[CSS] Padding maintable maakt table groter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
Beste medetweakers,

Ik ben tegen een vreemd en vervelend probleem aangelopen.
Ik heb aan mijn maintable (in deze table word alle info getoond doormiddel van includes) een padding-top toegevoegd nadat er tussen mijn header en maintable een gat ontstond. Dit klinkt misschien vreemd, maar door de padding zitten ze weer tegen elkaar aan.

Nu is er alleen aan de onderkant van mijn maintable ook een gat. (Dit gat zat er trouwens al voordat de padding-top werd toegevoegd, het is nu alleen groter). De grootte van mijn padding-top is direct te koppelen aan de grootte van het gat tussen header en footer.

Dit verbaast mij enigszins, omdat zo ver ik weet padding gaat over de binnenkant van je div, en niet de buitenkant.Ik moet nu dus een oplossing vinden om het gat tussen de maintable en footer op te lossen, maar wat ik ook probeer, het wil maar niet lukken, de footer blijft op 3 pixels afstand (net zo groot als de padding-top van de maintable).

Na het maken van wat screenshots en op te meten in photoshop is gebleken dat mijn maintable nu 523px hoog is, terwijl de height en maxheight op 520px staan. Door de padding is hij dus 3px hoger geworden, wat voor de verminkte layout zorgt.

Al geprobeerd:

- Verschillende groottes padding bij de maintable -> Leverde alleen grotere gaten op, zowel onder als boven de table
- Negatieve margin-top op de footer, in de hoop dat deze naar boven gesleept zou worden -> Geen resultaat
- Negatieve margin-top op de maintable -> Leverde op dat de div niet meer het gat onder de table zelf bevatte (gechecked met border), maar het gat was er nog steeds.

Ik ben ondertussen ten einde raad. Het maakt niet uit wat ik probeer, er is gewoon geen bewegin in te krijgen. Hoe dan ook, er blijft een gat van 3 pixels tussen de maintable en footer bestaan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Lees je eens in over het box model, dan snap je precies waardoor dit komt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Box model idd.

En je laatste probleem. Gebruik gewoon geen tables voor het bouwen van websites...