[MSSQL] Switchen tussen dbsrv in query mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
(jarig!)
via een applicatie kan ik gebruik maken van een query scherm. Hiervoor kan ik een server en db opgeven waarop de query moet worden uitgevoerd.

Om een query een stuk eenvoudiger te laten lopen is het voor mij noodzakelijk eerst data uit een tabel van een database op een andere server op te halen. Hierdoor moet ik dus binnen een query switchen tussen verschillende servers.

Ik heb het reeds werkend op eenzelfde server, waarbij ik gebruik maak van USE [databasenaam] en hierna een query afvuur.

Hierdoor ben ik gedwongen om de twee databases op dezelfde database server te laten draaien. Voor mijn testomgeving is dat geen probleem, maar op de live omgeving draaien de twee databases op twee verschillende database servers. Wel fysiek op dezelfde windows 2008 bak, maar de ene draait op MSSQL 2005 en de andere op MSSQL 2008.

Vermoed dat ik het hiermee wel voldoende duidelijk heb uitgelegd... zo niet... schreeuw maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Je zou eens moeten kijken/zoeken naar "Linked servers".

Een wat ouder voorbeeld kan je zien op http://www.databasejourna...vers-on-MS-SQL-Part-2.htm

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
Zoek je misschien OPENROWSET??

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Even uit m'n hoofd, maar kun je in de query niet gewoon naar de tabel verwijzen met [server].[database].[dbo].[tablename] ?
Zoiets staat mij bij namelijk. Mogelijk moet je daarvoor wel een linked server opzetten, heb het zelf nooit toegepast.