Toon posts:

Meerdere ADSL-lijnen koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 23:21
Bij een locatie waar geen Ziggo, VDSL of Glasvezel mogelijk is, kan er alleen gekozen worden voor ADSL. In dit geval 6mbit down en 0.8mbit up.

Een mogelijkheid is om meerdere lijnen aan elkaar te koppelen. Ik lees dat het technisch mogelijk om bijvoorbeeld 4xADSL te nemen zodat een snelheid van 24Mbit down en 3Mbit up doormiddel van een modem met trunking. Ik kan geen router vinden die 4 lijnen ondersteunt, maar de pricewatch: DrayTek Vigor 2130n bied de mogelijkheid voor 2 lijnen.

Wat zijn jullie ervaringen met trunking?

GoT, You have to love it!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:19

krvabo

MATERIALISE!

Trunking is zo goed als onmogelijk bij consumentenproviders. Je zult het heel lastig hebben met het vinden van een provider die je hierbij wilt helpen.
Wat eventueel wel kan is meerdere lijnen hebben, maar deze zijn dan niet getrunkt. Dat wil zeggen dat ze per 'connectie' alsnog het 6mbit-limiet hebben.

Overigens is het afaik slechts mogelijk om 2 adsl-verbindingen binnen te krijgen, tenzij je betaald voor het aanleggen van een tweede kabel met daarin weer 2 lijnen.

Als je geen mogelijkheid hebt tot andere verbindingstypes ben ik bang dat je vastzit aan ten hoogste 2x 6mbit.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Lisadr
Jammer. 6mbit down, maar vooral 0.8mbit up is echt beperkt. Zeker als gewend ben geraakt aan 120mbit down en 10mbit up van Ziggo.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xs4all bied het aan. maareuh niet goedkoop

http://www.xs4all.nl/zakelijk/dslstapelen/

Dus geen router en semi random loadbalancen. maar "gewoon" een snellere lijn

[Voor 31% gewijzigd door Fish op 08-02-2011 19:28]

Iperf

• Lisadr
Bedankt fish

Ik lees

Keuze uit diverse snelheden: 8 (€ 25,17), 20 (€ 33.57), 40 Mbit/s (€ 46.18).

Ik neem aan dat 40Mbit/s VSDL is.

Dus hopelijk heb je voor 75,51 euro ex BTW. 3x8 en in mijn geval 18Mbit down en 2.5Mbit up. Maar mijn ervaring is dat providers van alles roepen, gebaseerd op een postcode database.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:57
Iemand heeft dit bij Telfort voor elkaar gekregen, zie voor info ook het volgende topic op het forum van Telfort. http://forum.telfort.nl/topic6749.html

Daarnaast draait een van de moderators daar (van Telfort Webcare) thuis met een combi van 4 lijnen, het is dus wel mogelijk :)

[Voor 28% gewijzigd door Jape op 08-02-2011 22:32]

• Lisadr
Mijn collega heeft XS4All gebeld en ze vragen absurde prijzen! DSL stapelen begint vanaf 1.000 euro per maand ex. BTW en een 100 Mbit zou tot tienduizend euro per maand kosten!!!!

25Mbit down en 4Mbit up bij een 1:20 overboeking begint vanaf 300 euro per maand ex BTW en exclusief aanvullende kosten. Het is onbekend wat die aanvullende kosten zijn.

Ter vergelijking Ziggo Zakelijk met 120Mbit down en 10Mbit up + televisie + 2 telefoonlijnen kost 64 euro per maand ex BTW.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee