Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] nieuw e-mail standaard lettertype wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Op het werk zijn we gemigreerd naar office 2007 en op een paar kleinigheidjes na werkt het best prettig.
1 van de dingen die geregeld moet worden is het standaard lettertype waar mee gewerkt moet worden.

Binnen Word en powerpoint hebben we dit opgelost door de normal.dotm en blank.potm naar de profielmap te laten kopieren. In excel hebben we dit opgelost door het in te stellen binnen de group policy's. Loopt allemaal goed en doet wat het doen moet.
Outlook echter doet wat minder makkelijk. Heb gezien dat hij in de sjabloonmap wel een normalemail.dotm aanmaakt maar als ik hier veranderingen in aanbreng dan hebben deze wijzigingen geen impact op het maken van een nieuwe e-mail (of antwoord of doorsturen). Nu denk ik dat dit te maken heeft omdat het standaard een HTML indeling betreft van mails.
Maar hoe kan ik dit wel aanpassen? Iemand een idee?

Mijn netwerkje

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Stel een client in zoals je het hebben wilt en export de volgende key;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Common\MailSettings

Deze export kun je vervolgens toepassen via een login script of via de OCT.

Om het lettertype te wijzigen voor berichten waarin geen font gespecificeerd is (zoals vaak via Gmail, een iPhone of andere mobiel apparaat) zie;
http://www.msoutlook.info/question/521

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Dank! valt op dat er weinig over geschreven is. Nog steeds is het niet de meest mooie oplossing maar hij werkt iig wel!

Thx!

Mijn netwerkje

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11 21:29

cedal

Jaja.

@ts heb je het ingesteld via een login script of via OCT?

Ik, als onervaren systeembeheerdert kom er niet helemaal uit hoe je de OCT fatsoenlijk gebruikt. Ik heb al het een en ander geprobeerd met het (conditioneel) toepassen van de key via Group Policies, maar dat blijkt niet te werken.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
De Outlook-sleutel (waar het om gaat) exporteren met regedit en dan met een loginscript voor de bewuste users importeren
regedit /s \\server\share\outlookfont.reg

[ Voor 5% gewijzigd door Witte op 25-08-2015 15:46 ]

Houdoe