t:429,r:2,s:0&tx=33&ty=21

Iemand ervaring hier mee of meer informatie :)?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat zou je kunnen proberen, maar test het eerst even op de TV die je al hebt. Dan kun je S-Video opnemen en deze tulp in je TV steken. In het ergste geval kost het je €5.

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:34:
Dat zou je kunnen proberen, maar test het eerst even op de TV die je al hebt. Dan kun je S-Video opnemen en deze tulp in je TV steken. In het ergste geval kost het je €5.
Is goed dan test ik ook meteen dat met die scart op mijn oude tv :)
Pagina: 1