Ubuntu/Suse draaien op een HP DC5850 machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het werk probeer ik hier een HP DC5850 pc te voorzien met linux. Is een AMD Quad core pc. 64bit als het goed is.

Maar we krijgen wat we ook proberen geen een linux distro geinstalleerd. Oorspronkelijk wilde we Ubuntu 9.04 installeren maar ik heb ook Suse 11.1 (64bit) geprobeerd. Zowel Ubuntu in 32 en 64 bit geprobeerd.

Bij alle gevallen krijgen we een mooi start-up scherm en zodra we zeggen installeren een mooi Ubuntu scherm en daarna word het scherm zwart en gebeurt er helemaal niks meer.

Er draait op de PC Vista Businness nog naast en wij willen het liefste Ubuntu hier naast draaien net zoals op me laptop (HP probook). Ook heb ik Wubi geprobeerd om Ubuntu vanuit Windows te installeren maar als je dan bij het booten voor Ubuntu kiest -> zwart scherm.

Ook bij het opstarten van de Live CD (Suse 11.1 64bit) krijgen we een zwart scherm.

Windows werkt verder altijd prima. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom een ubuntu-versie van bijna 2 jaar oud en geen recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Download de recente opensuse of ubuntu livecd, laat je systeem hiermee opstarten.
Bij de bootmenu van beide distro's kan je verschillende boot opties gebruiken. (gebruik bijvoorbeeld edd=off of
Na een selectie, druk dan bij opensuse op de esc-knop om de text-boot (of hoe je dat moet noemen) te volgen.
En zoek nog even verder.

[ Voor 16% gewijzigd door freyk op 08-02-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bij HP/nVidia combinaties moet ik nog wel eens de nomodeset parameter gebruiken bij het booten, anders krijg ik ook een zwart scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door JoetjeF op 08-02-2011 19:47 ]