Toon posts:

Pc valt uit na 2 a 3 minuten uit, oozaak nog niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een probleem met mijn pc. Sinds gisteren valt mijn pc na enkele minuten steeds weer uit (2 a 3 min). Vervolgens duurt het een kleine tien minuten voordat hij weer aan wil (hij wordt waarschijnlijk dus te warm, wat je eigenlijk niet verwacht als hij pas een paar minuten aan staat), en dan valt hij na 2 a 3 minuten weer uit. Voor de rest heb ik alle randapparatuur van de pc losgekoppeld, alleen de voedingskabel zit er nog in. Verder heb ik alles stofvrij gemaakt en de systeemkast er omweg gehaald, maar het probleem blijft zich voor doen. Ook is er onlangs geen nieuwe soft of hardware geïnstalleerd en ook de fans draaien. Verder kan ik weinig testen of uitproberen want na 2 of 3 minuten valt hij weer uit.

Ook na ontkoppeling van cd/dvd speler, videokaart en harde schijf blijft het probleem zich voordoen

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten? Ben ik toe aan een nieuwe pc? Ik gok zelf aan de processor of moederbord. Ook kan ik niet uitsluiten dat het aan de voeding ligt.

Inhoud computer:

Voeding: Chieftec Smart 400W
Moederbord: Asus P5B S775
Processor: Intel Core 2 Duo E4500 S775
Geheugen: Crucial 2GB K DDR2 800Mhz
Harde schijf: WD Caviar SE16 250GB
Viedeokaart: Asus 8500GT Sil. 256MB PCIe

Alvast vriendelijk bedankt voor de eventuele reacties.

Vriendelijke groet,
Rigo

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 15:57
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lijkt verder op een temperatuursprobleem, kijk dus of je koeler nog goed gemonteerd zit en voel of deze ook warm wordt. Check de bios of daar hoge temperaturen worden weergegeven. Test eventueel ook even met een andere voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 08-02-2011 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koeler is goed gemonteerd en warm wordt hij ook niet. De mogelijkheid om de bios te kijken krijg ik niet omdat de computer tegen die tijd al uitgevallen is.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:51:
Koeler is goed gemonteerd en warm wordt hij ook niet. De mogelijkheid om de bios te kijken krijg ik niet omdat de computer tegen die tijd al uitgevallen is.
Ik zou eerst een andere voeding proberen, ik ga er vanuit dat deze de pc niet meer van (de juiste) spanning voorziet?
en dat is 1 van de weinige dingen die je niet hebt uitgewisseld / uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, dat moet ik dan maar eens proberen. Heb alleen nog geen voeding liggen waarmee ik het zou kunnen proberen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eventjes nog een opmerking namelijk je vorige topic is gesloten omdat je dubbele topics aan maakt terwijl dat helemaal niet nodig is en je ook je andere topic had kunnen aanvullen. Niet dus opnieuw een topic plaatsen maar op je edit knopje drukken in je startpost en dan alsnog aanvullen van hetgeen gevraagd word.

Wat je probleem betreft vermoed ik zelf ook wel je voeding en je dit alleen kan uitproberen door een andere voeding aan te sluiten en bv te lenen van een kennis bv. En verder wat je koeler betreft kan het net een slecht teken zijn dat deze niet warm aan voelt en dus slecht contact maakt met je cpu. Eigenlijk zou die koeler namelijk lauwwarm moeten aanvoelen wanneer ie zijn werk goed doet, en zo aan de buitenkant kan je niet altijd direct zien of de koeler wel goed gemonteerd zit. Het kan ook net zo goed zijn dat er te veel of te weinig koelpasta op zit of dat de koelpasta verhard is bijvoorbeeld, hetgeen je alleen kan zien door de koeler eraf te halen. Let wel dat je dan je cpu en koeler weer schoonmaakt met alcohol en daarna weer nieuwe koelpasta erop doet ( rijstkorrel in het midden ) en dus niet eraf halen en weer met de oude pasta erop zetten.
Pagina: 1