Ik loop al drie dagen te kloten met wat linux installaties. Voorheen draaide ik op een PC Freenas, maar ik wil graag een linux distro gaan draaien, Ubuntu server 10.10, om precies te zijn.
Misschien was de desktop editie 'makkelijker' geweest, maar ik leer graag wat bij.
Het probleem is dat na de installatie van het OS de PC niet doorstart en blijft hangen op 'Verifying DMI Pool Data......"
Voor zover ik kan beoordelen is grub op het verkeerde apparaat geinstalleerd, want de USB stick waar ik de installatie op heb staan werkt ook niet meer.
Mijn vraag is hoe ik grub op de harde schijf geinstalleerd krijg. Ik heb nu een Ubuntu desktop ISO op een USB stick staan. Als ik via een terminal sudo apt-get remove grub-pc en vervolgens install grub-pc doe, kan ik kiezen waar ik grub wil installeren. Als ik voor de 1.5TB Samsung disk kies krijg ik de volgende error:
"GRUB failed to install to the following devices: /dev/sda"
En in de terminal zie ik een aantal keer staan:
"cannot find a device for / (is /dev mounted?)
"cannot find a device for /boot(is /dev mounted?)
"cannot find a device for /boot/grub (is /dev mounted?)
Misschien was de desktop editie 'makkelijker' geweest, maar ik leer graag wat bij.
Het probleem is dat na de installatie van het OS de PC niet doorstart en blijft hangen op 'Verifying DMI Pool Data......"
Voor zover ik kan beoordelen is grub op het verkeerde apparaat geinstalleerd, want de USB stick waar ik de installatie op heb staan werkt ook niet meer.
Mijn vraag is hoe ik grub op de harde schijf geinstalleerd krijg. Ik heb nu een Ubuntu desktop ISO op een USB stick staan. Als ik via een terminal sudo apt-get remove grub-pc en vervolgens install grub-pc doe, kan ik kiezen waar ik grub wil installeren. Als ik voor de 1.5TB Samsung disk kies krijg ik de volgende error:
"GRUB failed to install to the following devices: /dev/sda"
En in de terminal zie ik een aantal keer staan:
"cannot find a device for / (is /dev mounted?)
"cannot find a device for /boot(is /dev mounted?)
"cannot find a device for /boot/grub (is /dev mounted?)