• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb een philips tv, met een netwerk aansluiting. Het werkt dat ik via mijn afstand bediening de muziek van me pc kan afspelen.

Nu zou ik graag willen dat ik het zelfde scherm (dus van mijn pc) op deze manier tentoor baar krijg. Oftewel dat ik dus via het netwerk mijn beeld op van me pc op het scherm krijg.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Via netwerk zal dat niet gaan denk ik, dan moet je eerder aan een HDMI oplossing denken, al dan niet wireless.
Waarom wil je dat precies? Als de pc ver weg staat kun je hem toch niet bedienen met een draadloos toetsenbord, en films streamen kan die Philips ook dus daar heb je geen pc voor nodig lijkt me?

• erikvanhoutert
Timmert schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:29:
Via netwerk zal dat niet gaan denk ik, dan moet je eerder aan een HDMI oplossing denken, al dan niet wireless.
Waarom wil je dat precies? Als de pc ver weg staat kun je hem toch niet bedienen met een draadloos toetsenbord, en films streamen kan die Philips ook dus daar heb je geen pc voor nodig lijkt me?
Omdat mijn televisie scherm is ingebouwd in de muur kan ik hier geen extra computer voor neer zetten. Ik zou graag mijn scherm gewoon als pc willen laten dien zodat ik met wireless toetsenbordje deze altijd kan gebruiken.

Met TVersity kan ik hiermee ook alleen video en audio streamen of ook echt mijn beeld?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Nogmaals: Nee. Het kost te veel bandbreedte, en dat kan je TV niet aan.

Hoe zit je TV vast? Want een modern LCD scherm kan je echt niet "In" de muur bouwen, dan word hij gewoon veel te warm en houd er mee op na een paar weken/maanden.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 08-02-2011 21:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:05
Het kan wel via een programma PluggIt TV op Jointspace (check http://jointspace.sourceforge.net). Je kunt hiermee via het netwerk inbreken op de TV en het beeld van de desktop op de TV presenteren.

Ideaal om de kinderen van de TV te plukken als er gegeten moet worden (hehehe)

Het werkt overigens net wat te traag om films te streamen. Het beeld wordt dan wat schokkerig.

[ Voor 15% gewijzigd door aard01 op 08-02-2011 22:51 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met Philips software (en de juiste hardware), is dit inderdaad mogelijk.

Wi-fi Mediaconnect.

http://www.p4c.philips.co...+mediaconnect&submit=Zoek

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2011 22:59 ]

Testing, one, two ...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

hardware-lover schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:55:
Met Philips software (en de juiste hardware), is dit inderdaad mogelijk.

http://www.p4c.philips.co...10208085311_92.123.65.109
Dat gaat over WiFi. Ik gok dat de TS hier enkel een ethernet poort beschikbaar heeft, en alleen DLNA als optie heeft.

Ey!! Macarena \o/

• erikvanhoutert
aard01 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:50:
Het kan wel via een programma PluggIt TV op Jointspace (check http://jointspace.sourceforge.net). Je kunt hiermee via het netwerk inbreken op de TV en het beeld van de desktop op de TV presenteren.

Ideaal om de kinderen van de TV te plukken als er gegeten moet worden (hehehe)

Het werkt overigens net wat te traag om films te streamen. Het beeld wordt dan wat schokkerig.
Ik heb even gekeken, dit ziet er wel leuk uit.. maar werkt het ook super?
Dus kan ik met gemak gaan chatten,youtube,internet surfen?

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:05
erikvanhoutert schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:20:
[...]

Ik heb even gekeken, dit ziet er wel leuk uit.. maar werkt het ook super?
Dus kan ik met gemak gaan chatten,youtube,internet surfen?
Het werk inderdaad super. Het beeld van de laptop wordt een op een op de TV gepresenteerd. Ideaal dus voor chatten, surfen, het presenteren van foto's, een powerpoint presentatie, etc etc. Zoals gezegd wordt een filmpje wat schokkerig weergegeven maar is wel nog te volgen. Youtube is dan ook minder handig.

Ik heb dit berichtje bijvoorbeeld via mijn TV getypt.

Een nadeel dat ik nu eigenlijk pas zie (...) is dat ik geen muispijl zie. Hier is misschien wel iets op te verzinnen.

Het werkt alleen voor beeld, geluid wordt niet naar de TV doorgestuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door aard01 op 13-02-2011 20:28 ]

Pagina: 1