Samsung LCD tv externe harde schijf aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395510

Topicstarter
hallo,

Sinds enkele dagen ben ik in bezit van een Samsung LE46C750 tv

Nu wil ik mijn externe harde schijf aansluiten ( WD Elements ) om zo bestanden via de tv te kunnen afspelen

Bij het aansluiten via USB gebeurt er niks.

weet iemand of deze tv alleen maar specifieke harde schijven herkent of doe ik iets verkeerd.

Ik wil dit weten omdat mijn computer geen grote bestanden aankan. Via de tv kan het schijnbaar wel

bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
Rob,ik ken dit specifieke model TV niet,maar Samsung ondersteunt met een hoop apparaten geen externe HDD's.Ik zal wel even kijken of ik meer kan vinden over deze TV,Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

schijf geformateerd in fat32 of ntfs? Indien deze een externe voeding heeft, gebruik deze, verbind USB kabel met harde schijf wanneer tv speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HenkAjax schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:54:
Rob,ik ken dit specifieke model TV niet,maar Samsung ondersteunt met een hoop apparaten geen externe HDD's.Ik zal wel even kijken of ik meer kan vinden over deze TV,Henk.
Heel graag. Dank je wel voor de moite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:07:
schijf geformateerd in fat32 of ntfs? Indien deze een externe voeding heeft, gebruik deze, verbind USB kabel met harde schijf wanneer tv speelt.
Volgens mij geformateerd in Fat32. Kon in eerste instantie geen bestanden groter aan dan 4GB daarna wel.

Heb de manier van USB insteken terwijl tv aanstaat al geprobeerd. werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet iemand ook of het mogelijk is om dan via de mediaplayer van de Samsung TV MKV bestanden af te spelen als deze dan op de betreffende harde schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00

D4NG3R

kiwi

:)

Als je nu wel bestanden groter als 4GB kan doen, heb je geen FAT32.

En de TV ondersteunt geen NTFS dus... :)...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:25:
Als je nu wel bestanden groter als 4GB kan doen, heb je geen FAT32.

En de TV ondersteunt geen NTFS dus... :)...
Dan is het inderdaad geen Fat32. :)

op verschillende bronnen op internet las ik dat de "mediaplayer " in de tv wel mkv bestanden af kan spelen.

die zijn groter als 4GB denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mkv is de container, het is de codec en zijn compressie die de grootte bepaald. Verder kan ik met raw data ook een film van 5s hebben, waarom zou die groter zijn dan 4GB? Je hebt ook software die de meeste films kan splitsen, speciaal eigenlijk voor mediaplayers omdat fat32 license free is, ntfs niet (als ik me niet vergis). Dus ntfs support ga je niet dikwijls terug vinden bij tv's/mediaplayers ed. uitgerust met een usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan je nu al zeggen, dat de interne speler sowieso geen bestanden van 4GB of groter kan afspelen, of het moet een film van 4u lang zijn ofzo.. HD materiaal gaat de interne speler niet leuk vinden :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

D4NG3R schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:07:
Ik kan je nu al zeggen, dat de interne speler sowieso geen bestanden van 4GB of groter kan afspelen, of het moet een film van 4u lang zijn ofzo.. HD materiaal gaat de interne speler niet leuk vinden :+ .
mijn samsung B7000 kan leprima mkvs afspelen vanaf een NTFS schijf. Het lezen vanaf NTFS kost niets aan licenties. De interne speler van mijn tv heeft geen enkele moeite met 10 GB aan 1080p mkv materiaal. Alleen werkt het niet met DTS vanwege de licentiekosten. DD 5.1 werkt echter prima via de optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maakt het uit wat voor Externe harde schijf erop aansluit? ik heb een WD maar de tv herkent hem niet...

kan ik iets verkeerds instellen?

dit vind ik net op kieskeurig.nl

Ik heb de tv gisteren aangeschaft. Uiteraard gelijk 1 van mijn 3 WD harddisk 1 TB gekoppeld via USB. Er zit standaard een mediaplayer in deze tv (speelt perfect ook o.a. .mkv af (heb een 3D Side by Side filmpje geprobeerd en FANTASTISCH!). Naar mijn idee maakt het dus niet uit welke HD je er op aansluit.

schijnt toch wel te kunnen
Pagina: 1