Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DB_Store en Thumbs.db

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Mac, en een Server. Nu heb ik een connectie gelegd doormidel van SMB, ik kan de schijf waar alle word documenten staan nu zien en openen, alleen zie ik DB_Store en Thumbs.db er tussen staan en wat is erg lastig. Is het mogelijk dat ik de DB_Store en Thumbs.db gewoon verwijder uit de map zonder dat dit problemen oplevert voor de Server?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja hoor, dat kan zonder problemen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Wat is precies 'een Server' ? Een andere Mac? Een Linux bak? Windows machine?

De DS_Store (neem aan dat je die bedoeld) is waar OSX de informatie van files/mappen in opslaat voor het caching e.d.
Thumbs.db is wat Windows gebruikt voor het cachen van de thumbnails (zoals de naam doet vermoeden).

Als het een Mac server is, kijk dan liever naar AFP, vele vele malen sneller.
Als het een Linux server is, again, kijk liever naar AFP (http://www.kremalicious.c...-and-time-machine-volume/ bv.), vele vele malen sneller dan SMB voor de Mac.
Is het een Windows server, well good luck! :D

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
teh_twisted schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:23:
Jij hebt blijkbaar geen ervaring met Windows Servers :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
Windows Server neem aan at ik het gewoon kan delete?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:10:
Windows Server neem aan at ik het gewoon kan delete?
Thumbs.db is gewoon een resultaat van de thumbnailgeneratie. Je kan die verwijderen, maar als je vanop een windowsmachine de folder opnieuw bekijkt wordt het sowieso wel opnieuw aangemaakt. Eigenlijk doet het min of meer hetzelfde als DS_Store onder dat stuk fruit als ik het goed begrijp.
teh_twisted schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:23:
(...)
Hup, terug in je NOS-mand.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal voor jullie hulp :D
Pagina: 1