• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo allen,

Ik begin binnenkort met een onderzoek naar Encryptiesleutels in het RAM-geheugen. Hierbij ben ik op zoek naar methodes om de sleutel van encryptiesoftware in het RAM-geheugen terug te vinden. Ik heb al wel gevonden dat dit kan met ram2usb, een tool die onderzoekers van Princeton gebruikt hebben. Nu ben ik zelf op zoek naar methodes waarbij een memorydump van een draaiend systeem gemaakt wordt en waarbij vervolgens in de memorydump gezocht wordt naar de betreffende sleutel.

Alle informatie is welkom. Linkjes, PDF-files, eigen ervaringen etc. Ik weet zelf wel e.e.a. van dit onderwerp af, maar alle extra hulp en ervaring kan mij een stuk verder helpen.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, maar misschien kun je op de site van TrueCrypt wat meer info vinden hierover. Succes!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:36
Voor Windows systemen kunt je dat op deze manier doen: Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard
Voor Linux moet je dit even doornemen: http://superuser.com/ques...-physical-memory-in-linux

Verder is het natuurlijk je eigen onderzoek en is het niet echt de bedoeling dat wij jouw werk moeten gaan doen, maar dit kan je op weg helpen. Verder natuurlijk altijd Google. :w

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En dit is geen hardwareprobleem dus ik raad je aan naar afdeling Softe goederen te gaan waar ze je vast verder op weg kunnen helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 08-02-2011 17:33 ]

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Bitage schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:14:
Verder is het natuurlijk je eigen onderzoek en is het niet echt de bedoeling dat wij jouw werk moeten gaan doen, maar dit kan je op weg helpen. Verder natuurlijk altijd Google. :w
Dat spreekt voor zich ;) Ik was inderdaad alleen op zoek naar tips/ideeën die mij op weg zouden kunnen helpen.

Bedankt voor de aangeboden links, ik zal eens kijken of dit mij verder kan helpen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Graag gedaan !
Pagina: 1