17 inch tft monitor kapot..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexgriekos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 17:46
Beste Tweakers!

Ik heb een gnr 17 inch tft monitor en hij doet het niet meer. Het scherm flitst aan als je hem aan zet en gaat dan meteen weer uit. Hierna doet hij niks meer. Je hoort dan ook een piepje. Als je hem dan weer uit doet en weer aan zet weer hetzelfde verhaal. Schiet hij weer een halve seconde aan, terwijl hij piept en gaat hij weer uit.

Ik heb ergens op internet gelezen dat dit makkelijk te fixen is, mijn vraag is hoe? Iemand een idee of ervaringen mee?

Groetjes,

Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan moet je het ding eerst eens opendraaien en kijken of je niet gelijk al zichtbare schade ziet. Als er condensatoren geklapt zijn dan zie je dat vrij snel zitten. Dan zou het een kwestie moeten zijn van die vervangen en dan heb je weer een werkende monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexgriekos
Dat heb ik gedaan en het zag er niet naar uit dat er iets stuk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen bolle condensatoren, of condensatoren met wat bruine prut erop? (ze hoeven niet gelijk compleet geëxplodeerd te zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexgriekos
Als ik het me goed herriner niet. Ik zal vanavond nog een keer kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de typische symptomen van een kapotte inverter voor de backlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37
Misschien is het ook handig om het type van de monitor hier te posten, want volgens mij zijn er sommige monitors die snel kapot gaat, maar die ook weer snel te repareren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexgriekos
En is dat te vervangen/ te koop? Of te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexgriekos
Dit is het type:

GNR 17" TFT
Manufacturer GNR
Model F173

Size 17"

Multimedia

Viewable Area 337.9(H)x270.3(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

koop gewoon een nieuw scherm , ben je gelijk ervanaf , 17 Inch is ook niet meer lekker om op te kijken tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Meest voorkomende problemen:

- Lekke condensatoren
- Defecte gelijkrichter oid,vaak door een spanningspiek
- Defecte inverter (doorslag in 1 vd trafo's)
- Defecte schakeltransistoren (met name bij BenQ printplaten, oa in veel BenQ en Dell schermen, beruchte 2SC5707)

Condensatoren is vaak al op het oog te zien, de rest vereist wat meetapparatuur.

Maar goed, veel moeite kun je er niet in stoppen, een 2ehands schermpje koop je voor 30 eur, een 19" nieuw voor 100 eur.

Als studieopject is het wel leuk om eens wat te debuggen als je wat met electronica wilt doen.

ps: Ik gok op condensatoren, volgens mij heb ik wel eens een paar GNR dingen gehad voor reparatie

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 08-02-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Moet je voor de grap het merk en modelnummer eens intikken in Google, dan word je compleet overspoelt met berichten van defecte monitoren. Je zou uiteraard een reparatie poging kunnen doen, maar als ik het zo begrijp is het een kwalitatief zeer slechte monitor en kan je beter geld in een nieuwe investeren. Je hebt al een mooie 19" voor nog geen €90,- en een leuke 22" widescreen voor net iets meer dan €100,-
Pagina: 1