Toon posts:

blue screens met stop errors, nieuw pc werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaar terug onderdelen voor een nieuwe computer besteld. Het doel was om een snelle computer te hebben waar ik zware programma's zoals maya(grafisch 3d programma) vloeiend op kan draaien.
Gelijk in het begin had ik al problemen.
Ik had eerst windows 7 geinstalleerd en had 4x 2gb ram erin zitten. maar de computer kreeg vaak blue screens met STOP errors. zover ik weet heeft dat met het RAM geheugen te maken. Ook met 2 geheugenkaarten kreeg ik nog blue screens. Ik heb ook de streepjes omgewisseld etc. Daarna probeerde ik windows XP met 2x 2gb geheugen. Ik heb sindsdien geen blue screens meer gehad.
Alleen is dit wel jammer van dat extra geheugen wat niet benut word.

Nu is mijn computer sinds een maand erg traag geworden. Opstarten duurt 5 min waarvan de laatste minuut er een zwarte scherm is met een blauw randje aan de rechterkant (mijn monitor krijgt dus wel een signaal door). Verder is internet erg traag. Als ik filmpjes of muziek afspeel hapert dit regelmatig.
Ook programma's zijn traag, dus eigenlijk heel mijn pc is naar de klote, terwijl hij nieuw is en veel geld heeft gekost.

Specs:
1.ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 - Moederbord - ATX - AMD 880G -
Socket AM3 - UDMA133, SATA-600 (RAID), eSATA - Gigabit
Ethernet - FireWi
2.GigaByte GV-N460OC-1GI - Grafische adapter - GF GTX 460
- PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele
3.Processor - 1 x AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz -
Socket AM3 - L3 6 MB - Box
4.Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 4 x 2 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V -
niet-gebufferd - niet-E
5.Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - Schijfstation -
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA -
intern - 5.25" - zw
6.Samsung SpinPoint F2 EcoGreen Desktop Class HD103SI -
Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 -buffer:
32 MB
7.CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding (
intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt
wisselstroom V - 620 Watt

Ik heb antivirus scanner en malwarebytes antimalware laten lopen. niks gevonden. Kben nu aan het defragmenteren, wat eigenlijk niet nodig moet zijn omdat er bar weinig op de harde schijf staat. Ik hoop dat iemand me duidelijk kan maken waar het probleem ligt.
Ik heb geen legale versie van xp, dit heeft ie al ontdekt zogezegd. Ik ben vergeten de automatische updates uit te zetten. Kan dit ervoor zorgen dat mijn pc zo traagis? Ik zit eraan te denken om windows 7 weer te proberen maar deze keer legaal en als het dan niet werkt mijn pc terug te sturen naar azerty waar ik de hardware vandan heb.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:06

basdej

OutSystems Consultant

ik zou alles formatteren en er een legale windows 7 64 bit erop zetten.

Hoi.

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 15:19
Heb je wel eens gewoon een X64 versie van een besturingssysteem geprobeerd, of probeer evt de x64 van ubuntu...

edit:
@basdej: Gr.... jij was eerder;)

[ Voor 15% gewijzigd door martin149 op 08-02-2011 21:10 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het probleem zit hem in het type geheugen wat je hebt want je kan namelijk niet zomaar alle types geheugendims gebruiken in alle 4 de banken, en zeker bij 1600 Mhz geheugen kan dit nog wel eens mis gaan. Meeste verstandige is dan ook om altijd even de QVL lijst te bekijken van het moederboard en daar compatibel geheugen uit te kiezen.

Dus kort gezegd is het geen defect van zowel je geheugen of moederboard maar puur incompatibel geheugen voor gebruik in 4 banken tegelijkertijd. Je zou 2 dingen kunnen doen en of op de QVL lijst kijken voor dimms die je wel in alle 4 de slots kan gebruiken, of bv de 4 dimms omruilen voor 2 x 4 Gb.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Mensen roep niet zomaar onzin... bsod's kunnen van alles zijn, en zonder te weten welke codes / drivers er in beeld komen te staan kunnen we je weinig verder helpen.

Lees dit even, dan kom je al een stuk verder.
Windows XP en 2000 BSOD guide

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:19:
Het probleem zit hem in het type geheugen wat je hebt want je kan namelijk niet zomaar alle types geheugendims gebruiken in alle 4 de banken, en zeker bij 1600 Mhz geheugen kan dit nog wel eens mis gaan. Meeste verstandige is dan ook om altijd even de QVL lijst te bekijken van het moederboard en daar compatibel geheugen uit te kiezen.

Dus kort gezegd is het geen defect van zowel je geheugen of moederboard maar puur incompatibel geheugen voor gebruik in 4 banken tegelijkertijd. Je zou 2 dingen kunnen doen en of op de QVL lijst kijken voor dimms die je wel in alle 4 de slots kan gebruiken, of bv de 4 dimms omruilen voor 2 x 4 Gb.
Dat zijn veel onbekende termen voor mij. Kheb die qvl even gegoogled, maar om eerlijk te zijn krijg ik dan hele lange namen van geheugens. Tis zegmaar niet erg toegankelijk. Misschien een goed idee om de plaatselijke computerzaak me ander geheugen aan te laten bevelen?
Pagina: 1