Windows 7 back-up icm met nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuw moederbord binnengekregen en ik zit met het volgende punt.

Ik dacht me te herinneren dat als je een nieuw mobo hebt dat je dan ook je OS opnieuw moet installeren. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een backup te maken van mn oude windows 7 install, die ik op een andere schijf opsla, waarna ik mn huidige C schijf formatteer en Windows opnieuw erop zet met het nieuwe mobo erin.

Gaat dit werken, of ga ik zo al mn data verliezen :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:10
ik heb gister nog een moederbord vervangen van een windows7 machine (wel de rest vd hardware gehouden). dit ging zonder problemen en zonder herinstallatie (het was een 945 chipset en het nieuwe bord een 965).
wel moest windows 7 opnieuw geactiveerd worden, maar dit ging meteen goed (de internet verbinding was niet actief tijdens de activatie :S)

het zal verstandiger zijn om met een verse installatie te werken, en dan kan je prima je data backuppen en terugzetten. programmas echter niet, dat zal je allemaal opnieuw moeten installeren. (dat was ook de reden dat ik gewoon geprobeerd heb of het zonder herinstallatie ook wou werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Wat ben je precies van plan met je backup? Het is mischien beter om op een aparte schijf al je data te zetten, en dan opnieuw installeren (na het vervangen van het moederbord). Op die manier staat je OS los van je data, waardoor herinstallatie e.d. minder invloed hebben op je data (of tot data verlies leiden). Het is mogelijk in bepaalde gevallen om windows te booten met nieuw moederbord, maar dit is af te raden, aangezien dit vaak gepaard gaat met performance verlies en een algemene rotzooi maakt in je OS (ivm drivers/config).

Zo te lezen heb je in zijn geheel geen backup van je (belangrijke) data, dit zou ik sowieso regelen, voordat een harde schijf crash of onbedoelde verwijder actie tot data verlies leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Hehe, nee ik kreeg de hele tijd ruzie met de back-up tool, dus daarna heb ik er niet echt meer naar omgekeken.. Ik heb er wel de ruimte voor in principe.

Maar goed, wat ik van plan met mn backup is mijn pc weer kunnen gebruiken als eerst, met behoud van my-documents en save games van mn spellen e.d.
Ik begrijp uit de reactie van rlKoekie dat ik iig mn software ook weer opnieuw moet gaan installeren (ik vond het ook al te mooi om waar te zijn :p).
Maar goed als ik kan ook gewoon mn my-documents map e.d. kopieren naar een andere schijf en die hele back-up tool buiten beschouwing laten.
Dat is misschien nog wel het simpelst.

Ik krijg trouwens nu als ik de backup wil maken een foutcode 0x8100031 met de melding dat het apparaat niet klaar is. Ik heb ook een andere HD in mn pc zitten (er zitten er nu 3 in) waar ik dezelfde foutmelding krijg.
Opgelost m.b.v. google :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft toch ook niet per se een backuptool te gebruiken. Ik kopieer m'n bestanden altijd gewoon zelf, ik weet toch wel waar wat staat, dus kan ik ook prima alles zelf backuppen.

Verder is het logisch dat je bij een reinstall je progs moet herinstalleren, je PC kan natuurlijk niet magisch weten welke software je erop moet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Nee dat begrijp ik, maar ik dacht als ik nou ook mn program files in de backup zet dan werkt dat misschien wel, maar dat was dus iets te simpel gedacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
faust2016 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:19:
Nee dat begrijp ik, maar ik dacht als ik nou ook mn program files in de backup zet dan werkt dat misschien wel, maar dat was dus iets te simpel gedacht :).
loop je tegen van die leuke dingen aan, zoals dll bestanden, registry entries, extra config bestanden ... etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

faust2016 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:19:
Soms wil het nog wel eens werken met een applicatie, maar de meeste zijn toch echt afhankelijk van registryentries e.d.
Pagina: 1