[CIP] The Sims 3 Case

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 15:20
Sims 3 Case

Voor mijn zusjes verjaardag wil ik een case maken van The Sims 3.
Aangezien mijn zusje helemaal weg is van dat spel, leek het me wel leuk om een case voor haar te maken.

Ik heb met Google SketchUp! een simpel model gemaakt die mijn ideeën goed weergeeft.
Ik heb hierin nog geen afmetingen gezet. Dus dit zijn puur foto's op mijn gevoel. Ook heb ik nog geen rekening gehouden met de hardware. (moederbord, usbpoorten etc.)
Zie bij Galerij voor de foto's

Ik ben van plan om de case van plastic of hout te maken. Ik ben er nog niet uit wat beter is...
De case wordt met met veel groen. Aangezien dat de kleur is die veel in The Sims voorkomt...

Ook komt er een aantal keer de diamant van The Sims erin voor. Één keer op de voorkant. Dit is ook meteen de aan en uit knop. Één aan de rechterkant en één op de bovenkant.
De rechterkant wordt windowed dus van doorschijnend plastic.
Aan de bovenkant komt er een groene fan en aan de randen van de boven kant, voorkant en onderkant komt een beschermend rand die er ook voor zorgt dat de computer door trilt.

Verder wordt de voorkant een deurtje dat open gemaakt kan worden. Hierdoor wordt het mogelijk om bij de DVD-speler te komen.

Ik ben nieuw met het casemodden, dus wat advies zal wel handig zijn ;)
Zijn er tips, hints of commentaar? Laat een bericht achter of stuur me een PM.

En weet iemand de normale afmetingen van een desktop pc met een ATX moederbord?

Een 3D overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/33cbuoz.jpg

De rechterkant
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2i27d3q.png

De voorkant
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2vmztvr.jpg

De bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/t5t1g4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mooi idee, hoe ga je het praktisch uitvoeren? Heb je al dingen gedaan behalve dromen en tekenen? Wanneer is je zusje jarig (oftewel, wat is de deadline)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
Ik heb voor de rest nog niks gedaan. Enkel mijn fantasie aan het werk gezet. Maar ik wil eerst een definitief ontwerp hebben en er dan aan werken in de meivakantie.
Mijn zusje is pas jarig geweest, dus ik heb een jaar de tijd (lijkt me wel genoeg ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Heb je enig idee hoeveel werk je je op je hals haalt?
Het is makkelijker om haar gewoon het laatste expansion pack kado te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
Ja, ik snap dat het een enorm karwij is om zo iets te maken.
Maar ik heb de tijd en het geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Kijk, dat is exact mijn kijk op casemodden. Gewoon in het wilde weg iets tekenen, ondertussen houdt je rekening met de hardware die erin komt, en dan aan de slag. :)

Je maakt gewoon van aluminium hoekprofielen een skelet, en gaat met wit plexiglas de huid eromheen maken. Als je vaker met plexiglas hebt gewerkt (hoeft niet een casemod te zijn), kan je met dat materiaal leuke dingetjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

skelet? Damn man, pak gewoon een kast en speel dress-up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik zou lekker een gewone kast nemen en die mooi wit spuiten.
Wil je met een atx-kast gaan werken of wil je een compactere kast gebruiken?

Maak inderdaad een aantal leuke accenten met groen plexiglas om de diamanten na te maken. Gooi er wat ledjes achter en ik denk dat je al een aardig leuk kastje hebt. Wel zou ik misschien de "3" weglaten. Gewoon, voor als er nog eens een nieuw spel komt. ;)
Waarschijnlijk heeft ze ook een familie in het spel die haar favoriet is, laat die er door iemand op spuiten. (misschien een stap te ver?)

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door JaccoW op 08-02-2011 21:58 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor een CiP dien je wel eerst even een aanvraag te doen, zie [CiP]Casemod in Progress policy Neem die dus even door, dan sluit ik deze, en kun je een aanvraag doen.
Een opzet met alleen 2 sketchup afbeeldingen is daarvoor meestal niet toereikend, hou daar dus ook even rekening mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.