Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hallo met Tim
Ik denk trouwens ook wel dat er een verloopstukje bestaat van molex naar jouw connector.
Android developer & dürüm-liefhebber
Dat lijkt mij nogal overdreven aangezien hij deze prima kan aansluiten zoals het nu is.Mavamaarten schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:43:
Als je een beetje handig bent met solderen soldeer je er een andere connector aan.
Ik denk trouwens ook wel dat er een verloopstukje bestaat van molex naar jouw connector.
Zie hier: http://www.ixbt.com/mainboard/asus/p5q-pro/board.jpg Links in de bocht van de koperen koelblok.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Volgens mij is het een Scythe Slip Stream 120mm PWM Adjustable met PWM. Voor zover ik kan zien heb je gewoon pech omdat de 2 fan aansluitingen tegen elkaar aanzitten en dan ook nog de cha_fan aansluiting tegen een busje aanzit. Volgens de website zit er ook een 3 pin to 4 pin molex connector bij waarmee je de fan direct op je voeding aan kunt sluiten. Dat lijkt mij de oplossing in dit geval.

[ Voor 76% gewijzigd door richeh op 08-02-2011 21:59 ]
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Dit komt omdat 2 fan connectors normaal met iets wat tussenruimte naast elkaar zitten. Asus heeft er bij dit bord niet goed over gedacht. Bij de nieuwe borden zit er wel wat meer ruimte tussen waardoor het geen probleem is.MsG schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:50:
Maar het 4e gaatje komt bij de P5Q Pro in de 1e pin van de PWR_fan aansluiting terecht, die naast de cha_fan zit. Lijkt me niet echt lekker of wel?
Zie hier: http://www.ixbt.com/mainboard/asus/p5q-pro/board.jpg Links in de bocht van de koperen koelblok.
In dit geval kan je het beste een stukje van de fanconnector verwijderen. (Of een andere fan kopen)
Als je met een stanleymes stukjes er af haalt kan je het prima passend maken. Wel goed op je vingers letten. (Spreekt uit vervaring
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 08-02-2011 21:58 ]
je sluit die 4 pin aan op je moederbord, en kan met de draaiknop achterop kiezen of je PWM of handmatige de snelheid wilt instellen.MsG schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:38:
Hoe word ik geacht deze nu aan te sluiten op mijn moederbord?
De 4e pin geeft alleen een PWM signaal door, en is niet verplicht voor de werking van de fan.
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 08-02-2011 22:04 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Er is toch ook nog de cha_fan2 aansluiting.MsG schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:50:
Ik zal de verkoper eens vragen naar de molex connector. Die zat er niet bij. Het is inderdaad die fan. Staat er ook bij als productkoppeling.
-Of dat draadje uit dat 4e gat halen
-Of het hele 4e gat eraf zagen =p
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Hoef je sowieso al niet te solderen, je kunt namelijk de pins eruit trekken met een kleine schroevendraaier en in een andere connector proppen.Mavamaarten schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:43:
Als je een beetje handig bent met solderen soldeer je er een andere connector aan.
Misschien helpt veranderen van positie. bijvoorbeeld als je connector onder zit (die tegen je andere botst), en de andere boven zit, veranderenMsG schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:54:
Dat wil bij mij dus helaas niet, mijn 4e pin komt dan in de 1e van de 2e fan aansluiting.